חדשות בארץ

ירדן תבטל נספחים בהסכם השלום עם ישראל, נדחה פינוי מאחז ח’אן אל-אחמר

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק "נאמנות בתרבות", רשות המים תזרים מים מותפלים לצפון הארץ, וארצות הברית עומדת לפרוש מההסכם עם רוסיה לפירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/בטחוני

עבדאללה מלך ירדן הודיע היום כי ארצו לא תחדש את תוקפם של שני נספחים בהסכם השלום עם ישראל, שקבעו את החכרתם של שטחים חקלאיים לישראל. השטחים בהם מדובר נמצאים באזור נהריים בבקעת הירדן ובמובלעת צופר בערבה. הסכם השלום בין שתי המדינות, שנחתם ב- 26 באוקטובר 1994, קבע כי שטחים אלו נמצאים תחת ריבונותה של ירדן, אך זו תחכיר אותם לישראל לתקופה של 25 שנה. הנספחים קבעו בנוסף כי בתום תקופת החכירה היא תחודש באופן אוטומטי, אלא אם אחד הצדדים יודיע שנה מראש על פקיעת תוקפה. במקרה של מתן הודעה מעין זו – קובע ההסכם – יחלו הצדדים בהתייעצויות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי ישראל תיכנס למשא ומתן עם ירדן על האפשרות להארכת ההסדר הקיים. להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר להגביר את הלחץ על איראן כדי לבלום את התקדמות תוכנית הגרעין שלה ולבלום את תוקפנותה באזור. נתניהו אמר את הדברים בפתח פגישתו עם שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, המבקר בישראל. להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הבוקר לפתוח מחדש את מעברי ארז וכרם שלום. בהודעה שהוציאה לשכתו של ליברמן נאמר כי ההחלטה התקבלה "לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון – צה"ל, שב"כ ומתפ"ש", וכי היא נובעת מ"הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח". בימים הקרובים צפויה מערכת הביטחון לדון גם בחידוש אספקת הדלק הקטארי לרצועה, וההחלטה בנידון תתקבל בהתאם להשתלשלות האירועים בדרום. להרחבה לחץ כאן

כוחות צה"ל זיהו לפנות ערב מספר מחבלים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל והשליכו מספר מטענים סמוך לגדר. החיילים פתחו בירי והמחבלים ברחו בחזרה לשטח הרצועה.

שני בלוני תבערה שאליהם חוברו חומרי חבלה נפלו בסמוך לקיבוץ גבים. אחד מהם נפל באמצע הכביש, שנסגר למספר דקות עד שחבלן הגיע למקום וטיפל בו.

בלון תבערה נחת הערב במושב בן זכאי, ליד העיר יבנה. חבלן משטרה ניטרל את הבלון.

שלוש שריפות פרצו במהלך היום בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר היום כי קיימות שתי חלופות למצב בדרום: "או שנגיע להסדרה מול חמאס במהלך השבועות הקרובים, או שלצערנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב". בראיון לאתר ynet התייחס השר לפתיחתם מחדש של המעברים ואמר: "לא התקפלנו. התפקיד שלנו הוא לא להיגרר באופן אוטומטי להתלקחות שאבו מאזן מתכנן לנו בעזה. יש לנו אתגרים בגזרה הצפונית ואנחנו לוקחים את הכול בחשבון".

ובאותו עניין – השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר בראיון לרשת ב': "אנחנו חוזרים למדיניות שהצהרנו עליה: שקט ייענה בשקט. אני מאמין שגם הדלק יחזור בקרוב [לרצועה]".

האלוף במילואים אהרן זאבי-פרקש, לשעבר ראש אמ"ן, מתח היום ביקורת על מדיניות הממשלה בנוגע לעזה. בראיון לרשת ב' אמר זאבי-פרקש כי בחצי השנה האחרונה החמאס צבר הישג ברור ופגע קשות בהרתעה הישראלית. לדבריו, "התירוץ הזה שאי אפשר להילחם בשתי חזיתות במקביל לא מקובל עליי, זה משדר חולשה. חיזבאללה ואחרים לומדים אותנו".

הקבינט המדיני-בטחוני אישר את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר במספר שבועות. השרים נפתלי בנט ואיילת שקד הצביעו נגד ההחלטה. החלטת הקבינט באה לאחר שאמש פורסם כי נתניהו הורה לדחות עד להודעה חדשה את פינוי המאחז, שהוקם על אדמותיו של היישוב כפר אדומים, בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים. הדחייה נועדה להעניק אורכה למיצוי המשא ומתן עם תושבי המאחז לפינוים בהסכמה. להרחבה לחץ כאן

בארץ

גשם כבד ירד הבוקר בצפון ולאורך מישור החוף, מנהריה ועד דרומית לחיפה, וגרם להצפות במקומות שונים. באתר החרמון ירד גשם, לראשונה העונה, והטמפרטורה ירדה ל- 12 מעלות. בראש הניקרה ירדו כעשרים ושישה מילימטרים וחצי של גשם, כעשרים ושניים וחצי מתוכם ירדו בעשרים דקות. בקיבוץ אילון בגליל המערבי ירדו שישה עשר מ"מ גשם תוך שעה אחת בלבד. שיא המשקעים הארצי ביומיים האחרונים נרשם בקיבוץ חניתה בגליל המערבי – 58 מ"מ של גשם.

רשות המים הודיעה כי בתחילת החודש הבא היא תחל להזרים מים מותפלים לצפון הארץ. המהלך מתבצע לאור מצבם העגום של מקורות המים בצפון לאחר חמש שנים רצופות של בצורת. ברשות מבקשים ליידע, כי השינוי במקור המים עלול לגרום לעכירות זמנית של המים בברזים או לצבע שונה. תופעה זו, הידועה גם בעולם במקרים של החלפת מקור מים, מכונה "מים אדומים". זו אינה תופעה מסוכנת, אך ממשרד הבריאות נמסר כי אין לשתות מים עכורים או כאלו שיש להם צבע שונה, וגם אין להשתמש בהם להכנת מזון. ההנחיה היא להזרים מים בברזים עד להיעלמות התופעה וקבלתם של מים צלולים. להרחבה לחץ כאן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק "נאמנות בתרבות", פרי יוזמתה של שרת התרבות מירי רגב. על פי הצעת החוק, משרד התרבות יוכל לשלול – או להפחית – תמיכה פיננסית מגופים וממוסדות תרבות שפעילותם "חותרת תחת המדינה וסמליה". להרחבה לחץ כאן

פועל בן 35 נהרג לאחר שנפגע מחפץ כבד במפעל באזור התעשייה בקריית אתא. צוותי מד"א ביצע בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו.

שני פלסטינים בשנות השלושים לחייהם נהרגו בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים בכביש 446, סמוך לבית אריה. בתאונה נפצע גם אזרח ישראלי כבן 46 באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה עם חבלות בגפיים ובגב.

הולכת רגל בת 76 נפצעה באורח קשה לאחר שנפגעה ממשאית ברחוב השפלה בפתח תקווה. צוותי מד"א פינו אותה לבית החולים "בילינסון" בעיר.

מצבה של האישה שנפגעה אתמול מרכב בכפר סבא מוסיף להיות קשה. במשטרה חוקרים האם הנהג הפוגע נסע לאחור כאשר פגע בקשישה.

רוכב האופנוע שפגע שלשום במושב ברכיה, שליד אשקלון, ביגאל סעדון כאשר זה רכב על אופניו החשמליים בשדות המושב, הסגיר את עצמו למשטרה. סעדון נפצע באורח אנוש ונפטר מפצעיו.

בעולם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע אתמול כי ארצו עומדת לפרוש מההסכם לפירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני (INF), שנחתם בשנת 1987 בינה לבין רוסיה, וזאת בגלל שלדבריו רוסיה מפרה אותו. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, מתח ביקורת חריפה על הודעתו של טראמפ ואמר כי מדובר בצעד מסוכן. הוא הזהיר כי ארצו תנקוט בצעדים שונים, "כולל צבאיים", אם ארצות הברית תמשיך לפרוש באופן חד-צדדי מהסכמים.

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול התחממות ניכרת בטמפרטורות, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ, בעיקר לאורך מישור החוף, בשפלה ובעמקים. משעות אחר הצהריים ייתכן גשם מקומי קל.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן עם ירידה קלה בטמפרטורות. יוסיף להיות חם מהרגיל. בלילה צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן. יהיה עדיין מעט חם מהרגיל, וייתכן גשם מקומי.

תגיות:יובל שטייניץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה