חדשות בארץ

החדירה לנתיב העשרה: "כשלא מייצרים הרתעה – ההרתעה נשחקת"

המחבל הפלסטיני שחדר שלשום לשטח ישראל הצית חממת שירות בטרם נתפס על ידי כוחות הביטחון. תושבים בעוטף עזה חסמו הבוקר את הכניסה למעבר הסחורות בכרם שלום, במחאה על המצב הביטחוני הרעוע

מבט מנתיב העשרה לעבר רצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)מבט מנתיב העשרה לעבר רצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)
אא

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו, הגיע הבוקר לנתיב העשרה. זאת בעקבות התקרית החמורה בסוף השבוע, במהלכה חדר פלסטיני לשטח ישראל והצית את אחת מהחממות של המושב.

טולדנו סייר במושב, ביקר בחממה השרופה, ונפגש עם תושבים. הוא אמר להם כי הוא מבין את תחושת חוסר הביטחון שלהם וכי צה"ל יפיק את הלקחים מהאירוע. מח"ט הגזרה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה אבי רוזנפלד, שהגיע אתמול לחממה השרופה, אמר: "אנחנו פה, ניתן להם בראש, נלמד ממה שצריך".

המחבל הפלסטיני חדר ביום שישי מצפון רצועת עזה לתוך שטח ישראל. הוא הגיע לחממות של נתיב העשרה, הממוקמות במרחק של כקילומטר מהיישוב. הוא הספיק להצית חממת שירות שהכילה ציוד חקלאי בטרם נתפס ונעצר על ידי כוחות הביטחון. ב"כאן חדשות" דיווחו אמש כי זו הפעם השביעית שאותו פלסטיני חודר לישראל, ככל הנראה מתוך מטרה להיעצר ולהיכנס לכלא הישראלי.

מתחקיר ראשוני שערך צה"ל עלה כי תצפיות זיהו את המחבל סמוך לגדר בטרם חצה אותה וכי המחבל היה תחת מעקב. מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור, שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב היישוב מהמרחב בו הוא ניסה להסתתר. הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהיישוב. לא נמצא עליו נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון".

ערן כשר, חבר כיתת הכוננות של נתיב העשרה, אמר הבוקר כי הגדר המפרידה בין רצועת עזה למושב "לא מלאה ולא בנויה עד הסוף". בראיון לגלי צה"ל סיפר כשר כי הפלסטיני "איתר נקודה ידועה מראש, שזו לא הפעם הראשונה שחוצים אותה. בפעמים הקודמות הוא לא עשה יותר מדי נזק, בפעם הזו הוא הצית את חממת השירות, ובפעם הבאה אף אחד לא יכול לערוב שהוא לא ידקור או יירה בחקלאי". כשר הדגיש כי למרות הכוחות הרבים שנמצאים באזור, מבחינת תושבי המושב המענה הצבאי שניתן אינו מספק: "עובדה שזה קורה לא בפעם הראשונה. אין הסבר מניח את הדעת מבחינתנו".

בהתייחסו להעברת הכסף הקטארי וחלוקתו בסוף השבוע לפקידי ממשל חמאס ולנזקקים ברצועה, אמר כשר: "מי שמבין תהליכים באזור שלנו – זה מסתדר. כשאתה לא מייצר הרתעה – ההרתעה נשחקת. ברגע שאנחנו נותנים, אנחנו גם מקבלים בראש. כל גילוי של חולשה מתבטא בשטח בעוד ניסיון לפגוע בנו".

שר השיכון יואב גלנט הגיב הבוקר על הביקורת בישראל ביחס להעברת הכסף הקטארי לרצועה, שנעשתה במסגרת הניסיונות להגיע להסדרה עם החמאס. בראיון לרשת ב' אמר גלנט: "אנחנו צריכים לסכן חיילים רק כדי להשיג מטרות ראויות. אם נגיע לזה, נהלום בהם באופן שהם לא ירצו להילחם לאורך תקופה ארוכה. אבל צריך למצות קודם את כל האפשרויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא הלילה לפריז, כדי להשתתף בטקסים לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה, אמר לעיתונאים בנתב"ג טרם המראתו כי בשלב הנוכחי, ובתוקף הנסיבות, העברת הכסף לעזה מהווה צעד נכון: "אני עושה מה שאני יכול בתיאום עם גורמי הביטחון להחזיר את השקט ליישובי הדרום, אבל גם למנוע משבר הומניטרי. זה תהליך. אני חושב שברגע זה, זה הצעד הנכון. זו שאלה של אלטרנטיבות. אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית". נתניהו ציין כי "לכל צעד – בלי יוצא מן הכלל – יש מחיר. כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות תמיד יש מחיר. אם אתה לא יכול לשאת במחיר, אתה לא יכול להנהיג. ואני יודע לשאת במחיר".

תושבים בעוטף עזה חסמו גם הבוקר את הכניסה למעבר הסחורות בכרם שלום, במחאה על המצב הביטחוני הרעוע. עומס תנועה כבד הורגש בכביש הכניסה למעבר.

תגיות:רצועת עזהנתיב העשרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה