חדשות בארץ

לברוב בתגובה לדברי נתניהו: שינוי מעמד הגולן – הפרת החלטות או"ם

ראש הממשלה נתניהו אמר שלשום כי הוא נחוש לפעול להשארתה של רמת הגולן בריבונות ישראל: "ישראל בגולן היא עובדה שהקהילה הבינלאומית חייבת להכיר בה"

לברוב עם נתניהו בביקורו בארץ, 23 ביולי 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)לברוב עם נתניהו בביקורו בארץ, 23 ביולי 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (רביעי) כי כל שינוי במעמדה של רמת הגולן, מבלי שיינתן לכך אישור של מועצת הביטחון של האו"ם, יהווה הפרה של ההסכמים הקיימים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

"המעמד של רמת הגולן נקבע בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולכן שינוי מעמד זה תוך עקיפתה של מועצת הביטחון יהווה הפרה ישירה של החלטות אלה", אמר לברוב לעיתונאים במוסקבה.

אזהרתו של לברוב באה בתגובה לדברים שאמר שלשום ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת בית כנסת באתר הארכיאולוגי 'עין קשתות' ברמת הגולן. נתניהו הבהיר כי הוא נחוש לפעול להשארתה של רמת הגולן בריבונות ישראל: "ישראל בגולן היא מציאות מוצדקת שמבוססת על זכויות עתיקות יומין. ישראל בגולן היא עובדה שהקהילה הבינלאומית חייבת להכיר בה, וכל עוד הדבר תלוי בי הגולן תמיד יישאר בריבונות ישראל, כי אחרת אנחנו נקבל את איראן וחיזבאללה על שפת הכינרת".

נתניהו הוסיף: "אנחנו רואים היום את מה שקורה מעבר לגבול, את ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן ואת התוקפנות של קנאי הטרור. מול כל אלה נוסיף לעמוד איתנים ונחושים. ישראל בגולן היא ערובה ליציבות המרחב סביבנו". הוא ציין כי כאשר ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא ישוחח עמו על האיום הנשקף לישראל מהנוכחות האיראנית בסוריה ועל התעקשותה להשאיר בידיה את רמת הגולן: "אני יודע שהנשיא פוטין מבין את המחויבות שלי לביטחון ישראל, ואני יודע שהוא גם מבין את החשיבות שאני מייחס לרמת הגולן, שכולנו מייחסים לרמת הגולן ולמורשת ישראל".

מאז הפלת מטוס האיליושין הרוסי ב- 17 בספטמבר על ידי צבא סוריה, שוררת מתיחות ביחסים בין ישראל ורוסיה. 15 אנשי הצבא הרוסי שהיו על סיפון המטוס נהרגו, ומשרד ההגנה הרוסי פרסם דו"ח בו האשים את ישראל באחריות לתקרית. כצעד תגובה, העבירה רוסיה בשבוע שעבר לסוריה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מדגם S-300. גורם דיפלומטי רוסי אמר שלשום לסוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס כי ההעברה בוצעה בחינם, וכי בסך הכל הועברו שלוש סוללות טילים, כשכל אחת מהן כוללת שמונה משגרים ו- 100 טילי קרקע-אוויר מונחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתחילת השבוע כי שוחח עם פוטין בטלפון, וכי סוכם ביניהם להיפגש "בזמן הקרוב". לברוב אישר היום כי בין ישראל ורוסיה מתקיימים מגעים כדי לקבוע תאריך לביקורו של נתניהו ברוסיה.

תגיות:רמת הגולןסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה