חדשות בארץ

הותר לפרסום: מערכת "קלע דוד" כשלה ביירוט המבצעי הראשון שלה

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם כי אחד משני המיירטים ששוגרו אתמול לעבר הטילים הסוריים החטיא את המטרה ונפל בתוך שטח סוריה

שובל העשן של טיל "קלע דוד", אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)שובל העשן של טיל "קלע דוד", אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הצנזורה הצבאית התירה היום לפרסם, כי אחד משני טילי מערכת "קלע דוד" ששוגרו אתמול לעבר טילים שנורו מסוריה נפל בתוך השטח הסורי.

שני טילי קרקע-קרקע מדגם טוצ'קה SS-21 נורו אתמול בשעות הבוקר משטח סוריה לעבר ישראל, במסגרת הלחימה המתנהלת בין הצבא הסורי למורדים. טילים מסוג זה נושאים ראש נפץ של חצי טון, ולו היו נוחתים בשטח ישראל היו עלולים לגרום, חס ושלום, נזק כבד. מערכות ההגנה האווירית של צה"ל איתרו את שני הטילים. בשל החשש כי הם עלולים ליפול באזור הכינרת, הוחלט לשגר לעברם שני טילי יירוט ממערכת "קלע דוד".

זו הפעם הראשונה שצה"ל עושה שימוש מבצעי במערכת, הידועה גם בשמה הקודם "שרביט קסמים". המערכת הוצבה רק לאחרונה בגיזרת הצפון, ומהתחקיר הצבאי שבוצע לאחר השיגור התברר כי היא נכשלה במבחנה הראשון ולא הצליחה ליירט את הטילים הסוריים. אחד ממיירטי "קלע דוד" החטיא את המטרה לעברה שוגר, נפל בשטח סוריה ולא התפוצץ. טיל היירוט השני הושמד במכוון על ידי מפעילי המערכת בעודו באוויר, וזאת לאחר שהתברר כי הטיל הסורי שינה את מסלולו והוא עומד ליפול בשטח סוריה. שני הטילים הסוריים אכן נפלו בשטח הסורי, כקילומטר מזרחית לגבול עם ישראל.

במערכת הביטחון בישראל חוששים כעת, כי איראן ורוסיה ינצלו את נפילת טיל "קלע דוד" בשטח סוריה כדי ללמוד על הטכנולוגיה המתקדמת של המערכת, שפותחה במשותף על ידי חברות רפא"ל הישראלית וריית'און האמריקנית.

תגיות:קלע דודסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה