חדשות בארץ

נתניהו: הגולן יישאר תמיד בריבונות ישראל – אחרת איראן תהיה על שפת הכינרת

ראש הממשלה, שהשתתף בטקס חנוכת בית כנסת ברמת הגולן, אמר כי "ישראל בגולן היא עובדה שהקהילה הבינלאומית חייבת להכיר בה"

נתניהו ברמת הגולן, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ברמת הגולן, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בחנוכת בית כנסת באתר הארכיאולוגי 'עין קשתות' ברמת הגולן.

בדברים שנשא בטקס אמר נתניהו כי הוא נחוש לפעול להשארתה של רמת הגולן בריבונות ישראל: "אנחנו רואים היום את מה שקורה מעבר לגבול, את ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן ואת התוקפנות של קנאי הטרור. מול כל אלה נוסיף לעמוד איתנים ונחושים. ישראל בגולן היא ערובה ליציבות המרחב סביבנו".

נתניהו ציין כי "ישראל בגולן היא מציאות מוצדקת שמבוססת על זכויות עתיקות יומין. ישראל בגולן היא עובדה שהקהילה הבינלאומית חייבת להכיר בה", הדגיש, "וכל עוד הדבר תלוי בי הגולן תמיד יישאר בריבונות ישראל, כי אחרת אנחנו נקבל את איראן וחיזבאללה על שפת הכינרת".

ראש הממשלה הבהיר כי ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן והחיזבאללה לייצר מולה כוח שיפעל נגד הגולן ונגד הגליל: "אנחנו מסכלים זאת, וכל עוד הדבר תלוי בי אנחנו נמשיך לסכל זאת. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות נגד הניסיונות של איראן לפתח חזית נוספת נגדנו בגולן ובסוריה, ואנו נפעל נגד הניסיונות שלה להעביר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון". נתניהו הוסיף כי כאשר ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא ישוחח עמו על האיום הנשקף לישראל מהנוכחות האיראנית בסוריה ועל התעקשותה להשאיר בידיה את רמת הגולן: "אני יודע שהנשיא פוטין מבין את המחויבות שלי לביטחון ישראל, ואני יודע שהוא גם מבין את החשיבות שאני מייחס לרמת הגולן, שכולנו מייחסים לרמת הגולן ולמורשת ישראל".

נתניהו התייחס בנאומו גם לפיגוע הרצחני בברקן: "אנחנו מצטערים היום כשאנחנו נפרדים מקים יחזקאל וזיו חג'בי זכרונם לברכה. ה' יקום דמם. אנחנו נתפוס את המרצח המתועב הזה ונבוא איתו חשבון. דמם של אזרחי ישראל לא יהיה הפקר".

תגיות:איראןרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה