חדשות בארץ

שר התחבורה כץ יבקר בשבוע הבא בעומאן

לאחר ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן, יגיע ישראל כץ בשבוע הבא אל הסולטנות וישתתף בכנס תחבורתי בינלאומי. מלשכתו של שר התחבורה נמסר כי הוא הוזמן באופן אישי על ידי מקבילו העומאני ומארגני הכנס

נתניהו וכץ על הרכבת מירושלים לנתב"ג, 20 בספטמבר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו וכץ על הרכבת מירושלים לנתב"ג, 20 בספטמבר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

סימני נורמליזציה? שר התחבורה ישראל כץ יצא בשבוע הבא לביקור בעומאן. כך חשף היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה.

כזכור, נתניהו חזר ביום שישי מביקור מדיני חשאי בעומאן, במהלכו נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. הביקור יצא אל הפועל לאחר מגעים ממושכים בין שתי המדינות, שבשלו לכדי הזמנה ששיגר הסולטן לנתניהו להגיע למסקט בירת עומאן.

במהלך ביקורו של כץ בעומאן, הוא ישתתף בכנס תחבורה בינלאומי שייערך בה. מלשכתו של שר התחבורה נמסר כי הוא הוזמן באופן אישי על ידי מקבילו העומאני ומארגני הכנס. זו פעם ראשונה ששר מישראל מוזמן להשתתף בכנס בינלאומי המתקיים בעומאן, עובדה שיש בה להעיד על הידוק הקשר בין שתי המדינות.

במהלך הכנס התחבורתי יציג כץ את יוזמת "מסילות לשלום אזורי", שגובשה על ידו בשיתוף עם נתניהו. מטרת היוזמה ליצור נתיב סחר בין מדינות המפרץ והים התיכון באמצעות רשת של מסילות שתחבר בין ישראל, ירדן, סעודיה ומדינות המפרץ. יוזמה זו, אם תיושם, תהפוך את ישראל לגשר יבשתי בין אירופה והים התיכון לבין ירדן והמדינות שממזרח לה, עד למפרץ הפרסי. בנוסף, התוכנית המוצעת תהפוך את ירדן למרכז מרחבי של תובלה יבשתית רכבתית, ובכך יסייע לשפר את מצבה הכלכלי. כץ הציג לראשונה את יוזמתו במסיבת עיתונאים באפריל 2017. לפני כארבעה חודשים הוא סיכם, יחד עם נתניהו, כי יפעל לקידומה של היוזמה מול כל הגורמים הרלוונטיים באזור ומחוצה לו.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו לביקורו ההיסטורי בעומאן – הראשון מסוגו שעורך ראש ממשלה ישראלי בסולטנות הקטנה מזה 22 שנים: "נפגשתי עם מנהיג עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, אדם מאוד מנוסה ומאוד מרשים. הביקור הזה מגיע על רקע מאמצים מדיניים שאני מקדם בשנים האחרונות מול מדינות ערב. בפגישה הארוכה שלנו דנו בהרחבה באתגרים העומדים בפני המזרח התיכון. אלו היו שיחות חשובות גם למדינת ישראל, ושיחות חשובות מאוד לביטחון ישראל. יהיו עוד".

ובתוך כך, סאלם אל-עמירי, שליח מיוחד מטעמו של שליט עומאן, הגיע היום לביקור ברמאללה. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א דיווחה, כי אל-עמירי נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והעביר לו מסר מהסולטאן קאבוס, בו הודה לו על ביקורו בסולטנות בשבוע שעבר. אבו מאזן, מצידו, הודה על קבלת הפנים לה זכה בעומאן ושיבח את תמיכתה של הסולטנות בעם הפלסטיני. יו"ר הרשות הדגיש כי ההנהגה הפלסטינית שואפת לחיזוק התיאום ושיתוף הפעולה בין הצדדים, וזאת "במטרה כדי לשרת את הסוגיה הפלסטינית וסוגיות האומה הערבית".

תגיות:ישראל כץעומאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה