חדשות בארץ

דיווח: "עסקת המאה" של טראמפ תידחה

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" מדווח כי נשיא ארצות הברית החליט להשהות את פרסומה של תוכנית השלום שלו, כדי שלא להחריף את הלחצים הפוליטיים על ראש הממשלה נתניהו בעקבות המשבר הפוליטי בישראל

נתניהו וטראמפ בפגישה בניו, 26 בספטמבר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וטראמפ בפגישה בניו, 26 בספטמבר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, מדווח כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לדחות את פרסומה של "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל.

על פי הדיווח, המסתמך על "מקור יודע דבר", התוכנית תוצג רק בחודש פברואר 2019, וזאת במטרה לרצות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנוע ממנו תסבוכת פוליטית. המקור טוען כי נתניהו היה מעדיף שהתוכנית כלל לא תתפרסם, ולכל הפחות לא בשלב זה, בו הוא הצליח להיחלץ בקושי מנפילת ממשלתו ומבחירות מוקדמות. חשיפתה של "עסקת המאה" תאלץ אותו להעניק ויתורים לפלסטינים, והוא יתקשה לעשות זאת במסגרת הקואליציה הצרה הנשענת על קולותיה של מפלגת "הבית היהודי".

בתחילת השבוע דווח כי טראמפ יכנס השבוע דיון מכריע בהשתתפות יועציו הבכירים כדי לשמוע את פרטי תוכנית השלום שגיבש צוות השלום של הממשל ולקבל החלטה על מועד פרסומה. בדיון השתתפו מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, שליחו המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. על פי המקור של "אל-קודס", משתתפי הישיבה טענו בדיון כי לאור המשבר הפוליטי בישראל יש להמתין עם הצגת תוכנית השלום.

עוד נטען בדיווח, כי שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, המליץ אף הוא לטראמפ להמתין בשלב זה עם תוכניתו כדי שלא להחריף את הלחצים הפוליטיים המופעלים על נתניהו.

בתקופה האחרונה – לפני פרוץ המשבר הפוליטי בישראל, שהחל עם התפטרותו של אביגדור ליברמן ממשרד הביטחון – התרבו הסימנים לפיהם השקתה של "עסקת המאה" נמצאת כבר בפתח. בתחילת החודש דווח כי ג'ייסון גרינבלט אמר שהתוכנית תפורסם "בקרוב". גרינבלט, שדיבר בכנס סגור של האגודה למען החייל שנערך בלונדון, טען כי "אף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בתוכנית השלום". לדבריו, הישראלים והפלסטינים יצטרכו להתפשר, "אבל אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למשא ומתן – הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצגו בתוכנית השלום". דבריו של גרינבלט כוונו בעיקר לאוזניהם של הפלסטינים, המסרבים בחודשים האחרונים להיוועד עם נציגי ממשל טראמפ.

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה