חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם גנץ, העימות בין רוסיה ואוקראינה ממשיך להחריף

ארדן ביקש ממושלי מדינות בארצות הברית להטיל סנקציות על חברת Airbnb, הכנסת דחתה הצעה לביטול חוק המרכולים, והממשל האמריקני ממשיך לדבוק בברית עם סעודיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר היום כי המציאות הגאו-אסטרטגית החדשה מציבה אתגרים חדשים בפניה של ישראל. בנאום בכנס של משרד הפנים באשקלון אמר ידעי: "המזרח התיכון התארגן אחרת. יש אפשרות של פתיחת חזיתות גם בצפון וגם בדרום, מפני שאנחנו יודעים על ניסיונות תיאום. באירועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה". להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בלשכתו בירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר מכן כי "עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות ומקצועיות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר". בין היתר צוין כי נתניהו נפגש גם משה ארנס ועמיר פרץ, ובימים הקרובים הוא ייפגש גם עם שאול מופז וגבי אשכנזי. המזכיר הצבאי של ראש הממשלה נכח בכל הישיבות.

ועדת הכספים אישרה העברה תקציבית חריגה לטובת תקציב הביטחון בסך של כ- 1.3 מיליארד שקלים. ההעברה התקציבית נועדה לצרכי הוצאות ביטחוניות של פרויקטי רכש, אימונים, מלאים וקיום שוטף. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי מדובר בהעברה מסווגת, אך הוא נחשף לפרטים ומדובר ב"העברה חיונית חד-משמעית לביטחון ישראל. הדברים יפורטו בוועדה המסווגת".

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה במכתב למושליהן של חמש מדינות בארצות הברית בבקשה לנקוט בצעדים נגד חברת Airbnb, וזאת בעקבות הודעתה בשבוע שעבר כי תסיר מהאתר שלה כ- 200 דירות להשכרה הנמצאות ביהודה ושומרון. ארדן - הממונה מטעם הממשלה על המאבק בתנועת ה- BDS הפועלת להטלת חרמות על ישראל - ציין במכתביו את הערכים הדמוקרטיים המשותפים לישראל ולארצות הברית. הוא ביקש מהמושלים לבחון את החקיקה הקיימת במדינותיהם נגד החרם על ישראל, להתבטא נגד החלטתה של החברה, ובנוסף לנקוט בכל צעד רלוונטי אחר, כולל הטלת סנקציות כלכליות עליה. להרחבה לחץ כאן

אדוארדו בולסונארו, בנו של נשיא ברזיל הנבחר שייכנס לתפקידו בתחילת 2019, נפגש עם חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר. בולסונארו הבן כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפגישה: "אנחנו לא יודעים מה התאריך להעברת שגרירות ברזיל לירושלים, אבל יש לנו כוונה לעשות זאת – השאלה צריכה להיות לא האם נעשה זאת, אלא מתי נעשה זאת".

ארצות הברית דורשת מהרשות הפלסטינית לשחרר אזרח אמריקני, בשם עיסאם עאקל, שנעצר לפני חודשיים על ידי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בחשד שמכר קרקעות ליהודים במזרח ירושלים. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, כי כליאתו של עאקל "מנוגדת מבחינה אתית לערכיה של ארצות הברית ושל אלו התומכים בדו-קיום בשלום. אנו דורשים את שחרורו המיידי". 

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, הגיע היום – ביומו האחרון של ביקורו בארץ – לקיבוץ נחל עוז שבדרום. זמאן – אחד מידידיה ותומכיה הנלהבים של ישראל בזירה האירופית – נפגש עם התושבים ושמע מפיהם על החיים במקום. במהלך הביקור הוא נטע עץ במרכז הקיבוץ.

בארץ

מליאת הכנסת דחתה הצעת חוק שהוגשה בקריאה טרומית לביטולו של חוק "חוק המרכולים", המקנה לשר הפנים סמכות לבטל חוקי עזר לפתיחתם של עסקים בשבתות ובחגים. את ההצעה הגישה סיעת "יש עתיד", במטרה להביך את הקואליציה הצרה. להרחבה לחץ כאן

מפכ"ל המשטרה המיועד, משה (צ'יקו) אדרי, עבר את בדיקת הפוליגרף כפי שהתבקש ממנו על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג. הממצאים יועברו לעיון הוועדה.

תייר כבן 75 טבע למוות בים המלח לאחר שככל הנראה איבד את הכרתו במים בסמוך לחוף קליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול, אך לאחר מאמצי החייאה קבעו את מותו.

בעולם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים את נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בתכנון "פרובוקציה" ימית כדי להגביר את הפופולריות שלו לקראת הבחירות לנשיאות באוקראינה, שיתקיימו במרץ 2019. במהלך נאום בפורום כלכלי במוסקבה, ששודר בטלוויזיה המקומית, התייחס הנשיא הרוסי לראשונה להסלמה עם אוקראינה: "זו הייתה, ללא ספק, פרובוקציה. היא אורגנה על ידי פורושנקו. הנשיא נמצא במקום החמישי בסקרים ולכן היה חייב לעשות משהו. זה היה תירוץ כדי להכריז משטר צבאי".

ועוד מסימני ההסלמה בין רוסיה ואוקראינה: סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי אוניית מלחמה רוסית החלה לנוע מכיוון הים השחור לכיוון ים אזוב. במקביל הודיע בכיר במשרד ההגנה של רוסיה, כי ארצו תציב סוללת טילי נ"ט מסוג S-400 בחצי האי קרים. הסוללה תעבה את שלוש הסוללות שכבר מוצבות בחצי האי, אותו כבשה רוסיה ב- 2014 מידי אוקראינה וסיפחה אותו לשטחה. אוקראינה והקהילה הבינלאומית אינן מכירות בסיפוח הרוסי. להרחבה לחץ כאן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי למרות רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי, יש לשמור על הברית עם סעודיה. "זה חלק נוקשה של העולם. חלק מסוכן ונוקשה של העולם", אמר טראמפ בראיון ל"וושינגטון פוסט", "אבל הם היו בעלי ברית גדולים. בלעדיהם – ישראל תהיה בצרות הרבה יותר גדולות. אנחנו זקוקים למשקל נגד מול איראן". טראמפ הוסיף כי ישראל היא אחת הסיבות להישארותם של כוחות צבא אמריקניים במזרח התיכון. להרחבה לחץ כאן

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו התייחס אף הוא לסוגיית הקשרים עם סעודיה בנימה דומה לזו של טראמפ. בטור דעה שפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" תקף פומפאו את מתנגדי הגישה "הפרגמטית והנכונה" של טראמפ, כלשונו, ביחס לסעודיה. הוא כתב כי המאמץ של הממשל לבנות מחדש את השותפות בין ארצות הברית וסעודיה אינו פופולרי בסלונים הפוליטיים של וושינגטון, כהגדרתו, אך פגיעה בקשרים עם הממלכה על רקע חיסולו של ח'שוגי תהיה "טעות חמורה לביטחון הלאומי של ארצות הברית ובעלות בריתה". מזכיר המדינה האמריקני הוסיף כי "הממלכה מהווה כוח עוצמתי עבור היציבות במזרח התיכון" ומסייעת למאבק המרכזי נגד האיום האיראני: "איראן שואפת להפיץ את המהפכה האסלאמית מטהראן לדמשק, להשמיד את ישראל ולהכניע את כל מי שמסרב להיכנע – החל באזרחיה שלה". פומפאו הדגיש כי ארצות הברית מתנגדת לרצח של ח'שוגי, המנוגד באופן יסודי לערכיה, והטילה סנקציות נגד האזרחים הסעודים המעורבים בחיסול. "הממשל ישקול צעדי ענישה נוספים אם עובדות נוספות אודות הרצח יצאו לאור".

משרד האוצר האמריקני הטיל היום סנקציות על שני אזרחים איראניים החשודים בעבירות בתחום הסייבר.

משטרת איטליה עצרה באי סרדיניה פלסטיני בן 38 בחשד כי תכנן לבצע פיגוע טרור ולהרעיל מי שתייה.  

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, קיבל הזמנה רשמית ממשרד החוץ הרוסי להגיע לביקור במוסקבה.

תחזית מזג האוויר

מחר (חמישי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. בבוקר בהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. משעות אחר הצהריים בדרום הארץ ובמזרחה ייתכן גשם מקומי.

ביום שישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ צפוי גשם מקומי וייתכן גשם מקומי במישור החוף. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

בשבת צפויים גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמישור החוף, וייתכנו סופות רעמים יחידות. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. משעות הצהריים המשקעים יתמעטו בהדרגה.

תגיות:בני גנץמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה