חדשות בארץ

נתניהו: הגברת הלחץ על איראן תבלום את תוקפנותה ואת תוכנית הגרעין שלה

ראש הממשלה נפגש הבוקר עם שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין. בפתח הפגישה הוא מתח ביקורת על הסכם הגרעין, שלדבריו העניק לאיראן את האפשרות להתקדם לנשק גרעיני ולממן את פעולותיה התוקפניות ברחבי האזור

נתניהו ומנוצ’ין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ומנוצ’ין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ראשון) בלשכתו בירושלים עם שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין.

בפתח הפגישה קידם נתניהו בברכה את אורחו לרגל ביקורו הרשמי השני בישראל. הוא אמר כי הברית בין ארצות הברית לישראל בתקופת ממשל טראמפ נמצאת בשיא חוזקה: "אני מעריך את הברית הזו ואת הידוק היחסים בינינו בכל תחום – מודיעין, שיתוף פעולה ביטחוני, סחר, שיתוף פעולה כלכלי, וכמובן בגישתנו המשותפת למניעת התוקפנות באזור הזה".

נתניהו ציין כי ידון עם מנוצ'ין "כיצד לעצור את התוקפנות הכפולה של איראן: חתירתה לארסנל גרעיני וחתירתה לארסנל קונבנציונלי ותוכניות ההשתלטות שלה על המזרח התיכון". הוא הדגיש כי הסכם הגרעין איפשר לאיראן לפעול במקביל בשני מסלולי התוקפנות: "במקום לחסום את נתיבם לפצצה גרעינית, הוא למעשה סלל את דרכם לארסנל גרעיני שלם. בנוסף הוא נתן להם מאות מיליארדי דולרים במזומן, באשראי ובהשקעות, מה שאיפשר להם לממן את התוקפנות הגוברת שלהם באזור. אנו עדים לתוקפנות הזו בכל חלקי המזרח התיכון, בגבולנו הצפוני ובניסיונם להתבסס צבאית בסוריה, ניסיונם להכניס נשק קטלני ללבנון, לייצר תוקפנות באמצעות שליחיה בעזה ובמקומות אחרים".

ראש הממשלה שיבח, בהקשר זה, את "הצעד האמיץ", כהגדרתו, שעשה טראמפ כאשר הודיע בחודש מאי על פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן. הוא הוסיף כי במוקד הפגישה בינו למנוצ'ין תעמוד "הגברת הלחץ על משטר הטרור הראשי בעולם, המשטר התוקפני בטהראן": "ראינו בשנים האחרונות שלחץ הוא הדבר היחידי שבולם את ההתקדמות של תוכנית הגרעין האיראנית, ולחץ הוא הדבר היחידי שבולם את התוקפנות של איראן באזור. נדון כיצד נוכל לשתף פעולה בעניין הזה".

תגיות:איראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה