חדשות בארץ

הכנסת דחתה הצעה לביטול חוק המרכולים

סגן שר הפנים, משולם נהרי, אמר בדיון כי חוק המרכולים נועד להגן על העובדים המבקשים לנוח ביום בשבת, ואינו מהווה כפייה: "מה שהיה הוא שיהיה, רק שהסטטוס קוו יהיה מוגן"

נהרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נהרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) הצעת חוק שהוגשה בקריאה טרומית לביטולו של "חוק המרכולים". את ההצעה הגישה סיעת "יש עתיד", במטרה להביך את הקואליציה הצרה.

כזכור, "חוק המרכולים" – שאושר בינואר 2018 על ידי הכנסת ברוב של 58 בעד ו- 57 נגד – מקנה לשר הפנים את הסמכות למנוע את פתיחתם של בתי עסק בשבתות ובחגים (למעט חנויות נוחות בתחנות דלק, שהוחרגו מהחוק), וזאת באמצעות סירוב לאשר חוקי עזר עירוניים חדשים שיחוקקו בעתיד על ידי רשויות מקומיות. בנוסף, החוק קובע כי לשר הפנים נתונה הסמכות שלא לאשר פתיחתם של בתי עסק אם הם לא באים "לספק צרכים שהם, לדעת השר, חיוניים ובהיקף המזערי הנדרש".

סגן שר הפנים, חבר הכנסת משולם נהרי, השיב בשם הממשלה: "הוגי הדעות בכל הדורות הפליגו בתיאור הערך החברתי והסוציאלי של השבת כיום המנוחה. חוק המרכולים קיבע את הסטטוס קוו. החוק אינו פוגע בשיקול הדעת של השלטון המקומי אולם מבקש לתת משקל מהותי לשיקול הדעת של השלטון המרכזי אשר יבחן בין היתר השלכות רוחב של חוקי עזר ברשות המקומית".

נהרי הוסיף כי "משמעות פתיחת מסחר בשבת עבור ציבור העובדים קשיי היום הינה הרת אסון, תהליך אשר לא נדע מה תהיינה השלכותיו בעוד כמה שנים. שוו בנפשכם שעובד  לא יתקבל לעבודה במדינת היהודים מכיוון שהוא מבקש לנוח ביום השבת". נהרי סיכם כי "חוק המרכולים" אינו מהווה כפייה: "מה שהיה הוא שיהיה, רק שהסטטוס קוו יהיה מוגן ויאפשר לנו להמשיך לחיות יחד ולא זה נגד זה".

בהצעת החוק תמכו 52 חברי כנסת, אך 57 מתנגדים הצליחו, כאמור, לדחותה.

תגיות:חוק המרכוליםמשולם נהרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה