חדשות בארץ

נתניהו: לא נקבל אולטימטום מהחמאס

חלק מבלון תבערה אותר הבוקר בגן ילדים בשדרות. נפל של רקטה שנורתה בסוף השבוע מעזה התגלה בבית ספר בעוטף

ההתפרעויות על גדר המערכת, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)ההתפרעויות על גדר המערכת, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לפרסום אמש בחברת החדשות, על אולטימטום חדש שהציב החמאס לישראל, לפיו עליה להעביר לידיו מדי חודש 15 מיליון דולר במזומן, ולא – הוא יסלים את ההתפרעויות על גדר המערכת.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו אחרי סוף שבוע של תקיפות חיל האוויר בעזה. אתמול שמענו כביכול על אולטימטום שהציב חמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס. ישראל תמשיך לפעול לפי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל בלבד".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב אף הוא על האולטימטום של החמאס. "מדינת ישראל לא תשלם שקל, ככל שזה תלוי בי. זה ממש פרוטקשן. יש פה בריון שמרים את ראשו, והדרך להתעסק עם סחטנים ובריונים היא בכוח. לא בהכלה, לא בנעימות וברוך, לא לנסות להוריד את הראש ולהעביר עוד כמה ימים ללא הסלמה". בנט הבהיר כי אינו חותר לצאת למבצע צבאי בעזה, אבל לדבריו "אם אנחנו נעמוד על שלנו וזה יוביל למבצע – אנחנו יודעים בדיוק מה לעשות".

דובר צה"ל הודיע הלילה, כי בתום הערכת מצב שנערכה בפיקוד הדרום הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה. ביישובי העוטף ממשיכים גם הבוקר בשגרת חיים מתוחה. סמוך לגן ילדים בשדרות אותר חלק מפריט תבערה של בלון ששוגר מהרצועה. חבלן משטרה הגיע לזירה ונטרל את החפץ החשוד. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בנוסף, בבית ספר תיכון באחד מהיישובים במועצה האזורית שער הנגב התגלה נפל של רקטה, שנורתה במהלך מטחי הרקטות ששיגר הג'יהאד האסלאמי בסוף השבוע מרצועת עזה. תלמידים בכיתות הסמוכות פונו מהמקום.

הפריט שאותר בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)הפריט שאותר בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

מעבר כרם שלום נפתח הבוקר כרגיל. בעזה מדווחים כי חודשה הזרמת הסולר במימון קטארי לרצועה, לצורך תפעולה של תחנת הכוח הפועלת בעזה. חברת החשמל ברצועה הודיעה כי תחנת הכוח תפעיל היום טורבינה שלישית. בהתאם לכך, מספר שעות החשמל הרצופות לתושבי הרצועה יגדל לשמונה.

תגיות:עוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה