חדשות בארץ

בגלל הבצורת: רשות המים תתחיל להזרים מים מותפלים לצפון הארץ

ברשות המים מבקשים ליידע את הציבור, כי החלפת מקור המים עלולה לגרום לעכירות זמנית של המים בברזים או לשינוי צבעם, אך אין בכך משום סכנה לבריאות

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רשות המים הודיעה היום (ראשון) כי בתחילת החודש הבא היא תחל להזרים מים מותפלים לצפון הארץ. המהלך מתבצע לאור מצבם העגום של מקורות המים בצפון לאחר חמש שנים רצופות של בצורת.

בשל רצף השנים השחונות שפקד את ישראל, הגירעון במאגרי המים הטבעיים מגיע לכ- 2.5 מיליארד קוב. המצב חמור במיוחד בצפון הארץ, ובפרט בגליל המערבי. המחסור בכינרת מוערך בכמיליארד קוב מים, הדן והבניאס – מקורותיו המרכזיים של נהר הירדן – נמצאים בשפל חסר תקדים, ובנוסף לכך מפלס מי התהום בגליל ירד למינימום שנמדד מאז ומעולם. לכך יש להוסיף את העובדה שאם תימשך הפקת המים מהקידוחים בגליל המערבי – הדבר עלול לסכן את מי התהום באזור ולגרום להם נזקים בלתי הפיכים. מצבור הנתונים הקשים הביא את רשות המים לצעד המתבקש, שכבר ננקט בשנה שעברה: הזרמת מים מותפלים ליישובים בצפון, כדי להקל את הנטל הכבד המוטל על המקורות הטבעיים.

המים המסופקים לצרכנים בדרום הארץ ובמרכזה מתבססים זה מכבר בעיקרם על מים מותפלים. כאמור, ברשות המים מעדכנים היום כי החל מהחודש הבא תתוגבר אספקת המים לאזור הצפון במים מותפלים, כל זאת כדי למנוע שיבושים באספקת המים לאזור זה.

ברשות מבקשים ליידע את הציבור, כי השינוי במקור המים עלול לגרום לעכירות זמנית של המים בברזים או לצבע שונה. תופעה זו, הידועה גם בעולם במקרים של החלפת מקור מים, מכונה "מים אדומים". היא אירעה כבר בשנה שעברה באזורים שונים בארץ, ובכללם הגליל המערבי. התופעה נגרמת בשל העובדה שהתמהיל השונה של המים המסופקים גורם לשחרור של תרכובות ברזל כאשר הוא בא במגע עם צנרת מתכתית ישנה. התופעה אינה מופיעה בכל מקום, ויש להדגיש כי אין מדובר בתופעה הטומנת בחובה סכנה לבריאות. בדרך כלל הזרמת מים בברזים מעלימה את הצבע השונה והעכירות, ומתקבלים שוב מים צלולים. למרות האמור, ממשרד הבריאות יוצאת ההנחיה שאין לשתות מים עכורים או כאלו שיש להם צבע שונה, וגם אין להשתמש בהם להכנת מזון. תושבים שהזרמת המים בבתיהם אינה פותרת את הבעיה והם ממשיכים לקבל מים עכורים או מים בעלי צבע שונה – מתבקשים לדווח על כך למשרד הבריאות ולספק המים שלהם.

מרשות המים נמסר, כי ספקי המים השונים ביצעו, וממשיכים לבצע, פעולות רבות לצמצום היקפה של התופעה – על אף שכאמור אין בה משום סכנה לבריאות. בין הפעולות הננקטות: שטיפות הצנרת הציבורית, החלפת תשתיות ישנות, ניטור המים ובקרה רציפה. הספקים ילוו את האירועים בשטח, על פי הנחיותיו של משרד הבריאות.

תגיות:רשות המיםבצורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה