חדשות בארץ

נתניהו וליברמן איימו על החמאס, הממשלה אישרה הקמת שכונה יהודית חדשה בחברון

אושרה התוכנית הממשלתית להגברת בטיחות רוכבי האופניים החשמליים, תקלות בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג, וההסתדרות תפתח בתחילת החודש הבא בשביתה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הבוקר איום לעבר החמאס, בעקבות סוף השבוע האלים על גדר הגבול בין ישראל ועזה, במהלכו ניסו מחבלים לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל. "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר", אמר נתניהו, "אם הם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו - הן יופסקו בדרך אחרת, והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד". ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, החמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות – עכשיו". להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי מבצע צבאי בעזה הינו בלתי נמנע. בראיון ל- ynet הבהיר השר כי בחודשים האחרונים עשתה ישראל כל מאמץ כדי למנוע מלחמה: "בכניסתי למשרד הביטחון אמרתי - לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן, והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו". להרחבה לחץ כאן

בהמשך היום פנה ליברמן במסר לתושבי הרצועה, באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים. הוא אמר כי "מדינת ישראל היתה מוכנה לשפר את המצב האזרחי ברצועת עזה. אבל החלטת הנהגת ארגון הטרור חמאס להשתמש באלימות, באותו יום שבו הוכנסו מכליות סולר לתוך הרצועה – הביאה להחלטה לעצור את אספקת הדלקים לרצועה. האחריות להידרדרות המצב ההומניטרי בעזה מוטלת אך ורק על ארגון הטרור חמאס". השר סיים בקריאה לתושבי הרצועה: "תפעלו נגד ההנהגה הקיצונית, שלקחה אתכם כבני ערובה, בשירות האייתוללות של איראן".

הקבינט המדיני-בטחוני התכנס בשעות הצהריים לדיון בהסלמה בגזרת הדרום. על פי הדיווחים מהישיבה, למרות האיומים שהשמיעו נתניהו וליברמן כלפי החמאס, הוחלט להמתין עד סוף השבוע כדי לתת הזדמנות נוספת למשא ומתן להסדרה בתיווכם של ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. כאמל אמור להגיע בסוף השבוע לארץ כדי לנסות ולחדש את המגעים להפסקת אש.

במהלך היום פרצו ברחבי עוטף עזה שבע שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. שריפות פרצו, בין היתר, במטע אבוקדו בקיבוץ סעד, בשדות של מושב תקומה במועצה האזורית שדות נגב, ביער כיסופים וביער בארי.

בלון תבערה אותר הערב בחצר בית במושב בית אלעזרי שליד גדרה. מוקדם יותר נמצא בלון תבערה בעיר בת ים. בימים האחרונים נחתו באזור המרכז שבעה בלוני תבערה.

כלי טיס של צה"ל תקף אחרי הצהריים חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון הרצועה לעבר שטח ישראל. מקורות פלסטיניים ברצועה דיווחו על שלושה פצועים.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, אמר הבוקר כי ישראל מעדיפה להגיע להסדרה עם החמאס תמורת פתרונות אזרחיים "לא משמעותיים", כלשונו, להקלת המצוקה ברצועה. בראיון לרשת ב' ציין השר כי אם בימים הקרובים לא יושג הסדר שיחזיר את השקט על כנו – ישנה "הסתברות משמעותית" להסלמה לעבר מערכה רחבה.

הממשלה אישרה את הקמתה של שכונה יהודית חדשה בחברון. שרי הממשלה אישרו לשם כך קיצוץ רוחבי של 21.6 מיליון שקלים בתקציבי משרדיהם לשנים 2019-2018, וזאת למטרת צמצומו של שטח הבסיס הצבאי הממוקם בסמוך למקום הקמתה המיועד של שכונה החדשה. להרחבה לחץ כאן

מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה נמסר הבוקר כי חל שיפור במצבו של חייל המילואים שנפצע ביום חמישי באורח בינוני בפיגוע דקירה בכיכר חטמ"ר שומרון. מצבו מוגדר כעת קל.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, גינה את תקרית יידוי האבנים שלשום בכביש 60, סמוך לצומת תפוח, בה נהרגה פלסטינית בת 48 מהכפר בידיא. "האחראים צריכים להיות מובאים לדין במהירות. אני מפציר בכולם לצאת נגד האלימות והטרור", כתב מלאדנוב בחשבון הטוויטר שלו. המשטרה והשב"כ חוקרים האם יהודים הם שיידו את האבנים.

מעבר קוניטרה ברמת הגולן ייפתח מחדש מחר בבוקר, לאחר שהיה סגור בארבע השנים האחרונות מאז השתלטו עליו המורדים בסוריה. המעבר ייפתח בשלב זה רק לשימושם של משקיפי האו"ם.

בארץ

הממשלה אישרה היום פה אחד את התוכנית שגיבש משרד התחבורה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים ושל משתמשי הדרך. בין הצעדים החדשים הכלולים בתוכנית הממשלתית: מי שאינו מחזיק ברישיון נהיגה או שטרם עבר מבחן תיאוריה לקראת קבלת רישיון, יחויב לעבור קורס ידע בסיסי בנושאי תנועה ולאחריו עמידה במבחן; חובת חבישת קסדה בכל גיל ובכל סוג דרך; חובת שימוש באפוד זוהר בשעות החשיכה ובראות לקויה; הגברת האכיפה והחמרת הענישה נגד מי שיפרו את החוק במהלך הרכיבה על כלים דו-גלגליים חשמליים או נגד מי שישווקו כלים מסוג זה שאינם עומדים בתקן הנדרש. להרחבה לחץ כאן

האגודה למלחמה בסרטן פרסמה היום נתונים על תחלואת הסרטן בישראל, וזאת לרגל מבצע "הקש בדלת" שיחל מחר. מהנתונים הקשים עולה כי בישראל חיים כיום כ- 314 אלף חולים ומחלימים מסרטן. בכל שנה מתווספים כ- 30 אלף בני אדם למעגל התחלואה – 82 מדי יום! 450 מכלל החולים החדשים מדי שנה הינם ילדים. להרחבה לחץ כאן

רונן עוז, שנפצע אנושות בהצתת המלונית ברחוב הנביאים בירושלים לפני כחודשיים וחצי, נפטר הלילה מפצעיו. בהצתה נפגעו גם אשתו ושני ילדיו של עוז. בתחילת חודש אוגוסט הוגשו כתבי אישום בגין הצתה מכוונת של המלונית נגד שלושה פלסטינים, ביניהם שני עובדים במלונית שפוטרו מעבודתם.

בית המשפט העליון הוציא צו זמני האוסר לגרש מהארץ את לארה אל-קאסם, סטודנטית אמריקנית שכניסתה לארץ נמנעה על ידי הרשויות בטענה כי היא פעילת BDS. אל-קאסם ערערה על החלטת בית המשפט המחוזי, שפסק כי למדינה הייתה סמכות שלא לאפשר את כניסתה לארץ. הדיון בעתירתה יתקיים ביום רביעי.

פועל בניין כבן 30 נפל הבוקר מגובה רב לפיר אשפה באתר בנייה בבת ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו לזירה ונאלצו לקבוע את מותו.

ההסתדרות הודיעה כי בתחילת החודש הבא תפתח בשביתה במשק, במחאה על אי הטיפול בבעיית הבטיחות בעבודה. מתחילת 2018, נהרגו 32 פועלים ושני עוברי אורח בשל תאונות עבודה באתרי בניין. ההסתדרות דורשת להגיע עם הגורמים הרלוונטיים להסכם שיסדיר באמצעים שונים את זכויותיהם של העובדים לעבודה בטוחה.

תנועת הרכבות בקו בין ירושלים לנתב"ג הושבתה היום למשך כחמש שעות בשל תקלות שונות. במהלך ההשבתה בוטלו 20 רכבות מתוכננות.

בעולם

פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי: סעודיה דוחה את האיומים שהשמיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להעניש אותה באופן חמור אם יתברר כי היא אחראית לרציחתו של ח'שוגי, שנכנס בתחילת החודש לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ולא יצא ממנה. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית וא"ס מסרה מפי מקור רשמי כי הממלכה דוחה לחלוטין את כל האיומים והנסיונות ללחוץ עליה, בין אם באמצעות הטלת סנקציות כלכליות, הפעלת לחצים פוליטיים או חזרה על האשמות שקריות, כהגדרת המקור. על פי ההודעה, הממלכה אף מאיימת כי תגיב ביתר כוח נגד כל צעד שיינקט נגדה.

בראיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS, שקטעים ממנו פורסמו אתמול, אמר טראמפ כי אם יתברר שח'שוגי נרצח על ידי סעודיה בהוראת יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, "נכעס מאוד". "כרגע", הוסיף, "הסעודים מכחישים זאת בתוקף. בעתיד הלא רחוק אני חושב שתהיה לנו תשובה". הוא הבהיר כי לא יבטל את החוזים הצבאיים שנחתמו עם סעודיה, כדי לא לפגוע במקומות העבודה בארצות הברית: "יש דרכים אחרות להעניש.... יהיה עונש חמור".

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יוסיפו להיות רגילות לעונה.

ביום שלישי מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. בצפון הארץ ובמישור החוף ייתכן גשם מקומי קל.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ישובו להיות רגילות לעונה.

תגיות:רכבת ישראלתאונת עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה