נטורופתיה ורפואה טבעית

כדי להשיג קדושה - שימו גבול לאכילה

אדם שמסוגל לשלוט ביצריו בזמן סעודתו, כמו לאכול לשובע נפשו ולא להפריז, לאכול מזון מזין ולא בהכרח טעים לחיך, משיג קדושה! כשעשית זאת, בעצם הצלחת להשיג שליטה של הנשמה הקדושה על הנפש הבהמית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו, עם ישראל, מצווים להיות עם קדוש לה'. אם כן, איך משיגים קדושה? הרמב"ן מסביר שקדושה היא תוצאה של גילוי איפוק בתחום הדברים המותרים לנו.

נבין מכך שאדם שמסוגל לשלוט ביצריו בזמן סעודתו, כמו לאכול לשובע נפשו ולא להפריז, לאכול מזון מזין ולא בהכרח טעים לחיך, משיג קדושה! כשעשית זאת, בעצם הצלחת להשיג שליטה של הנשמה הקדושה על הנפש הבהמית וניצחת. מי שיתאמן בכך ויגלה איפוק באכילתו - ירוויח קדושה!

אין ספק כי מזון מן החי נכלל במזונות מעוררי התאווה ביותר: בשר, עוף, מוצרי חלב וכו'. נזכיר ראשית כי אין ספק שבשר ועוף הותרו לנו מהתורה מאז ימי המבול, אך השאלה היא כמה צורכים ממנו, כמה איפוק יש לנו מול התאווה הזו והעונג באכילת מזון מן החי, ומה הנזק שלו בגופנו ובנפשנו בצריכה רבה מדי.

כמו כן, חשוב לדעת כי כל באי עולם היו טבעוניים, עד לימי נוח, והראייה לכך: "ויאמר אלקים הנה נתתי לכם את כל עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זרע זרע לכם יהיה לאכלה" (בראשית א', כ"ט).

אם כן, מה המינון הנכון לצרוך מזון מן החי? לצערי, יש בורות רבה בתחום הזה, וכשלמדתי אותו בלימודי קלטתי כמה העולם שרוי בתוהו בתחום זה, וצריך לעשות סדר בדברים. אז הנה לפניכם הוכחה ניצחת לכך שצריך לשים גבול למזון מן החי: ארגוני הבריאות החשובים בעולם וסקרי בריאות רחבי היקף מסכימים כיום כי תזונה נכונה ומאוזנת מהצומח היא בריאה, מספקת את כל צרכיו התזונתיים של גופנו וכוללת יתרונות משמעותיים להארכת תוחלת החיים ולמניעת מחלות, וכך אנו מגדילים את סיכויינו ליהנות מבריאות טובה יותר.

צריכת מוצרים מעובדים מן החי בכמויות גדולות (בשרים, עופות, מוצרי חלב וכו'), לא הייתה קיימת בעולמנו עד לפני כמה עשרות שנים. זו תופעה ייחודית לעולם המערבי המודרני, בעוד שלהבדיל מתופעה זו, לפחות חצי מאנשי העולם עדיין חיים כמו פעם. הם ניזונים מתזונה צמחונית, טבעונית או צמחונית לרוב. חשוב לדעת כי אנשים אלה כמעט לא חולים במחלות של העולם המערבי, קרי: מחלות לב, סרטן, סוכרת, לחץ דם גבוה וכדומה, המהווים את גורמי התמותה העיקריים בעולם המערבי. אם כן, השכילו לשמור את המזון מן החי לשבת קודש ולהתענג ביום קדוש זה, וקדושים ושמחים תהיו.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:אוכלבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה