חדשות בארץ

טילי פטריוט יירטו מטוס קרב סורי שחדר לישראל, מעבר כרם שלום נפתח חלקית

ארדואן תקף את ישראל, היילי הגנה על ישראל, שריפות ענק ביוון, ומחר צפוי גל חום קיצוני. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

מטוס קרב סורי מדגם "סוחוי" חדר לפני הצהריים לשטח ישראל ויורט על ידי שני טילי פטריוט ששוגרו לעברו. המטוס התרסק בתוך שטח סוריה, באגן הירמוך, וטייסו נהרג. בהודעה שנמסרה על ידי דובר צה"ל נאמר כי "המטוס היה במעקב, חדר כשני ק״מ לשטח ישראל ויורט". להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על התקרית ואמר כי מדובר בהפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בין ישראל לסוריה: "חזרתי והבהרתי שלא נקבל שום הפרה כזאת, לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם". להרחבה לחץ כאן

הצנזורה הצבאית התירה היום לפרסם, כי אחד משני טילי מערכת "קלע דוד" ששוגרו אתמול לעבר טילים שנורו מסוריה נפל בתוך השטח הסורי. מהתחקיר שביצע צה"ל בעקבות התקרית עולה כי מערכת "קלע דוד", שהוכנסה רק לאחרונה לשימוש מבצעי, נכשלה ולא הצליחה ליירט את הטילים הסוריים. הטיל המיירט השני הושמד במכוון בעודו באוויר בשטח ישראל. להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה היום לפתוח את מעבר כרם שלום באופן חלקי ולאפשר הכנסת דלק וגז לרצועת עזה בנוסף למזון ותרופות. ממשרד הביטחון נמסר כי "החלטת השר נובעת מכך שהחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים". המשך פעילות המעבר תיבחן בימים הקרובים בהתאם להתפתחויות בשטח. ליברמן הבהיר כי החזרת מעבר כרם שלום לפעילות מלאה מותנית בהפסקה מוחלטת של שיגור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.

ליברמן ליווה את החלטתו במסר מצולם אותו העביר לתושבי רצועת עזה באמצעות אתר מתאם פעולות הממשלה בשטחים (אל-מונסק). שר הביטחון אמר לתושבי הרצועה כי המסר שלו אליהם פשוט מאוד: "אנחנו יכולים להיות השותפים הטובים ביותר שלכם למאמץ להפוך את מחנות הפליטים [בעזה] לסינגפור של המזרח התיכון. כל מה שצריך בשביל זה: הכרה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום, פירוז והסדרת נושא השבויים והנעדרים. אם ההנהגה שלכם לא מוכנה לזה – תחליפו את ההנהגה".

מדיני

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף היום בחריפות את ישראל על רקע אישור חוק הלאום על ידי הכנסת בשבוע שעבר. בנאום שנשא היום בפני חברי מפלגתו, אמר ארדואן כי החוק מהווה "הוכחה מעבר לכל ספק, כי ישראל היא המדינה הציונית, הפאשיסטית והגזענית ביותר בעולם". הנשיא הטורקי הוסיף כי "רוחו של היטלר, שגרר את העולם לאסון גדול, קמה לתחייה מחדש בקרב בכירים ישראלים מסוימים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של ארדואן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שה'דמוקרטור' הגדול ארדואן תוקף את חוק הלאום – זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה. טורקיה, תחת שלטונו של ארדואן, הופכת לדיקטטורה חשוכה". להרחבה לחץ כאן

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, ממשיכה להפגין קו תקיף בהתייצבותה לצידה על ישראל. בדיון הערב במועצת הביטחון אמרה היילי: "התקשורת העולמית מותחת ביקורת על כל צעד שישראל עושה על מנת להגן על עצמה; אסור לנו לא לראות את הנזק האמיתי שנגרם לישראל על ידי הטרור שיוצא מעזה. לדבר זה זול, אבל כל מי שמדבר פה לא אחראי על חינוך אפילו של ילד פלסטיני אחד". היילי תקפה בחריפות את טרור ההצתות של הפלסטינים: "אם זה היה קורה בארה"ב, המדינות פה היו מדברות על זה הרבה יותר. פריז נשרפה עשר פעמים, זה לא דבר קטן".

היילי מתחה ביקורת על הפלסטינים על שהם דוחים את "עסקת המאה" – תכנית השלום שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמור להציג בקרוב: "הפלסטינים דוחים הצעת שלום שהם אפילו עוד לא ראו. כשאנחנו מושיטים את ידנו, אנחנו מצפים שלא ינשכו אותה". השגרירה האמריקנית תקפה, בהקשר זה, גם את מדינות ערב: "איפה הן כשזה נוגע לשלום? אם היה להן באמת אכפת מהעם הפלסטיני, הן היו מגנות קיצוניים. הן היו אומרות למנהיגות הפלסטינית כמה מטופשת היא נראית שדוחים תוכנית שלום שעדיין לא ראו. מנהיגים ערביים מפחדים להגיד לפלסטינים את האמת".

מפקד כוח המשקיפים הזרים בחברון (TIPH) זומן היום לשיחת בירור במשרד החוץ, בהוראתו של ראש הממשלה נתניהו, המכהן גם כשר החוץ. הזימון בא בעקבות שתי תקריות חמורות בהן היו מעורבים משקיפים בכוח: לפני כשבועיים סטר אחד מהם לילד יהודי מתושבי חברון. באירוע נוסף תועד אחד מהמשקיפים במצלמת אבטחה כשהוא מנקב את צמיגי רכבו של אחד מאנשי היישוב היהודי בחברון.

גורם במשרד החוץ מסר כי ישראל הביעה תרעומת בפני מפקד TIPH. הוא מצידו הביע צער על התקריות והבהיר כי המעורבים בהם סולקו מתפקידם והוחזרו למדינותיהם.

 

בארץ

הנכים חידשו היום את מחאותיהם בדרישה להעלאת קצבת הנכות שהם מקבלים. פעילי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו את מסילת רכבת החוף בין תל אביב לחיפה. תנועת הרכבות הופסקה לזמן קצר באזור בין בית יהושע להרצליה.

הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון ביצעה היום פיצוץ מבוקר של כ- 350 מוקשים ברמת הגולן. הפיצוץ בוצע כחלק ממבצע נרחב לפינוי מוקשים שהחל באוגוסט 2017. המבצע צפוי להימשך כשלוש שנים על פני שטח של כ- 3,000 דונם.

עומס החום שהורגש היום ברחבי הארץ יחריף מחר. רשות התעופה מוסרת כי בעקבות ההתראה על גל חום קיצוני ייתכנו שיבושים בהמראות מנמל התעופה בן גוריון.

תינוק בן שנה פונה הערב במצב קשה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים לאחר שטבע בגיגית בביתו בשכונת רוממה בעיר. לאחר פעולות החייאה ממושכות שבוצעו בו, הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ לילדים בבית החולים.

 

בעולם

אסון כבד ביוון: למעלה מ- 70 בני אדם נהרגו ויותר מ- 150 נפצעו בשריפות ענק המשתוללות ברחבי המדינה מאז אתמול.

ריבוי השריפות נובע מגל החום הפוקד את יוון. המוקד הקשה ביותר של השריפות פרץ בעיירת הנופש מאטי, כ- 30 ק"מ מזרחית לעיר הבירה אתונה. מאות בתים וכלי רכב עלו בלהבות, ותושבים ותיירים רבים ברחו לחוף הים ופונו בסירות על ידי כוחות ההצלה. לפחות 26 בני אדם נספו במאטי, ותושבת העיירה שניצלה אמרה כי מאטי "אינה קיימת עוד".

צבא יוון גויס למערכה כדי לסייע לכבאים הקורסים תחת העומס. זהו אסון האש הקשה ביותר הפוקד את יוון מאז השריפות אותן חוותה בקיץ 2007, בעיקר בחצי האי פלופונס, ואשר גרמו למותם של יותר מ- 60 בני אדם. להרחבה לחץ כאן

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, הכריז על שלושה ימי אבל לזכרם של הנספים בשריפות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם ציפראס, והביע צער על האסון שפקד את יוון. נתניהו אמר כי "ישראל מתאבלת עם העם היווני על אובדן החיים, תנחומיי העמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהם".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשה היום עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ודנה איתו במצב בסוריה. הפגישה התקיימה יום לאחר פגישתו של לברוב בירושלים עם ראש הממשלה נתניהו.

תגיות:חברוןניקי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה