חדשות בעולם

עשרות הרוגים בשריפות ענק ברחבי יוון

בשריפה בעיירת הנופש מאטי, כ- 30 ק"מ מזרחית לעיר הבירה אתונה, נספו לפחות 26 בני אדם

שריפה ביוון, תמונת ארכיון (צילום: Shutterstock)שריפה ביוון, תמונת ארכיון (צילום: Shutterstock)
אא

אסון כבד ביוון: לפחות 50 בני אדם נהרגו ויותר מ- 150 נפצעו בשריפות ענק המשתוללות ברחבי המדינה ביממה האחרונה.

השריפה הקשה ביותר פרצה בעיירה מאטי, כ- 30 ק"מ מזרחית לעיר הבירה אתונה. עיירה זו, הסמוכה לחוף הים האגאי, משמשת בדרך כלל כמקום נופש לתיירים. אך ביממה האחרונה היא הפכה למלכודת מוות עבור אלו הנמצאים בה. מאות בתים וכלי רכב עלו בלהבות, ותושבים ותיירים רבים ברחו לחוף הים ופונו בסירות על ידי כוחות ההצלה. לפחות 26 בני אדם נספו במאטי, ותושבת העיירה שניצלה אמרה כי מאטי "אינה קיימת עוד". בנוסף להרוגים ולפצועים, ישנם דיווחים על עשרה תיירים מדנמרק שניסו לברוח באמצעות סירה וכעת מוגדרים כנעדרים.

שריפות נוספות פרצו באזורים אחרים ברחבי יוון, בין היתר מעיירת הנופט קינטה, כ- 55 ק"מ ממערב לאתונה, בצפון המדינה ובאי כרתים. הרשויות האזוריות הכריזו על מצב חירום והורו לעשרות אלפי בני אדם לעזוב את בתיהם. ממשלת יוון פנתה בבקשה דחופה לקבלת סיוע ממדינות האיחוד האירופי. קפריסין הציעה לשלוח לוחמי אש, וספרד הציעה לשלוח מטוסי כיבוי. גם ישראל הציעה את עזרתה, ככל שיידרש.

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, ששהה בביקור בבוסניה והרצגובינה, הקדים את שובו כדי לנהל את מצב החירום. הוא אמר כי הכוחות בשטח עושים הכל כדי להתמודד עם השריפות, אך מתקשים לעשות זאת בשל העובדה שהן פרצו בו זמנית. צבא יוון גויס למערכה כדי לסייע לכבאים הקורסים תחת העומס.

זהו אסון האש הקשה ביותר הפוקד את יוון מאז השריפות אותן חוותה בקיץ 2007, בעיקר בחצי האי פלופונס, ואשר גרמו למותם של יותר מ- 60 בני אדם.

תיעוד מהשריפות ביוון:

 

תגיות:יווןשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה