חדשות בארץ

נתניהו: אם לחמאס יש שכל - שיפסיק את האש עכשיו

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בחמאס לא הבינו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות נגדנו, הן יופסקו בדרך אחרת, והיא תהיה כואבת מאוד"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הבוקר (ראשון) איום לעבר החמאס, בעקבות סוף השבוע האלים על גדר הגבול בין ישראל ועזה, במהלכו ניסו מחבלים לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו - הן יופסקו בדרך אחרת, והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד". הוא הוסיף: "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, החמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות – עכשיו".

מוקדם יותר הבוקר אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי מבצע צבאי בעזה הינו בלתי נמנע. בראיון ל- ynet הבהיר השר כי בחודשים האחרונים עשתה ישראל כל מאמץ כדי למנוע מלחמה: "בכניסתי למשרד הביטחון אמרתי - לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן, והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו".

ליברמן הסביר כי "חמאס הפך אלימות על הגדר לנשק אסטרטגי שבאמצעותו הם מקווים לשחוק את יכולת העמידה ואת ההרתעה שלנו. באמצעות אלימות על הגדר הם רוצים להפעיל לחץ גם על הציבור הישראלי וגם על ממשלת ישראל". הוא הוסיף כי הכנסת הדלקים לעזה לא תשנה את המצב: "חמאס נחוש להמשיך באלימות עד להסרת המצור באופן מלא בלי להגיע להסדר בנושא שבויים ונעדרים, בלי לוותר על הסעיף המרכזי – השמדת מדינת ישראל – וכמובן בלי פירוז. המצב הזה בלתי אפשרי. הגענו לרגע שחייבים להנחית מכה הכי קשה שאפשר על חמאס, אבל אני מניח שהדבר יגיע לקבינט והקבינט יצטרך להחליט".

בסוף השבוע הצליחו חיילי צה"ל, בחסדי שמיים, לסכל חדירה של מחבלים שניסו לבצע פיגוע כנגד חיילים המוצבים על גדר המערכת בין ישראל ועזה, ואולי אף תכננו לנסות ולחטוף חייל. עם כניסת השבת הניחו מחבלים מטען על הגדר. המטען שהתפוצץ פער חור בגדר, דרכו נכנסו לשטח ישראל כ- 20 מחבלים. כוח צה"ל זיהה אותם ופתח לעברם בירי אזהרה. רובם חזרו לשטח הרצועה, אך שלושה מהם התקדמו במהירות לעבר לוחמי צה"ל שאיישו עמדת צלפים. מתחקיר האירוע שנערך לאחר מכן על ידי צה"ל עולה כי אחד המחבלים - כשסכין בידו - הצליח להגיע לטווח של מטרים ספורים מהחיילים. החיילים הגיבו באש וחיסלו את המחבלים. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בנסיון טרור שסוכל על ידי כוח צה"ל באופן מקצועי ומהיר ואשר מנע פיגוע כנגד אזרחים וכוחות הביטחון".

בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו ביום שישי לאורך הגדר השתתפו כ- 15 אלף מתפרעים. במהלך ההתפרעויות הושלכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יודו אבנים והובערו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה דיווח כי בכלל האירועים - כולל בתקירת החדירה - נהרגו שבעה פלסטינים וכמאתיים נפצעו.

גם אתמול התבצעו מספר אירועי חדירה לשטח ישראל. באחד מהם חתכו שני מחבלים את גדר המערכת באמצעות קאטרים, חדרו לישראל, הניחו חפץ חשוד וברחו חזרה לרצועה. מצה"ל נמסר כי בכל האירועים, החשודים היו במעקב מרגע חצייתם וחזרו מיד לשטח הרצועה. באירוע נוסף, חשוד שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, נעצר סמוך לנקודת החצייה ללא נשק והועבר לתחקור כוחות הביטחון.

ובתוך כך, מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה נמסר הבוקר כי חל שיפור במצבו של חייל המילואים שנפצע ביום חמישי באורח בינוני בפיגוע דקירה בכיכר חטמ"ר שומרון. מצבו מוגדר כעת קל. אזרחית ישראלית בת 26, שנפצעה באורח קל ברגלה כתוצאה מרסיסים שניתזו מירי החיילים לעבר המחבל, שוחררה לביתה מספר שעות לאחר הפיגוע. המחבל עצמו - צעיר בן 19 מהכפר ג'מאעין - נעצר באותו ערב על ידי כוחות של הימ"מ וצה"ל.

תגיות:חמאסאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה