חדשות בארץ

תינוק בן שלושה שבועות חלה בחצבת

בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי החצבת הגיעה מחו"ל לארץ: "במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות. לגבי המגזר הערבי, אני פונה כל העת לחברי הכנסת הערבים שיגידו להורים ללכת להתחסן ושישפיעו"

תמונת אילוסטרציה (צילום: David Cohen, flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: David Cohen, flash90)
אא

תינוק בן שלושה שבועות אושפז בסוף השבוע בבית החולים "מעייני הישועה" לאחר שחלה בחצבת. זה החולה הצעיר ביותר עד כה בישראל שחלה במחלה. הוא נדבק מאמו, שלא חוסנה וחלתה בחצבת בהיותו בן שבוע, ככל הנראה לאחר שנדבקה מבן משפחה אחר.

משרד הבריאות הודיע היום כי תינוק בן ארבעה חודשים שחלה בחצבת היה באוטובוס אגד בקו 498 שנסע ביום שישי, ה- 23 בנובמבר, בשעה 12:40 מאופקים לבני ברק. התינוק גם היה באוטובוס באותו קו שיצא במוצאי שבת, ה- 24 בנובמבר, בשעה 22:30 מבני ברק לאופקים. נוסעים שאינם מחוסנים בשתי מנות נגד חצבת ונסעו באחד מהאוטובוסים הללו – מתבקשים לפנות ללשכת הבריאות הקרובה ביותר למקום מגוריהם על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת.

ובתוך כך, רן רזניק דיווח היום ב"ישראל היום" כי חמישה רופאים זומנו על ידי משרד הבריאות לשיחת בירור דחופה, לאחר שעלה החשד כי הם מפיצים מידע מטעה לציבור המעודד אותו שלא לחסן מבוגרים וילדים. אם אכן יתברר שהרופאים פעלו בדרך ש"אינה הולמת רופא", ייתכן וייפתח נגדם הליך משמעתי שיוביל לשלילת הרישיון שלהם לעסוק ברפואה.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אישר היום כי חמשת הרופאים זומנו לשימוע. ליצמן, שהשתתף בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בו נדונה התפרצות החצבת, אמר כי "96% מהילדים מתחסנים בישראל, וזה אחוז גבוה ביותר. נתון זה מלמד שהמערכת עובדת כמו שצריך". סגן השר ציין כי החצבת התפשטה ברחבי הארץ לאחר שהגיעה מחו"ל. לדבריו, "הנגיף נדבק בעיקר באוכלוסיות במגזר החרדי ובמגזר הערבי. במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות. לגבי המגזר הערבי, אני פונה כל העת לחברי הכנסת הערבים שיגידו להורים ללכת להתחסן ושישפיעו". הוא הדגיש כי הוא תומך בחוק שמקודם בימים אלו שנועד למנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לבתי הספר, וכי אם יהיה צורך בכך – יש להטיל סנקציות על הורים שמסרבים לחסן את ילדיהם.

בהתייחסו לסוגיה שעלתה בדיון בדבר האפשרות להכניס את החיסונים לסל התרופות, הבהיר ליצמן כי הוא מתנגד לכך בתוקף. לדבריו, מדובר במתן פרס למי שלא התחסן במסגרת טיפות החלב ובבתי הספר, ואין מקום להעמיס הוצאה נוספת על סל הבריאות, שממילא העומס עליו בבקשות להכנסת תרופות רב ביותר.

מנתונים עדכניים שפרסם משרד הבריאות עולה כי מתחילת 2018 אותרו 2,040 חולים שלקו בחצבת. 874 חולים מגיעים מהעיר ירושלים. בבית שמש דווח על 266 חולים ובצפת נמצאו 149 חולים. בשל ריבוי מספר החולים בירושלים, בשבועות האחרונים נקט משרד הבריאות בצעדים להנגשת החיסונים עבור הוריהם של הילדים בעיר שטרם התחסנו. בין היתר הוחלט על הגדלת תקני האחיות במחוז, שעות הפעילות בתחנות טיפות החלב בעיר הורחבו, ונשלחו גם ניידות לשכונות בהן אחוז ההתחסנות היה נמוך במיוחד. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בתחילת החודש כי הפעילות מוכיחה את עצמה, וכי בחלק מהמקומות בהם מספר המתחסנים נע סביב חמישים אחוז גדל ליותר משמונים אחוזים.

תגיות:יעקב ליצמןחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה