חדשות בארץ

הקבינט אישר: דחייה של מספר שבועות בפינוי המאחז הבדואי ח'אן אל-אחמר

בתום דיון של מספר שעות, אישר הקבינט המדיני-בטחוני את הצעת ראש הממשלה לדחות את פינוי המאחז הבלתי חוקי במספר שבועות, וזאת כדי לאפשר למצות את המשא ומתן עם תושביו על מנת להביא לפינוים בהסכמה

ח'אן אל-אחמר, שלשום (צילום: יניב נדב, פלאש 90)ח'אן אל-אחמר, שלשום (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-בטחוני אישר היום (ראשון), בתום דיון מיוחד של מספר שעות, את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר במספר שבועות.

בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה לאחר הדיון נאמר כי "הקבינט החליט על פינוי ח'אן אל-אחמר. בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, הקבינט מאפשר אורכה של כמה שבועות למיצוי המשא ומתן (עם תושבי הכפר) לפינוי בהסכמה". השרים נפתלי בנט ואיילת שקד (הבית היהודי) התנגדו להחלטה.

אמש פרסם אתר "הארץ" כי נתניהו הורה לדחות, עד להודעה חדשה, את פינוי המאחז, שהוקם על אדמותיו של היישוב כפר אדומים, בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים. בתחילת החודש שעבר החליט בג"ץ – לאחר סחבת משפטית של כעשור – לדחות את עתירותיהם של תושבי ח'אן אל-אחמר, והתיר למדינה לפנות את הכפר כולו ולהורסו. כוחות הביטחון נערכו כבר לקראת הפינוי, אך אמש הם קיבלו הודעה על הקפאתו בשלב זה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדיווח ואמרו כי הדחייה בפינוי נועדה "לנסות למצות את המשא ומתן [עם תושבי המאחז] ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים, כולל בימים האחרונים".

ראש הממשלה, מצידו, הבהיר הבוקר כי הדחייה בפינוי המאחז היא לזמן קצר בלבד: "אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר. משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום, נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה".

תגיות:הקבינט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה