חדשות בארץ

משפחת גולדין הפגינה מול מטה האו"ם בירושלים, הוצג מתווה ראש הממשלה עבור העדה הדרוזית

צה"ל עצר חוליית מחבלים במחנה הפליטים ג'ילזון, ושגריר ארצות הברית בישראל נפגש עם לוחמי אש בשדרות. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

משפחתו של סגן הדר גולדין הי"ד, חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי ארגון החמאס בעזה, הפגינה היום מול מטה האו"ם בירושלים, במלאת ארבע שנים למותו בקרב ולחטיפת גופתו. לאה גולדין, אמו של הדר, הקריאה מכתב שהועבר לשליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. המשפחה דורשת במכתב משליח האו"ם לדרוש מהחמאס ומהרשות הפלסטינית להפסיק להפר את זכויות האדם והמשפט ההומניטרי הבינלאומי ולפעול להשבתו של הדר לקבורה. במכתב צוין כי הדר נחטף על ידי החמאס במהלך "הפסקת אש הומניטרית" שנתמכה על ידי האו"ם: "הבן שלי לא היה קורבן של המלחמה בעזה, אלא קורבן של הפסקת האש ההומניטרית... אנחנו דורשים את הזכות לבצע את המעשה הסופי של כבוד האדם, הזכות לקבורה נאותה".

כוחות צה"ל, בשיתוף שב"כ, עצרו במחנה הפליטים ג'ילזון את חברי חוליית המחבלים שביצעה לפני כשלושה שבועות פיגוע ירי לעבר היישוב בית אל. בפיגוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הכוחות החרימו את הנשק והרכב בהם נעשה שימוש לביצוע הפיגוע.

לוחמי משמר הגבול המוצבים במעבר חיזמא סיכלו הבוקר ניסיון הסתננות של שני פלסטינים לשטח ירושלים. הלוחמים עצרו לבדיקה רכב חשוד שהגיע מכיוון שטחי יהודה ושומרון. לנהג המכונית לא היו אישורי כניסה לישראל, ובבדיקה נוספת התגלה כי הרכב נגנב לפני כחודש וחצי מרמלה. בתא המטען אותר פלסטיני נוסף שניסה אף הוא את מזלו להיכנס לישראל בדרך לא חוקית, וצפופה למדי - אך כשל. להרחבה לחץ כאן

טרור ההצתות הפלסטיני המשיך גם היום לחולל שריפות בעוטף עזה. בדיון שנערך בוועדת הכנסת לביקורת המדינה חשף נציב כבאות והצלה, דדי שמחי, כי בארבעת החודשים האחרונים אירעו בגיזרה 1,300 שריפות – לעומת ממוצע של כ- 200-150 שריפות בשנים הקודמות.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הגיע היום לביקור בתחנת כיבוי האש בשדרות. במהלך הביקור הוא נפגש עם לוחמי האש, בתוכם עשרה כבאים אמריקניים שהגיעו בהתנדבות לישראל כדי לסייע בכיבוי השריפות הנגרמות על ידי טרור העפיפונים ובלוני התבערה. פרידמן אמר: "אני לא חושב שיש דרך יותר טובה שמדגימה את הסולידריות, האהבה ושיתוף הפעולה בין ארצות הברית וישראל".

 

פוליטי

סערת חוק הלאום בעדה הדרוזית: הצוות שמונה בשבוע שעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום לנציגי העדה הדרוזית את המתווה אותו גיבש במטרה לפתור את המשבר.

המתווה המוצע כולל: עיגונו בחוק של מעמד העדות הדרוזית והצ'רקסית, תמיכה במוסדותיה של העדה הדרוזית וחיזוק מקומות היישוב שלה, כולל פתרונות לבנייה למגורים, והקמת יישובים חדשים לפי הצורך; שימור המורשת הדרוזית והנחלתה, הכרה בחוק בתרומתם של "הנוטלים חלק בהגנת המדינה, מכל הדתות והעדות", ומתן הטבות למשרתים בצבא. המהלכים לחקיקת החוק יחלו במושב החורף הקרוב של הכנסת . ועדת שרים מיוחדת שתוקם לנושא העדה הדרוזית, בראשות נתניהו, תקדם את המתווה ותפקח על יישומו.

מנהיגה הרוחני של העדה, השייח' מוואפק טריף, שהשתתף בפגישה, הביע תמיכה במתווה ואמר כי מדובר בהצעה "טובה והיסטורית". חברי הכנסת אכרם חסון (כולנו) וחמד עמאר (ישראל ביתנו) הביעו סיפוק מהמתווה, והם צפויים למשוך את העתירה שהגישו לבג"ץ נגד חוק הלאום. עם זאת, בקרב נציגי ההנהגה הדרוזית שהשתתפו בדיון בלשכת ראש הממשלה ישנם חילוקי דעות האם לקבל את התכנית. ההתייעצויות בתוך העדה יימשכו.

בינתיים, המחאה של קצינים דרוזים נמשכת. רב-סרן במילואים ספא משהור, רופא בן 49 המשרת בעוצבת הגליל, הודיע היום לצה"ל כי יפסיק להגיע לשירות מילואים: "יש לי תחושת קיפוח קשה, אני חש פגיעה באזרחי ישראל הדרוזים״. את הידיעה פרסמה כרמלה מנשה ברשת ב'.

בארץ

בבית החולים "שערי צדק" בירושלים נפטר התינוק בן השנה שטבע לפני שבוע בתוך גיגית, בביתו בירושלים. זהו הילד ה- 27 במספר שטבע למוות מאז ינואר 2018 – גידול מחריד לעומת שנת 2017, שבמהלכה טבעו למוות 15 ילדים.

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים מזכיר כי ילדים שאינם יודעים לשחות או ילדים עד גיל 5 זקוקים ל"השגחה צמודה ופעילה של מבוגר" – "המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר (כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון)". להרחבה לחץ כאן

נער כבן 15 נפצע בשעות הצהריים באורח אנוש לאחר שקפץ מגשר לתוך נהר הירדן, נחבל, איבד את ההכרה וטבע. הנער – שהיה בטיול עם בני משפחתו סמוך לקיבוץ דגניה א', חולץ מהמים על ידי אזרחים שהיו במקום. כוחות רפואה והצלה שהוזעקו אל הזירה ביצעו בו פעולות החייאה. הוא פונה במסוק לבית החולים "זיו" בצפת כשמצבו אנוש. אנא - התפללו לרפואתו השלמה של אחיה בן גיתית, בתוך שאר חולי ישראל.

שני צעירים תושבי ירושלים, שיצאו הבוקר לשיט בכינרת בסירת גומי מתנפחת, נסחפו למרחק של כ- 5 ק"מ וחצי מהחוף. כוחות השיטור הימי בכינרת, שהוזעקו לקריאתו של אזרח בחוף האון, סרקו את הכינרת תוך עשיית שימוש באמצעים טכנולוגיים. שני הצעירים חולצו כעבור זמן קצר והועברו לחוף מבטחים. להרחבה לחץ כאן

תייר בן 65 מאיטליה לקה במכת חום במהלך טיול בנחל מכוך, בין מבואות יריחו למעלה מכמש. הוא עבר החייאה בשטח ופונה במצב קשה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

מעצרו של מוחמד ג'עברי, החשוד בהצתת מלון הדירות בירושלים, הוארך בשישה ימים. הרקע למעשה – פלילי ולא לאומני.

בתאונת דרכים לפנות ערב בין שלושה כלי רכב שאירעה במחלף דניאל – בחיבור בין כביש 1 לכביש 6 – נפצעו עשרה בני אדם: ארבעה פצועים בינוני ושישה פצועים קל.

 

בעולם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר והביע הלילה (רביעי) את אמונתו כי המשטר האיראני יסכים בקרוב להגיע לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית.

במהלך עצרת בטמפה, פלורידה – שנערכה לקראת בחירות האמצע שיתקיימו בארצות הברית בחודש נובמבר – אמר טראמפ: "אני מקווה שזה ילך טוב עם איראן. יש להם כרגע הרבה קשיים. יש לי הרגשה שהם ידברו איתנו בקרוב. ואולי לא – וגם זה בסדר".

דבריו של טראמפ נאמרו יומיים לאחר שהצהיר כי יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני "ללא תנאים מוקדמים". הצהרתו המפתיעה זכתה לתגובות צוננות באיראן. מפקד משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, כינה את טראמפ "חובבן" ואמר כי אף נשיא איראני לא יסכים להיפגש איתו: "מר טראמפ! איראן אינה צפון קוריאה!". להרחבה לחץ כאן

אלכסנדר לברנטייב, שליחו המיוחד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסוריה, אמר היום כי הכוחות האיראניים הנמצאים בשטח המדינה נסוגו למרחק של 85 ק"מ מהגבול עם ישראל.

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" אמר לברנטייב, כי רוסיה לוקחת בחשבון את האינטרסים של ישראל: "בהביאנו בחשבון את החששות הישראליים [בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה], הצלחנו להשיג את הנסיגה של יחידות איראניות למרחק 85 ק"מ מהגבול עם ישראל". לדברי סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס, לברנטייב אמר כי "האיראנים נסוגו והיחידות השיעיות אינן שם". עם זאת, הוא ציין כי ייתכן ונותרו "יועצים" איראניים בקרב כוחות הצבא הסורי הנמצאים קרוב לגבול עם ישראל, "אך היחידות של ציוד כבד ונשק שיכולות להוות איום על ישראל נמצאות במרחק של 85 ק"מ מקו הפרדת הכוחות". להרחבה לחץ כאן

תגיות:דרוזיםדיוויד פרידמןחוק הלאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה