חדשות בארץ

טראמפ: הנוכחות הצבאית האמריקנית במזרח התיכון – בשביל ישראל

בראיון ל"וושינגטון פוסט" אמר נשיא ארצות הברית כי יש לשמור על הברית עם סעודיה: "הם היו בעלי ברית גדולים. בלעדיהם ישראל תהיה בצרות הרבה יותר גדולות

"בשביל ישראל": טראמפ ונתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)"בשביל ישראל": טראמפ ונתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי ישראל היא אחת הסיבות להישארותם של כוחות צבא אמריקניים במזרח התיכון.

בראיון ל"וושינגטון פוסט", התייחס טראמפ לסוגיית היחסים בין ארצות הברית לסעודיה בעקבות פרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי. "חשוב מאוד שסעודיה תהיה בעלת ברית שלנו, אם אנחנו עומדים להישאר בחלק זה של העולם. האם אנחנו עומדים להישאר בחלק זה של העולם? סיבה אחת לכך היא ישראל". טראמפ ציין כי הנפט, שבעבר היה גורם מרכזי בשיקוליה של ארצות הברית להפגין נוכחות צבאית במזרח התיכון, "הופך פחות ופחות לסיבה לנוכחותנו, מכיוון שאנו מייצרים יותר נפט מאשר אי פעם. כך שפתאום זה מגיע לנקודה שאתה לא צריך להישאר שם".

טראמפ חזר בראיון על עמדתו, כי למרות רצח ח'שוגי יש לשמור על היחסים עם סעודיה. "זה חלק נוקשה של העולם. חלק מסוכן ונוקשה של העולם. אבל הם היו בעלי ברית גדולים. בלעדיהם – ישראל תהיה בצרות הרבה יותר גדולות. אנחנו זקוקים למשקל נגד מול איראן".

ביום חמישי שעבר אמר טראמפ דברים דומים, כאשר הזכיר את ישראל כאחד הגורמים המחייבים את המשך הברית האמריקנית עם סעודיה. בשיחה עם כתבים אמר טראמפ כי הוא "שונא את הפשע ואת מה שנעשה", ואת הטיוח שבא בעקבותיו, אך הוסיף: "ישראל תהיה בצרה גדולה ללא סעודיה. אז מה זה אומר? האם ישראל תעזוב [את המזרח התיכון]? אתם רוצים שישראל תעזוב? סעודיה היא בעלת ברית חזקה שלנו". כמו בהזדמנויות קודמות, טראמפ גם הדגיש את חשיבותם של היחסים הכלכליים עם סעודיה: "האם באמת רוצים שאני אוותר על מאות אלפי משרות? בכנות, אם ננקוט בקנה מידה זה, לא יהיה לנו אף בעל ברית. מדיניותי פשוטה מאוד: אמריקה תחילה".

דבריו של טראמפ באו לאחר שיומיים קודם לכן הוא הצהיר, בהודעה רשמית, כי לא ינקוט בצעדי עונשין נגד סעודיה, מכיוון שהאינטרסים האמריקניים מחייבים לשמור על היחסים עם סעודיה. גם בהודעה הרשמית הועלה שמה של ישראל כשיקול לשימור הברית האמריקנית-סעודית: "סעודיה הייתה בעלת ברית גדולה במאבק החשוב ביותר שלנו נגד איראן. ארצות הברית מתכוונת להישאר שותפה איתנה של סעודיה כדי להבטיח את האינטרסים של ארצנו, של ישראל ושל כל השותפים האחרים באזור. המטרה העליונה שלנו היא לחסל לחלוטין את האיום של הטרור ברחבי העולם!".

תגיות:דונלד טראמפסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה