חדשות בריאות

משרד הבריאות: 6,160 חולי קורונה פעילים, מניין הקורבנות עלה ל- 318

מיום שישי בערב אובחנו 697 נדבקים חדשים. 45 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 25 מונשמים. קבינט הקורונה יתכנס לדון בהחמרת ההגבלות על הציבור

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:40)

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון) על פטירתו של חולה קורונה נוסף במהלך הלילה. בכך עלה מניין קורבנות הקורונה בישראל ל- 318.

על פי הנתונים, המעודכנים לשעה 10:18, מיום שישי בערב אובחנו 697 נדבקים חדשים. מספר החולים הפעילים עומד על 6,160, מתוכם 45 שמצבם מוגדר קשה. 24 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ו- 50 חולים נוספים נמצאים במצב בינוני. ביממה האחרונה נרשמה ירידה במספר הבדיקות לאבחון קורונה: אתמול בוצעו 10,493 בדיקות, ומחצות נערכו 1,192 בדיקות נוספות. מתחילת התפרצות המגפה, אותרו בישראל 23,497 נדבקים, מתוכם החלימו 17,019.

ממשרד החינוך נמסר הבוקר, כי מספר מוסדות החינוך הסגורים בשל מקרי הידבקות בקורונה עלה ל- 243. מניין החולים בקרב התלמידים ועובדי ההוראה עלה ל- 977, ו- 22,528 נמצאים בבידוד מניעתי.

ברקע הזינוק בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס הבוקר כדי לדון בהחמרת ההגבלות על הציבור. משרד הבריאות ימליץ, בין היתר, להגביל את ההתקהלויות במקומות סגורים עד ל- 30-20 איש, לצמצם את ההשתתפות באירועים ל- 150 איש, להגביל את מספר המתרחצים בחופי הים, וכן להפעיל מחדש את הקפסולות ב'בתי הספר של החופש הגדול' ובמקומות העבודה. בנוסף, ימליץ המשרד להנחות את המעסיקים להעביר עובדים לעבודה בבית. נוכח העלייה בתחלואה ופניות מצד מאות סטודנטים, ובהתאם להמלצות גורמי המקצוע, שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, יביאו לאישור הקבינט החלטה לקיום מבחנים באוניברסיטאות מרחוק, זאת על מנת לצמצם את הסיכון בהדבקה המונית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי "המגפה מרימה ראש בכל העולם – עברנו את רף 10 המיליון הנדבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות נאלצות להחזיר אותן כדי להגביל את ההתפשטות. זה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה בכלכלה. גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות. כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה, המשלתי את המדיניות שלנו לאקורדיון. זה לא זיגזוג, זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וגם אנחנו ננהג כך".

"לאור העלייה בהתפשטות, נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות, לצד צעדים להגברת האכיפה וצעדים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה. לצד זה, משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג להעברה של הכספים שהקצינו, כספים גדולים שחייבים להגיע לציבור, כולל ציבור המובטלים".

"אם נצליח בבריאות – נצליח גם בכלכלה. אם ניכשל בבריאות – ניכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות, אבל חיוניות בעת הזו. נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה – בעזרת השם ננצח", סיכם נתניהו.

מוקדם יותר היום, שיגרו רופאי מחלות זיהומיות בבתי החולים מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בו התריעו כי מגפת הקורונה בישראל נמצאת על סף "אובדן שליטה".

במכתב, שנשלח מטעם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, ציינו הרופאים את הזינוק שחל בשבועיים האחרונים במספר הנדבקים היומי, וכן את העלייה שנרשמה בימים האחרונים בגיל של הנדבקים והמתאשפזים: "מספר הנדבקים הבסיסי גבוה מאוד, וכל עלייה בקצב ההידבקות עלולה להסתיים בנקודת אל-חזור, ממנה כבר לא ניתן יהיה למנוע הדבקות המוניות ועומסים של חולים קשים. תמונה זו עלולה להביא לאובדן שליטה, כפי שקרה במדינות אחרות".

"אופיה של המחלה הוא כזה, שקיים פער זמנים משמעותי בין איתור הנדבקים החדשים לבין הופעת החולים הקשים והעומס המתחיל להיווצר בבתי החולים. היכולת לקטוע את שרשרות ההדבקה ולמנוע תחלואה המונית מותנה בזמן תגובה מהיר. החלון לפעילות אפקטיבית להקטנת שיעורי ההדבקה הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע – נאחר את הרכבת".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה