חדשות בארץ

אסון כבד: נפטר התינוק בן השנה שטבע בגיגית מים בביתו

אתמול נפטרה בבית החולים איכילוב בתל אביב תינוקת בת חמישה חודשים שטבעה לפני שבוע וחצי בביתה

זירת הטביעה (קרדיט: דוברות איחוד הצלה)זירת הטביעה (קרדיט: דוברות איחוד הצלה)
אא

ברוך דיין האמת: בית החולים "שערי צדק" בירושלים הודיע על פטירתו של התינוק בן השנה שטבע לפני שבוע בביתו בשכונת רוממה בירושלים.

התינוק, שטבע בגיגית מים, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשהוא במצב אנוש, תוך כדי ביצוען של פעולות החייאה. מדובר בילד ה- 27 במספר שטבע למוות מאז ינואר 2018 – גידול מחריד לעומת שנת 2017, שבמהלכה טבעו למוות 15 ילדים.

בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נפטרה אתמול תינוקת בת חמישה חודשים, שטבעה לפני שבוע וחצי בביתה במהלך מקלחת בכיור האמבטיה. בתחילת השבוע טבע ילד בן שלוש בבריכה פרטית בצימר במושבה יבנאל שבגליל התחתון. הוא נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה, וחובשים של "איחוד הצלה" ומד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה. הילד, שהגיע עם משפחתו מבני ברק לחופשה בצפון, הובהל במצב אנוש באמצעות ניידת טיפול נמרץ לבית החולים "פוריה" בטבריה. לאחר מאמצי החייאה רבים נאלצו הרופאים לקבוע כי הוא נפטר.

תינוקת בת שנתיים וחצי טבעה אמש בשפך הירקון, מתחת לגשר בחלקו הצפוני של מתחם רידינג בתל אביב, במקום המוגדר כאסור לרחצה. היא פונתה לבית החולים במצב בינוני, טופלה ביחידה לטיפול נמרץ. מצבה השתפר והוא מוגדר כעת קל.

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים מזכיר כי ילדים שאינם יודעים לשחות או ילדים עד גיל 5 זקוקים ל"השגחה צמודה ופעילה של מבוגר" – "המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר (כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון)". אפשר להשתמש באביזרי ציפה לילדים, אך אלו אינם מהווים תחליף להשגחה פעילה. יש להתאים אביזרים אלו למשקל הילד ולגילו

חשוב לדעת כי ילדים קטנים נמשכים לשחק במים, מודעותם לסכנה היא נמוכה, ויכולתם להתמודד ולהיחלץ ממצוקה הינה מוגבלת. על הורים לילדים בגיל הרך (עד גיל 5) לקחת לתשומת לבם כי "ראשו של ילד בגיל הרך כבד ביחס לחלקי גופו האחרים, ולכן ילד המתכופף מעל מקור מים עלול להתהפך וליפול לתוכו". ילד בגיל זה אינו יכול לחלץ עצמו ממצב זה, גם כשמדובר במים רדודים, וזאת בשל מגבלות התפתחותיות. לכן יש לרוקן את המים מכל מיכל, דלי, אמבט, גיגית ובריכה מתנפחת כשהם לא בשימוש. כמו כן, יש למנוע גישה למאגרי מים שלא ניתן לרוקנם בתום השימוש (כדוגמת בריכה פרטית, מאגרי מים בטבע, בורות מים ועוד).

ארגון "בטרם" מוסיף גם הנחיות לשחייה בחופים: "שוחים רק בחוף מוכרז ורק בנוכחות מציל. נשמעים להוראותיו. לא שוחים לבד בים, גם אם יודעים לשחות. לא הולכים על המזח ועל שובר הגלים, ולא שוחים בקרבתם. מקומות אלה מסוכנים ביותר. הים אינו צפוי ומסוכן אף לשחיינים מקצועיים. נדרשת תשומת לב מיוחדת כשרוחצים בו, ולכן יש לשהות עם הילדים במים במהלך כל הרחצה".

תגיות:ילדיםטביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה