חדשות בארץ

פורסמו שמות הנרצחים בטבח בפיטסבורג, צה"ל תקף חוליית מחבלים ליד גדר המערכת

ביישובי עוטף עזה חזרו לשגרה מתוחה, אבו מאזן תקף את טראמפ והחמאס, ושר התחבורה כץ יצא בשבוע הבא לביקור בעומאן. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כלי טיס של צה"ל תקף הערב חוליה של שלושה מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ככל הנראה במטרה לחבל בה או להניח מטען חבלה. כך מסר דובר צה"ל. מקורות פלסטיניים מדווחים כי שלושת המחבלים נהרגו.

ביישובי עוטף עזה חזרו הבוקר לשגרת חיים מתוחה, לאחר שצה"ל הסיר את מגבלות ההתגוננות באזור. סמוך לגן ילדים בשדרות אותר חלק מפריט תבערה של בלון ששוגר מהרצועה. חבלן משטרה הגיע לזירה ונטרל את החפץ החשוד. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בנוסף, בבית ספר תיכון במועצה האזורית שער הנגב התגלה נפל של רקטה, שנורתה במהלך מטחי הרקטות ששיגר הג'יהאד האסלאמי בסוף השבוע מרצועת עזה. תלמידים בכיתות הסמוכות פונו מהמקום.

מעבר כרם שלום נפתח הבוקר כרגיל. 14 מכליות סולר במימון קטארי נכנסו לרצועה. חברת החשמל העזתית הודיעה כי תחנת הכוח תפעיל היום טורבינה שלישית. בהתאם לכך, מספר שעות החשמל הרצופות לתושבי הרצועה יגדל לשמונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפרסום אמש בחברת החדשות, על אולטימטום חדש שהציב החמאס לישראל, לפיו עליה להעביר לידיו מדי חודש 15 מיליון דולר במזומן, ולא – הוא יסלים את ההתפרעויות על גדר המערכת. נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו אחרי סוף שבוע של תקיפות חיל האוויר בעזה. אתמול שמענו כביכול על אולטימטום שהציב חמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס. ישראל תמשיך לפעול לפי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל בלבד". להרחבה לחץ כאן

מאות תושבים מעוטף עזה חסמו הערב את צומת עזריאלי בתל אביב בדרישה למדיניות תקיפה נגד הטרור היוצא מהרצועה: "דין קסאם בשדרות – כדין קסאם בתל אביב", קראו המפגינים, "דורשים תגובה".

שר השיכון יואב גלנט אמר היום כי "מלחמה היא המוצא האחרון", אבל הוסיף כי הוא סבור שבסופו של דבר תיפתח "מערכה מורחבת עם חמאס ועם רצועת עזה". בראיון ל- ynet אמר השר כי אינו מקל ראש בסבלם של תושבי עוטף עזה, אך "יחד עם זאת, כאשר מדינה יוצאת למלחמה, היא צריכה לעשות את זה כשהתנאים הם הבשלים ביותר, הנכונים ביותר. מדינה לא הולכת למלחמה כאפשרות ראשונה, אלא כאפשרות אחרונה. אם יידרש - אנחנו צריכים לפרק את רצועת עזה. אבל לפני שמגיעים לסיטואציה הזאת, צריכים לשקול את תוצאותיה בעתיד וצריך לראות שכל הפתרונות ממוצים".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיש לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג, את שמו של סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי כמועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. ליברמן כתב כי כוכבי הוא "בעל ניסיון מבצעי ופיקודי עשיר ומרשים וניחן ביושרה, ערכיות ומוסריות".

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק שתמנע את שחרורם המוקדם של מחבלים ואסירים ביטחוניים ותשלול מהם את האפשרות לניכוי שליש מעונשם. את ההצעה יזם חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו). להרחבה לחץ כאן

שר התחבורה ישראל כץ יבקר בשבוע הבא בעומאן. כך מסר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה. במהלך ביקורו ישתתף כץ בכנס תחבורתי בינלאומי ויציג את יוזמת "מסילות לשלום אזורי", שגובשה על ידו בשיתוף עם נתניהו. מטרת היוזמה ליצור נתיב סחר בין מדינות המפרץ והים התיכון באמצעות רשת של מסילות שתחבר בין ישראל, ירדן, סעודיה ומדינות המפרץ. יוזמה זו, אם תיושם, תהפוך את ישראל לגשר יבשתי בין אירופה והים התיכון לבין ירדן והמדינות שממזרח לה, עד למפרץ הפרסי. להרחבה לחץ כאן

ב"כאן חדשות" דווח היום, מפי "מקור המעורה בפגישת ראש הממשלה בעומאן", כי בפגישתו של נתניהו עם הסולטאן קאבוס הוצגה "הבעייתיות בפעילות של איראן באזור", אך ישראל לא ביקשה מהעומאנים להעביר מסרים לאיראן. בפגישה עלו גם הנושאים של מניעת טרור, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ויוזמת השלום האמריקנית.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב כי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "לא תעבור", וכי הכוונה של ישראל לפגוע במשכורות המחבלים והאסירים הפלסטינים מהווה "קו אדום", כהגדרתו. בנאום בפתיחת כינוס המועצה המרכזית של אש"ף, תקף אבו מאזן את טראמפ והשתמש שוב בביטוי "יחרב ביתך", בו השתמש בעבר נגד השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן: "מה נשאר מ'עסקת המאה'? ירושלים - בלעת אותה והעברת אליה את השגרירות שלך. את הפליטים וזכותם [לשוב] – גמרת, וסגרת את אונר"א. ברוב חוצפתך אמרת שמספרם של הפליטים הוא 40 אלף. יחרב ביתך - איזה 40 אלף? ב- 1948 היו 950 אלף – היום יש שישה מיליון". להרחבה לחץ כאן

בארץ

אלפים השתתפו היום בטקס ההלוויה של ספרי התורה שנשרפו בשבוע שעבר בחדרה. ספרי התורה - שהיו פסולים - נגנזו, כנהוג, בכדי חרס ונטמנו בבית העלמין הישן בעיר. בהלוויה השתתף הרב הראשי, הרב דוד לאו. המשטרה עצרה אדם אחד, ככל הנראה מעורער בנפשו, בחשד שהצית את האש.

מערת המכפלה תונגש לנכים עד סוף שנת תשע"ט. כך הבטיח יועצו של שר הביטחון, קובי אלירז, במהלך ישיבה בנושא שהתקיימה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. להרחבה לחץ כאן

בשורה לצרכנים: מחירי הדלק שנמצאים בפיקוח ונמכרים לצרכן בתחנות הדלק ירדו בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי, בשיעור של 11 אגורות. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.48 ש"ח לליטר – לעומת 6.59 ש"ח לליטר בחודש אוקטובר.

רכב מסחרי פגע הערב בהולכת רגל כבת 60 ברחוב יהודה הנשיא בירושלים. היא נפצעה אנושות ופונתה לבית החולים "שערי צדק" בעיר, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

תנועת הרכבות בקו המהיר בין ירושלים ונתב"ג הופסקה אחרי הצהריים לזמן קצר בשל התרעה של גלאי אש. בתום בדיקה, ולאחר שנשללה האפשרות לשריפה, הרכבות שבו לפעול כסדרן.

בעולם

בארצות הברית פורסמו שמותיהם של 11 היהודים שנרצחו בטבח אתמול בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה. ברשימה הטרגית שני אחים, וכן בעל ואשתו. ההרוגים הם: ריצ'רד גודפריד, רוז מלינגר, ג'רי רבינוביץ, ג'ויס פיינברג, ססיל רוזנטל, דיוויד רוזנטל, סילבן וברניס סיימון, מלווין ואקס, ארווינג יאנגנר ודניאל שטיין.

הגינויים לטבח המשיכו להגיע גם היום. בין המגנות - בחריין, שמשרד החוץ שלה הוציא הודעה שגינתה את הירי בבית הכנסת והביעה תנחומים למשפחות הקורבנות. משרד החוץ הבחרייני הדגיש את עמידתה של הממלכה לצד ארצות הברית ואת עמדתה הנחושה נגד כל צורות האלימות והקיצוניות. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחשבותיי ותפילותיי יוצאות אל תושבי פיטסבורג ואל כל מי שנפגע בהתקפת הירי הנוראה. איננו יכולים להתעלם מעליית האנטישמיות, שנאת הזרים והגזענות ברחבי העולם, עלינו לפעול כדי לעצור אותן".

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) מזג האוויר יהיה בהיר ויבש. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה בהיר ויבש. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו מעט גבוהות מהרגיל בעונה – בעיקר בשפלה ולאורך מישור החוף.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה דומה.

תגיות:רכבת ישראלבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה