חדשות בארץ

קצין בכיר: בלחימה הבאה בצפון או בעזה – בתל אביב לא ישתו קפה

בכנס ראשי רשויות שנערך באשקלון, הזהיר מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, כי במלחמה הבאה ישראל עלולה למצוא את עצמה מול שתי חזיתות: "האיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד"

סוללת כיפת ברזל בפעולה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל בפעולה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, נאם היום (רביעי) בכנס שערך משרד הפנים באשקלון לראשי רשויות חדשים שנכנסו לתפקידם לאחר הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות.

ידעי התייחס בדבריו למוכנותן של הרשויות המקומיות לשעת חירום ולתפקידו המסייע של פיקוד העורף. הוא סיפק אזהרה למה שעלול להתרחש בסבבי הלחימה הבאים, נוכח האיומים בפניהם ניצבת ישראל.

"ב- 2019 קיים איום אחר מורכב ומאתגר יותר על ישראל", אמר ידעי. "לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר ישנה מציאות גאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים. אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד".

מפקד פיקוד העורף הסביר כי "לא הנשק המוכר אלא האינטנסיביות" היא שתהווה האתגר מולו תיאלץ החברה הישראלית להתמודד: "המזרח התיכון התארגן אחרת. יש אפשרות של פתיחת חזיתות גם בצפון וגם בדרום, מפני שאנחנו יודעים על ניסיונות תיאום. באירועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה". ידעי קרא להיערך בהתאם, כולל לאפשרות שיהיה הכרח לפנות תושבים ממקומות מגוריהם. הוא הדגיש את חשיבות תפקידם של ראשי הרשויות באספקת השירותים החיוניים השוטפים לאזרחים בעת לחימה ובחישול יכולת העמידה של האוכלוסיה.

תגיות:פיקוד העורףתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה