חדשות בארץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק "נאמנות בתרבות"

על פי הצעת החוק, שאת הליך חקיקתה הובילה השרה מירי רגב, משרד התרבות יוכל לשלול תמיכה מגופים וממוסדות תרבות שפעילותם "חותרת תחת המדינה וסמליה". החוק יעבור כעת לדיון בכנסת

מירי רגב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)מירי רגב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק "נאמנות בתרבות", פרי יוזמתה של שרת התרבות מירי רגב.

מדובר בתיקון לחוק התרבות והאמנות, שיאפשר למשרד התרבות לשלול – או להפחית – תמיכה פיננסית מגופים וממוסדות תרבות שפעילותם "חותרת תחת המדינה וסמליה". אישורו של החוק בכנסת יביא לפגיעה בתקציבם של גופים השוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; פוגעים בסמליה או מבזים אותם; מציינים את יום העצמאות כיום אבל; מסיתים לגזענות, לאלימות ולטרור; או תומכים במאבק מזוין או במעשה טרור נגד מדינת ישראל.

הצעת החוק שאושרה היום בוועדת השרים קובעת כי הסמכות לשלול תמיכה ממוסד תרבות שעבר על חוקי המדינה תועבר ממשרד האוצר למשרד התרבות. זאת ועוד: כיום קיימת אומנם אפשרות לקנוס בדיעבד מוסד 'סורר' שקיבל תקציב מהמדינה, אך אפשרות זו מצריכה הליך פרוצדורלי מורכב. במידה והחוק יקבל אישור סופי בכנסת – תוכל שרת התרבות למנוע מלכתחילה את תקצובו של המוסד, על פי שיקול דעתה ובהתאם למנגנון פיקוח במשרדה שיבדוק האם המוסד הפר את החוק, בין היתר בשל התכנים האמנותיים אותם הוא מציג.

אישורו של החוק בוועדת השרים עבר דרך חתחתים, מאחר והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד לו בתחילה באופן מוחלט. לאחר שהוכנסו תיקונים בנוסח החוק, הוא הסיר את התנגדותו, אם כי הוא עדיין סבור כי הצעת החוק טומנת בחובה קשיים משפטיים.

השרה רגב אמרה הערב: "אני שמחה שחוק הנאמנות והתרבות אושר בממשלה ואושר בוועדת השרים לחקיקה. ממחר נחל בתהליך החקיקה בכנסת, ובעזרת השם עד סוף אוקטובר חוק הנאמנות בתרבות יהיה חלק מספר החוקים של מדינת ישראל. כן לחופש התרבות – לא לחופש ההסתה".

תגיות:תרבותמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה