חדשות בארץ

ליברמן הורה לפתוח את מעברי ארז וכרם שלום

החלטתו של שר הביטחון נומקה בירידה בהיקף האלימות ברצועת עזה בסוף השבוע וב"מאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח"

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הבוקר (ראשון) לפתוח את מעברי ארז וכרם שלום. ההחלטה באה ארבעה ימים לאחר סגירתם של המעברים בעקבות ירי רקטת הגראד לעבר ישראל שפגעה פגיעה ישירה בבית בבאר שבע.

בהודעה שהוציאה לשכתו של ליברמן נאמר כי ההחלטה התקבלה "לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון – צה"ל, שב"כ ומתפ"ש", וכי היא נובעת מ"הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח". בימים הקרובים צפויה מערכת הביטחון לדון גם בחידוש אספקת הדלק הקטארי לרצועה, וההחלטה בנידון תתקבל בהתאם להשתלשלות האירועים בדרום.

כ- 10 אלפים פלסטינים השתתפו שלשום בהפרות סדר אלימות לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. הם השליכו מטעני חבלה, רימונים ובקבוקי תבערה – על פי נתוני צה"ל, נרשמו 31 תקריות של השלכות מטענים ורימונים לעבר החיילים, מספר נמוך ביחס לשבועות קודמים. בנוסף, נרשמו גם שלושה מקרים בהם פלסטינים חצו את הגדר וחזרו לאחר מכן לשטח הרצועה. למרות ההתפרעויות האלימות, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי מדובר בהפרות הסדר השקטות ביותר מאז תחילת אירועי "תהלוכת השיבה" בסוף חודש מרץ. להערכתם, החמאס הציב חמושים ליד הגדר שדאגו להרגעת ההמונים. בהודעה שהוציא דובר צה"ל נאמר כי "בניגוד לשבועות קודמים, רוב המתפרעים נותרו בעומק ולא ניסו להגיע לגדר" וכי "חמאס פעל לריסון בשטח". דובר צה"ל הבהיר, עם זאת, בהתייחסו לאלימות כי "זה לא מצב שנהיה מוכנים לקבל. מצופה שהטרור ייפסק".

בנוסף להתפרעויות על הגדר, הפלסטינים המשיכו לשגר בלוני תבערה שחוללו שריפות בעוטף עזה. ביום שישי פרצו חמש שריפות, בין היתר בסמוך למרכז ההידרותרפי במועצה האזורית שער הנגב ובסמוך לקיבוץ כפר עזה. אתמול התלקחו מספר שריפות ביער בארי וביער שוקדה, וכן ביער כיסופים. בלון בגובה 5 מטרים אליו חובר רימון רסס אותר בשעות הערב סמוך לקיבוץ באזור אשכול. במהלך סוף השבוע תקפו כלי טיס של צה"ל פעמיים חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מדרום הרצועה לעבר שטח ישראל.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הביע הבוקר תמיכה בהחלטתו של ליברמן לפתוח את המעברים לרצועת עזה. בראיון בגלי צה"ל אמר השר: "יש לנו אינטרס ביטחוני שהמציאות הכלכלית בעזה תשתפר, גם לטובת האזרחים שם וגם לטובתנו".

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה