חדשות בריאות

ישיבת קבינט הקורונה הופסקה – לא התקבלו החלטות

הדיון בקבינט הקורונה הופסק בעקבות ביקורת שמתחו שרים על הדרישות שהעלו אנשי משרד הבריאות, שכללו הגבלת חתונות ל- 50 משתתפים והגבלת תפילות ל- 19 מתפללים. ראש הממשלה נתניהו הנחה לצמצם את זמן החקירות האפידמיולוגיות ל- 48 שעות. השרים יתכנסו מחר לישיבה נוספת

נתניהו וגנץ, היום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)נתניהו וגנץ, היום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

(עודכן: 14:25)

ישיבת קבינט הקורונה, שהתכנסה לדון בהטלת הגבלות על הציבור בשל הזינוק בתחלואה, הסתיימה בצהריים (ראשון) ללא החלטות, וזאת בעקבות התנגדותם של שרים לדרישות שהציב משרד הבריאות. הדיון בנושא צמצום ההתקהלויות ובצעדים נוספים להתמודדות עם המגפה יתחדש מחר.

על פי הדיווחים מתוך הישיבה, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות דרשו להחמיר משמעותית את ההגבלות. בין ההמלצות שהועלו – צמצום מספר המשתתפים בחתונות ואירועים אחרים באולמות ל- 50 איש במקום 250 איש; הפעלת 'בתי הספר של החופש הגדול' והקייטנות במתכונת של קפסולות, שיכללו עד 15 ילדים; והגבלת התקהלויות ותפילות ל- 19 משתתפים בלבד. שרים מתחו ביקורת חריפה על הדרישות, ואמרו כי הן מוגזמות.

בדיון נידונה גם הגברת האכיפה, והועלתה האפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל- 30% עבודה מהבית. השרים ידונו מחר גם בהצעתם של שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, שזכתה להמלצת גורמי המקצוע, לפיה המבחנים באוניברסיטאות יתקיימו מרחוק, זאת על מנת לצמצם את הסיכון בהדבקה המונית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתום הדיון, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה בקבינט הקורונה לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל- 48 שעות. כמו כן, הנחה ראש הממשלה לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה ל- 12 שעות".

נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי "המגפה מרימה ראש בכל העולם – עברנו את רף 10 המיליון הנדבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות נאלצות להחזיר אותן כדי להגביל את ההתפשטות. זה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה בכלכלה. גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות. כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה, המשלתי את המדיניות שלנו לאקורדיון. זה לא זיגזוג, זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וגם אנחנו ננהג כך".

"לאור העלייה בהתפשטות, נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות, לצד צעדים להגברת האכיפה וצעדים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה. לצד זה, משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג להעברה של הכספים שהקצינו, כספים גדולים שחייבים להגיע לציבור, כולל ציבור המובטלים".

"אם נצליח בבריאות – נצליח גם בכלכלה. אם ניכשל בבריאות – ניכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות, אבל חיוניות בעת הזו. נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה – בעזרת השם ננצח", סיכם נתניהו.

מוקדם יותר היום, שיגרו רופאי מחלות זיהומיות בבתי החולים מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לויבו התריעו כי מגפת הקורונה בישראל נמצאת על סף "אובדן שליטה".

במכתב, שנשלח מטעם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, ציינו הרופאים את הזינוק שחל בשבועיים האחרונים במספר הנדבקים היומי, וכן את העלייה שנרשמה בימים האחרונים בגיל של הנדבקים והמתאשפזים: "מספר הנדבקים הבסיסי גבוה מאוד, וכל עלייה בקצב ההידבקות עלולה להסתיים בנקודת אל-חזור, ממנה כבר לא ניתן יהיה למנוע הדבקות המוניות ועומסים של חולים קשים. תמונה זו עלולה להביא לאובדן שליטה, כפי שקרה במדינות אחרות".

"אופיה של המחלה הוא כזה, שקיים פער זמנים משמעותי בין איתור הנדבקים החדשים לבין הופעת החולים הקשים והעומס המתחיל להיווצר בבתי החולים. היכולת לקטוע את שרשרות ההדבקה ולמנוע תחלואה המונית מותנה בזמן תגובה מהיר. החלון לפעילות אפקטיבית להקטנת שיעורי ההדבקה הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע – נאחר את הרכבת".

משרד הבריאות מסר הבוקר, כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל- 318, עם פטירתו של חולה נוסף. מיום שישי בערב אובחנו 697 נדבקים חדשים, ומספר החולים הפעילים עלה ל- 6,160. מצבם של 45 חולים מוגדר קשה, ביניהם 24 המחוברים למכונות הנשמה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה