חדשות בארץ

בנק ישראל העלה את הריבית, נשיא צ’כיה נאם בכנסת

נשיא צ'אד ביקר ביד ושם, שלושה נפגעים בפיגוע דריסה סמוך לכרמי צור, חוק נאמנות בתרבות לא הועלה להצבעה בכנסת, וארצות הברית האשימה את רוסיה בתוקפנות נגד אוקראינה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

שלושה חיילים נפגעו לפני הצהריים בפיגוע דריסה בכביש 60, בין צומת כרמי צור לבית אומר. המחבל נורה ונהרג. מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל דרס ברכבו שלושה חיילים בזמן שביצעו עבודות הנדסה על ציר בין בית אומר לאל-ערוב. חייל אחד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נוספים נפצעו באורח קל. אחד מחיילי הסיור ירה ונטרל את המחבל". להרחבה לחץ כאן

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום כתב אישום נגד פלסטיני שהסתנן לפני כשבועיים מרצועת עזה לשטח ישראל והצית חממה בנתיב העשרה.

נשיא צ'אד, אידריס דבי, ביקר הבוקר במוזיאון יד ושם בירושלים. הוא כתב בספר האורחים של המוזיאון: "6 מיליון אנשים חפים מפשע הושמדו. האנושות כולה חייבת לזכור מה שהתרחש בשנים אלו. אסור לשכוח את מה שקרה וגם לומר 'לעולם לא עוד'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, כי נשיא צ'אד הזמין אותו לביקור בארצו: "נעניתי בשמחה. אנחנו פותחים את העולם. ישראל בפריחה מדינית חסרת תקדים, וזה פועל ועובד בכל היבשות – כולל בעולם הערבי, כפי שהראה הביקור שלי לאחרונה בעומאן; ובעולם המוסלמי – כפי שהביקור של נשיא צ'אד מראה". נתניהו חזר על דבריו מאתמול במסיבת העיתונאים עם דבי: "תהיינה עוד מדינות. אתם תשמעו על כך".

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, שהגיע אתמול לביקור בארץ, השתתף היום בישיבה מיוחדת במליאת הכנסת שנערכה לכבודו. זמאן – הנחשב לאחד מידידיה ותומכיה הנלהבים של ישראל בזירה האירופית – אמר כי נאומו נועד לבטא "מסר של סולידריות עם מדינת ישראל ועם העם היהודי". הוא ציין כי "בפרלמנט האירופי דיברו לאחרונה טרוריסטים פלסטינים והתייחסו לישראל. אני חושב שזו בושה לשמוע זאת בפרלמנט האירופי, זו בושה לכל האירופאים". הוא הוסיף כי "לפעמים נחוץ להיות לא מנומסים. לכן אני לא מדבר על טרור עולמי, אלא על טרור אסלאמי. בגידה בישראל פירושה בגידה בעצמנו. לכן אני כאן". הנשיא הצ'כי התחייב בדבריו לעשות כל שביכולתו כדי להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. להרחבה לחץ כאן

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הכחיש את הידיעות לפיהן הממשל האמריקני החליט לדחות את הצגתה של תוכנית השלום שלו הקרויה "עסקת המאה". בהודעה שהוציא לעיתונות כתב פרידמן כי צוות השלום של הממשלה קיים בשבוע שעבר "פגישה פוריה" עם הנשיא דונלד טראמפ ובכירים נוספים בממשל: "הדיווחים על פגישתנו היו מאוד לא מדויקים. אני רוצה לחזור ולהבהיר כי ארצות הברית נשארת מחויבת לחלוק בזמן הנכון את חזונה לשלום עם ישראל, הפלסטינים ובעלי עניין אזוריים ובינלאומיים אחרים. התיזמון, האסטרטגיה וההודעות שלנו – יהיו אך ורק שלנו. בכוונתנו לפרסם את חזונו של הנשיא כאשר הממשל יסיק שהגדלנו למקסימום את הפוטנציאל לקבלתו וביצועו. אותם 'מומחים' אנונימיים שמתיימרים לדבר בשם הממשל בנושא זה – טועים ואינם בקיאים".

כוחות של משטרת ישראל עצרו הלילה 32 תושבי מזרח ירושלים המחזיקים בתעודות זהות כחולות, וזאת בשל פעילותם במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. על פי סעיף 7 לחוק יישום הסכמי אוסלו, נאסר על תושבים או אזרחים ישראליים להתגייס למנגנוני הביטחון של הרשות או לשתף עמם פעולה. להרחבה לחץ כאן

בארץ

בדיון שנערך היום בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על התפרצות מחלת החצבת, אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי "96% מהילדים מתחסנים בישראל, וזה אחוז גבוה ביותר. נתון זה מלמד שהמערכת עובדת כמו שצריך". סגן השר ציין כי החצבת התפשטה ברחבי הארץ לאחר שהגיעה מחו"ל. לדבריו, "הנגיף נדבק בעיקר באוכלוסיות במגזר החרדי ובמגזר הערבי. במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות. לגבי המגזר הערבי, אני פונה כל העת לחברי הכנסת הערבים שיגידו להורים ללכת להתחסן ושישפיעו". להרחבה לחץ כאן

קואליציית ה- 61 מקרטעת: חוק "נאמנות בתרבות" – שהיה אמור להגיע לאישור במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית – לא הועלה להצבעה, מחשש לנפילתו. שני חברי קואליציה – בני בגין (ליכוד) ורחל עזריה (כולנו) הודיעו מראש כי לא יתמכו בחוק. בנוסף, שר האוצר משה כחלון החליט לתת לחברי סיעת "כולנו", החברה בקואליציה, חופש הצבעה. השרה מירי רגב – שיזמה וקידמה את החוק – כשלה בניסיונה לשכנע את יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, שעבר בשבוע שעבר לאופוזיציה, להצביע בעד החוק.

בנק ישראל הודיע היום על העלאת הריבית משיעור של 0.15% ל- 0.25%. זו העלאה ראשונה של הריבית מזה שבע וחצי שנים.

בעולם

התקרית החמורה בין רוסיה ואוקראינה בים אזוב: שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה הערב כי ארצה עומדת מאחורי אוקראינה מול התוקפנות הרוסית. בדיון חירום שנערך במועצת הביטחון אמרה היילי כי האירוע אתמול הינו המשך להפרות החוק הבינלאומי שמבצעת רוסיה.

מסוק צבאי טורקי שהיה בדרכו לטיסת אימונים התרסק במרכז העיר איסטנבול. ארבעה חיילים נהרגו וחייל נוסף נפצע.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, וייתכן גשם מקומי קל.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. במהלך היום ייתכנו ממטרים מקומיים במזרח הארץ.

תגיות:יד ושםבנק ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה