חדשות בארץ

אבו מאזן: עסקת המאה לא תעבור, מזרח ירושלים שלנו עד הסנטימטר האחרון

בנאום ברמאללה, בפתיחת כינוס המועצה המרכזית של אש"ף, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי ימשיך לממן את משכורות המחבלים הפלסטינים ובני משפחותיהם: "המשכורות שלהם הן קו אדום. גם אם יישאר לנו רק גרוש אחד - זה יהיה להם"

אבו מאזן, הערב ברמאללה (צילום: פלאש 90)אבו מאזן, הערב ברמאללה (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב (ראשון) כי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "לא תעבור", וכי הכוונה של ישראל לפגוע במשכורות המחבלים והאסירים הפלסטינים מהווה "קו אדום", כהגדרתו.

אבו מאזן אמר את הדברים בפתיחת כינוס המועצה המרכזית של אש"ף, שיימשך יומיים. יו"ר הרשות המשיך בנאומו את הקו התקיף נגד ארצות הברית, ישראל והחמאס שהוא מוביל בחודשים האחרונים, וזאת לקראת החלטות שצפויות להתקבל מחר ביחס להמשך הקשרים עם האמריקנים, עם ישראל ועם רצועת עזה. הוא תקף, ולא בפעם הראשונה, את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תוך שהוא משתמש שוב בביטוי "יחרב ביתך", בו השתמש בעבר כנגד שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן: "כבר מזמן מדברים איתנו על 'עסקת המאה'. מה נשאר מ'עסקת המאה'? ירושלים - בלעת אותה והעברת אליה את השגרירות שלך. את הפליטים וזכותם [לשוב] – גמרת, וסגרת את אונר"א. ברוב חוצפתך אמרת שמספרם של הפליטים הוא 40 אלף. יחרב ביתך - איזה 40 אלף? ב- 1948 היו 950 אלף – היום יש שישה מיליון". בהתייחסו לסוגיית ירושלים, אמר יו"ר הרשות כי לא יסכים להתפשר: "ירושלים ופלסטין לא למכירה. מזרח ירושלים שנכבשה ב- 1967 - כל סנטימטר שלה הוא בירתנו". הוא הוסיף כי "ההתנחלויות אינן לגיטימיות מהאבן הראשונה. אנחנו כנענים שנולדנו באדמה זו, נחיה עליה ונמות בה. לא נוותר על ההחלטות של הקהילה הבינלאומית".

אבו מאזן חזר והבהיר כי הרשות הפלסטינית תמשיך לממן את משכורותיהם של המחבלים, האסירים ובני משפחותיהם: "המשכורות של השהידים, הפצועים והאסירים שלנו הן קו אדום. לוחצים עלינו בכל הדרכים. אנחנו לא נוותר – זה עניין מקודש. גם אם יישאר לנו רק גרוש אחד - זה יהיה להם".

בהתייחסו לסוגיית הקשרים עם רצועת עזה, לאור המתח הרב השורר בין הפת"ח והחמאס, מתח יו"ר הרשות ביקורת על השתלטותו של החמאס על עזה והדגיש כי לא יאפשר את הפיצול בין הגדה המערבית לרצועה: "הקמת חצי מדינה בעזה ואוטונומיה בגדה היא כמו הכרזת בלפור. אנחנו דבקים באחדות הפלסטינית. אין מדינה ברצועת עזה ואין מדינה בלי רצועת עזה. ניאחז באדמתנו, ואף כוח בעולם לא יזעזע אותנו". אבו מאזן לא הזכיר בנאומו את האפשרות המרחפת באוויר להטלת סנקציות נוספות על הרצועה, או ניתוק הקשר עמה באופן מוחלט. עם זאת, הוא דיבר ביותר מרמז על הצורך לקבל במהלך כינוס המועצה המרכזית החלטות "חשובות וקשות ביותר".

תגיות:חמאסאבו מאזןירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה