חדשות בריאות

זיהומולוגים מתריעים: "מגפת הקורונה בישראל – על סף אובדן שליטה"

במכתב ששיגרו למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מזהירים רופאי מחלות זיהומיות בבתי החולים כי לאור העלייה התלולה בתחלואה "החלון לפעילות אפקטיבית הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע – נאחר את הרכבת"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:11)

רופאי מחלות זיהומיות בבתי החולים פנו הבוקר (ראשון) במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בו התריעו כי מגפת הקורונה בישראל נמצאת על סף "אובדן שליטה".

במכתב, ששוגר מטעם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, ציינו הרופאים את הזינוק שחל בשבועיים האחרונים במספר הנדבקים היומי, וכן את העלייה שנרשמה בימים האחרונים בגיל של הנדבקים והמתאשפזים: "מחלקות הקורונה חזרו ונפתחו בבתי חולים רבים, והן כבר מלאות בחולים בינוניים, קשים, ואף מונשמים. הפעם – כאשר בית החולים בפעילות מלאה, והמחלקות הפנימיות בתפוסה גבוהה, כולל חולים במסדרונות".

"בשלב זה עדיין לא הגענו למצב של אי ספיקה של מערכת הבריאות, וכמות החולים הקשים והמונשמים קטנה יחסית, אולם תמונה זו נזילה משום שמספר הנדבקים הבסיסי גבוה מאוד, וכל עלייה בקצב ההידבקות עלולה להסתיים בנקודת אל-חזור, ממנה כבר לא ניתן יהיה למנוע הדבקות המוניות ועומסים של חולים קשים", הזהירו הרופאים. "תמונה זו עלולה להביא לאובדן שליטה, כפי שקרה במדינות אחרות".

"אופיה של המחלה הוא כזה, שקיים פער זמנים משמעותי בין איתור הנדבקים החדשים לבין הופעת החולים הקשים והעומס המתחיל להיווצר בבתי החולים. היכולת לקטוע את שרשרות ההדבקה ולמנוע תחלואה המונית מותנה בזמן תגובה מהיר. החלון לפעילות אפקטיבית להקטנת שיעורי ההדבקה הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע – נאחר את הרכבת".

על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות, שנמסר אמש, מספר חולי הקורונה הפעילים עלה ל- 6,102, מתוכם 41 במצב קשה. 23 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הקורבנות שגבה הנגיף עלה בסוף השבוע ל- 317. מתחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 23,421 נדבקים, מתוכם החלימו 17,002.

מדוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, עולה כי מוקדי התחלואה ה'אדומים' ביממה האחרונה נמצאים בבת ים, אשדוד, טבריה, אלעד וערערה שבנגב. מוקדי התפרצות נוספים קיימים בבני ברק ובלוד. על פי נתוני המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, קצב הגידול בתחלואת הקורונה בימים האחרונים עומד על 9% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שמונה ימים.

ברקע הזינוק בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס הבוקר כדי לדון בהחמרת ההגבלות על הציבור. על פי הדיווחים, משרד הבריאות ימליץ, בין היתר, על הגבלת התקהלויות במקום סגור עד ל- 30-20 איש, במקום ההנחיה הנוכחית המתירה 50 איש; צמצום ההשתתפות באירועים ל- 150 איש במקום 250; הנחיה ל'בתי הספר של החופש הגדול' לפעול בקפסולות ואיסור על קיום מחנות קיץ; פנייה למעסיקים להעביר עובדים לעבודה בבית ולעבור לעבודה בקפסולות; וכן הגבלה על מספר המתרחצים בחופי הים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה