חדשות בארץ

יישובי עוטף עזה לאחר מטחי הרקטות: חוזרים לשגרה מתוחה

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום לישיבה בשעה ארבע אחרי הצהריים. הג'יהאד האסלאמי קיבל עליו את האחריות לירי הרקטות

תקיפות צה"ל ברצועה בסוף השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפות צה"ל ברצועה בסוף השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל הודיע הלילה (ראשון), כי בתום ערכת המצב שנערכה בפיקוד הדרום הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה. ההודעה באה לאחר סוף שבוע רווי באזעקות "צבע אדום" ביישובי העוטף, בעקבות שיגורם של כ- 40 רקטות מרצועת עזה, במספר מטחים. "גדודי אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, קיבלו עליהם את האחריות לירי. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות 17 רקטות. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, והיתר נפלו בשטחים פתוחים בתוך שטח ישראל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בנפש, למעט מספר נפגעי חרדה ומספר אנשים שנחבלו באורח קל במהלך הריצה למרחבים מוגנים.

חיל האוויר הגיב בתקיפה נרחבת, במהלכה הושמדו כ- 90 יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי. בין המטרות שהותקפו: בניין בן ארבע קומות בשכונת דרג' בעיר עזה, ששימש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של החמאס. בנוסף, הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, מפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום הרצועה, חמישה מתחמים צבאיים בח'אן יונס, דיר אל-בלח, תל זעתר וג'באליה, מחנה אימונים ברפיח, פיר מנהרת לחימה בח'אן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי בירי הרקטות לעבר ישראל ניתן להבחין בטביעות האצבע של כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים: "הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים, ועל רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת". דובר צה"ל הבהיר כי ישראל רואה במשטר הסורי ובכוח "קודס" כתובת לאירוע: "העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת למי שצריך, ואף אחד לא חסין, לא ברצועה ולא מחוצה לה". הוא הדגיש, עם זאת, כי האחריות מוטלת על החמאס - הכוח השולט ברצועה.

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום לישיבה בשעה ארבע אחרי הצהריים. אתמול בבוקר הודיע ארגון הג'יהאד האסלאמי כי הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי בינו לבין ישראל נכנסה לתוקף "באופן מיידי". בישראל לא הגיבו להודעה.

ובתוך כך, חברת החדשות חשפה אמש כי החמאס הציב אולטימטום חדש לישראל, לפיו עליה להעביר לידיו מדי חודש 15 מיליון דולר במזומן, ולא - הוא יסלים את ההתפרעויות על גדר המערכת. על פי הדיווח, מדובר בכסף קטארי שנועד לתשלום המשכורות ברצועת עזה. במסמך שהעביר מנהיג החמאס בעזה, יחיא סינוואר, לידי מצרים, הוא איים כי אם ישראל לא תעביר את הכסף עד יום חמישי הקרוב - החמאס יגביר את הפרות הסדר האלימות על הגדר. הדרישה להעברת הכסף במזומן נועדה לעקוף את מנגנון הפיקוח הישראלי על הכספים, אותם העבירה עד עתה הרשות הפלסטינית, ובכך לאפשר לחמאס לתעל את הכסף לפעולות טרור. האולטימטום של החמאס מגיע לאחר שביום רביעי האחרון חידשה ישראל את הזרמת הדלק במימון קטארי לרצועה, לצורך תפעולה של תחנת הכוח בעזה. בישראל שוקלים בשלב זה כיצד להגיב לדרישת החמאס.

תגיות:חמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה