חדשות בריאות

15 סגולות אמינות להישמר מקורונה - אתם חייבים לקרוא את מס’ 10

רגע לפני שהעולם מאבד שליטה: ליקטנו עבורכם מקבץ סגולות אמינות להישמר מכל מחלה. היכנסו לקבלת כל הפרטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מזוזה היא אחת המצוות הסגוליות לשמירה. בשולחן ערוך כתוב כי: "כל הזהיר במצוות מזוזה, יאריכו ימיו ושנותיו". המזוזה היא מגן לבית ולאנשים הדרים בתוכו, מפני המזיקים הרוחניים שמסתובבים בחוץ. בית שהמזוזות בו אינן תקינות, הוא בית 'פרוץ' שאליו יכולים הכוחות השליליים להיכנס ולהזיק. בשל כך, חשוב מאוד לבדוק מדי שלוש שנים את המזוזות אצל בודק מוסמך ואמין. במידה ונמצא פסול באחת מהמזוזות, יש להחליפה בהקדם, ולקנות מזוזה חדשה מאדם ירא שמיים בלבד (ספר 'סגולות לישראל' אות א')

2. קבלה מרבי יהודה החסיד שכל האומר בכל יום את שלשת הפסוקים הבאים, ישר והפוך, ינצל מכל צרה, ואלה הפסוקים (ישר והפוך): אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה, סֶלָה תְּסוֹבְבֵנִי פַלֵּט רָנֵּי תִּצְּרֵנִי מִצַּר לִי סֵתֶר אַתָּה; בִּטְחוּ בַיהוָה עֲדֵי עַד כִּי בְּיָהּ יְהוָה צוּר עוֹלָמִים, עוֹלָמִים צוּר יְהוָה בְּיָהּ כִּי עַד עֲדֵי בַיהוָה בִּטְחוּ; יְהֹוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהֹוָה יְבָרֵךְ אֶת-עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם, בַשָּׁלוֹם עַמּוֹ אֶת יְבָרֵךְ יְהֹוָה יִתֵּן לְעַמּוֹ עֹז יְהֹוָה. (מרן החיד"א בספר יוסף בסדר, סימן ח(

3. אמירת פיטום הקטורת.הזוהר הקדוש (ח"ב ריב, ב') משבח ביותר את מעלת אמירתה של פיטום הקטורת, וכותב שהיא מסוגלת ביותר להציל את האדם מכל מיני פורענויות המתרגשות לבוא לעולם. לחצו לאמירת הפסוקים הסגוליים. 

4.לימוד תורה. הגמרא בעירובין (נד) כותבת כך: "חש בגרונו יעסוק בתורה שנאמר: 'וענקים לגרגרותיך', חש במעיו יעסוק בתורה, שנאמר: 'רפאות תהי לשרך', חש בעצמותיו יעסוק בתורה, שנאמר: 'ושקוי לעצמותיך', חש בכל גופו יעסוק בתורה, שנאמר: 'ולכל בשרו מרפא'. '. להרחבת הדברים, לחצו כאן.

הרב זמיר כהן: זוהי הסגולה הטובה ביותר לביטול גזירות. צפו

5. פרקי התהילים ג' וצ"א הם פרקים המסוגלים לשמירה מכל רע. מקור הדברים הוא בגמרא (תלמוד ירושלמי, מסכת שבת, פרק ו' הלכה ב') מציינת כי יש שני פרקי תהילים המגנים מכל רע, ועל כן מכונים "שיר של פגעים". "מהו שיר של פגעים?", שואלת הגמרא ומשיבה: "'ה' מה רבו צרי' וכל המזמור (פרק ג' בתהילים) ו'יושב בסתר עליון' (פרק צ"א בתהילים) עד הפסוק 'כי אתה ה' מחסי עליון שמת מעונך'' לחצו וקראו את פרקי התהילים המיוחדים.

6. שבת. בספר "סגולות ישראל" מובא כי שמירת שבת כהלכתה רפואה בדוקה לכל החולאים. כאשר ישמרו ישראל על השבת – יזכו שהשבת תשמור עליהם. 

גםהקפדה על תוספת שבת מהווה סגולה לרפואה. להרחבה אודות סגולה זו, לחצו כאן.

7. פרשת העקידה. אמירת פרשת העקידה מדי יום הינה סגולה נפלאה "לבטל מיתה מבני אדם, להגן מכל חלאים ולכפר עוון". כותב הזוהר הקדוש: "וטוב לישראל להזכיר בגלות בכל יום פרשת העקידה, שתגן עליהם מכל מקרים רעים, ובת קול יוצאת ואומרת 'אל תעש לו מאומה". קראו את פרשת העקידה.

8. מ"ב מסעות. סגולה המובאת בכתב ידו של המקובל רבי שמשון מאוסטרופולי היא לקרוא את מ"ב המסעות שעברו בני ישראל.לחצו וקראו את הפסוקים הסגוליים.

9. ברכת אשר יצר. ברכת אשר יצר בכוונה אמיתית היא סגולה ידועה ומפורסמת לשמירה על בריאות טובה. כאשר אדם מקפיד לברך ברכה זו תוך הכרה בכך שבריאותו היא נס ופלא, מתבונן בחסדיו של בורא עולם, מתבונן בכך שבורא עולם הוא הרופא, המהנדס, המפעיל והמנהל. אדם כזה מפנים שלבעל המפעל אין שום בעיה להסיר את כל המחלות והמזיקים מעלינו ולא לתת להם להיכנס אל הגוף להחליש אותנו.

ברכת אשר יצר המופלאה - סגולה לאיכות חיים בבריאות. צפו:

10. מאה ברכות. סגולה מפורשת גמרא להינצל מכל צער והיא חיוב אמירת 100 ברכות ביום, (שולחן ערוך אורח חיים סימן מו סעיף ג)בימי דוד המלך היו מתים בכל יום מאה נפשות מישראל תיקן דוד על זה לברך מאה ברכות בכל יום (משנה ברורה שם סעיף יד). הקללות שבמשנה תורה הם 98 וכתיב "גם חולי וכל מכה" הרי מאה ומאה ברכות שאנו מברכים בכל יום מגינות עלינו להינצל מהן. 100 ברכות הן 100 מפגשים אישיים שלנו עם בורא עולם, שהבטיח: "במקום אשר תזכיר את שמי שם אבוא אליך וברכתיך".

11. שמירת הלשון. נאמר במדרש, שאמר הקב"ה מכל הצרות הבאות עליכם אני יכול להציל אתכם, ומ"שוט לשון תחבא" (איוב ה, כא). כלומר: הקב"ה שהוא מקור החסד והרחמים, וגם היום חסדיו ורחמיו לא כלו, שנאמר (איכה ג): "חסדי ה' כי לא תמנו, כי לא כלו רחמיו". רצונו של הקב"ה הוא לחפות על כל דבר ולמצוא צד זכות, אכן בתנאי שלא יעמוד השטן כנגד כסא הכבוד לקטרג. כלומר: בעל לשון הרע נותן לשטן פה לקטרג. כאשר ישמור האדם את פיו מלדבר על זולתו - בורא עולם יציל אותו מכל רע.

12. חיזוק באמונה וביטחון הוא סגולה לשמירה מכל רע. כך מובא במסכת מנחות (כ"ט): "'בטחו בה' עדי עד כי בי-ה ה' צור עולמים'. אמר ליה: כל התולה ביטחונו בהקב"ה, הרי לו מחסה בעולם הזה ולעולם הבא'". 

לכל מי שדואג וקצת חושש - צפו בדבריו המחזקים של הרב יגאל כהן

13. קריאת שמע. ה"פלא יועץ" מבטיח כי "כל הקורא קריאת שמע מזיקין בדלין הימנו". קריאת שמע היא מצווה חשובה שיש בה קבלת עול מלכות שמים ועול מצוות. בשעת אמירת הפסוק: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" עלינו לכוון שאנו מקבלים עלינו את השם יתברך לאדון ופטרון, ולהאמין שהשם יתברך יחיד ומיוחד, אחד בשמים ובארץ ובארבע רוחות העולם, ולהיות מוכנים למסור את נפשנו על קדוש שמו. התפילה מופיעה בכל סידור, ויש לאמרה פעמיים ביום: בבוקר ובלילהלחצו כאן לקריאה.

14. צדקה, צעקה, שינוי שם ושינוי מעשה: במסכת ראש השנה דף טז מובא: "אמר רבי יצחק: 'ארבעה דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן צדקה, צעקה, שינוי השם, ושינוי מעשה. צדקה דכתיב: 'וּצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוֶת' (משלי י).  צעקה דכתיב: 'וַיִּצְעֲקוּ אֶל ה' בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם' (תהילים קז). שינוי השם דכתיב: 'שָׂרַי אִשְׁתְּךָ לֹא תִקְרָא אֶת שְׁמָהּ שָׂרָי כִּי שָׂרָה שְׁמָהּ: וּבֵרַכְתִּי אֹתָהּ וְגַם נָתַתִּי מִמֶּנָּה לְךָ בֵּן' (בראשית י, ז). שינוי מעשה דכתיב: 'וַיַּרְא הָאֱלוהִים אֶת מַעֲשֵׂיהֶם כִּי שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה וַיִּנָּחֶם הָאֱלוהִים עַל הָרָעָה אֲשֶׁר דִּבֶּר לַעֲשׂוֹת לָהֶם וְלֹא עָשָׂה' (יונה ג), ויש אומרים אף שינוי מקום דכתיב: 'וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ' (בראשית יב). במסכת שבת דף קנו, מובא כי מזלו של אדם משתנה בהתאם למעשיו.

15. תפילה אישית לבורא עולם. ה'חפץ חיים' כותב כי "כל הצרות שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן. כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקב"ה, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם".

ה'חפץ חיים מציין כי אין כוונתו רק לתפילות העמידה – שחרית, מנחה וערבית, אלא לשיחה מעומק הלב, כדבר איש אל רעהו. כה דבריו: "ולא יסתפק האדם במה שמתפלל תפילת שמונה עשרה שלוש פעמים בכל יום, אלא מספר פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב". ("ליקוטי אמרים")

תגיות:סגולותמגיפהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה