חדשות בארץ

ארדן למושלים בארצות הברית: הטילו סנקציות כלכליות על Airbnb

ארדן, הממונה מטעם הממשלה על המאבק בתנועת ה- BDS הפועלת להטלת חרמות על ישראל, פנה למספר מושלי מדינות בארצות הברית בבקשה לפעול נגד חברת Airbnb, שהודיעה בשבוע שעבר כי תסיר מהאתר שלה דירות להשכרה הנמצאות ביהודה ושומרון

ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה במכתב למושלי מדינות בארצות הברית בבקשה לנקוט בצעדים נגד חברת Airbnb, וזאת בעקבות הודעתה בשבוע שעבר כי תסיר מהאתר שלה כ- 200 דירות להשכרה הנמצאות ביהודה ושומרון.

המכתבים נשלחו למושל ניו יורק אנדרו קאומו, למושל קליפורניה ג'ף בראון, למושל מיזורי מייק פרסון, למושל אילינוי ברוס ראונר, למושל פלורידה היוצא ריק סקוט ולמחליפו המיועד רון דה סנטיס.

ארדן - הממונה מטעם הממשלה על המאבק בתנועת ה- BDS הפועלת להטלת חרמות על ישראל - ציין במכתביו את הערכים הדמוקרטיים המשותפים לישראל ולארצות הברית. הוא ביקש מהמושלים לבחון את החקיקה הקיימת במדינותיהם נגד החרם על ישראל, להתבטא נגד החלטתה של החברה, ובנוסף לנקוט בכל צעד רלוונטי אחר, כולל הטלת סנקציות כלכליות עליה.

"ה- BDS אינה תנועה המעוניינת בשלום או בעתיד טוב יותר לפלסטינים", כתב ארדן, "אלא בעשיית דמוניזציה ובאפליה כנגד מדינת ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון ובעלת הברית החזקה ביותר של ארצות הברית באזור".

ארדן הוסיף כי מדיניותה החדשה של Airbnb מטרידה במיוחד מפני שהיא מכוונת אך ורק נגד ישראל: "החברה לא יישמה מדיניות זו כלפי אף מדינה או אזור המעורבים בסכסוך לאומי. דבר זה מהווה צורה מודרנית של פרקטיקה אנטישמית (בתקווה שלא בכוונה), המיישמת אמות מידה כפולות כלפי ישראל, אותן לא מצפים או דורשים מאף מדינה אחרת".

הצעד בו נקט ארדן מהווה אחד מהצעדים שהועלו במהלך דיוניו של צוות בין-משרדי שהתכנס כדי לבחון את דרכי הפעולה והכלים האפשריים העומדים לרשותה של ישראל במאבק נגד החלטתה של Airbnb. הצוות הוקם על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, וחברים בו נציגים של משרדי התיירות, החוץ, המשפטים והכלכלה, וכן רשות המסים. צעד נוסף שכבר בוצע היה פנייה של המשרד לנושאים אסטרטגיים לחברים ברשת הפרו-ישראלית העולמית - שהוקמה בסיוע המשרד. הם התבקשו לפנות למושלים במדינות בהן הם מתגוררים, כדי שהללו יעשו שימוש בחוקים שאושרו במדינות אלו נגד חברות וארגונים הנוקטים בחרם על מדינת ישראל. ב- 26 מדינות בארצות הברית קיימים חוקים נגד חרם על ישראל, וגם בערים בגרמניה, בבריטניה ובצרפת נחקקו חוקים דומים.

תגיות:גלעד ארדןBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה