חדשות בארץ

דרמה בצפון: מטוס קרב סורי חדר לשטח ישראל ויורט על ידי טילי פטריוט

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי המטוס הסורי נפל בתוך שטח סוריה. סוריה טוענת כי הפלת המטוס בוצעה בשטחה

  • י"ב אב התשע"ח
שובל טילי הפטריוט שיירטו את המטוס הסורי (צילום: David Cohen/Flash90)שובל טילי הפטריוט שיירטו את המטוס הסורי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הסלמה של ממש בצפון: מטוס קרב סורי מדגם "סוחוי" חדר לפני הצהריים לשטח ישראל. שני טילי פטריוט שוגרו מהסוללה המוצבת באזור צפת ויירטו את המטוס, שהספיק לחדור כשני ק"מ לשטחה הריבוני של ישראל. רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי המטוס הסורי התרסק בתוך שטח סוריה, באגן הירמוך. אזור זה נמצא בשליטתה של שלוחת דאע"ש בסוריה.

בהודעה שנמסרה על ידי דובר צה"ל נאמר כי "המטוס היה במעקב, חדר כשני ק״מ לשטח ישראל ויורט". ההודעה הוסיפה כי "החל משעות הבוקר ישנה עלייה במאפייני הלחימה הפנימיים בסוריה, ובתוך כך פעילות גוברת של כוחות אוויר סוריים. אנו נמצאים בערנות ומוכנות גבוהים ונמשיך לפעול כנגד הפרות של הסכמי 74'".

במהלך התקרית, זמן קצר לאחר השעה 13:30, הופעלו אזעקות ביישובים במועצות האזוריות גולן ועמק הירדן ובעיר קצרין. תושבים באזור הגליל העליון דיווחו על קולות נפץ ועל שובלי עשן שנוצרו בעקבות שיגורם של טילי פטריוט. מעיריית צפת נמסר כי "מערכת ההגנה האווירית הופעלה באזורנו. אין הנחיות חדשות. ממשיכים בשגרה מלאה". במועצה האזורית גולן מסרו כי לא התקבלו דיווחים על נפילות בשטח המועצה וכי ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים ולחזור לשגרה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א אישרה כי ישראל הפילה מטוס קרב של חיל האוויר הסורי, אך טענה - בהסתמך על מקור צבאי סורי - כי הפלת המטוס בוצעה במרחב האווירי של סוריה, באזור אגן הירמוך, וכי המתקפה הישראלית נועדה לסייע למורדים הסורים באזור הנלחמים נגד צבא המשטר הסורי. המקור הצבאי הסורי אמר כי "האויב הישראלי מאשר את תמיכתו בקבוצות הטרור המזוינות, ופגע באחד ממטוסי הקרב שלנו הכותשים את מקומות ההתכנסות שלהן".

הפעם הקודמת בו חדר מטוס קרב סורי לשטח ישראל הייתה ב- 23 בספטמבר 2014; מטוס ה"סוחוי 24" חדר אז לעומק של קילומטר בשטח ישראל ויורט על ידי טיל פטריוט מעל רמת הגולן. שרידי המטוס התפזרו באזור קוניטרה, מצידו הסורי של הגבול.

בינתיים, הלחימה בסוריה באזור הסמוך לגבול עם ישראל מתקדמת לקראת הכרעה לטובת המשטר הסורי. על פי הדיווח שמסרה סוכנות סאנ"א, הצבא הסורי כבש 21 ערים וכפרים באזורי הספר של קוניטרה ודרעא.

תגיות:סוריהפטריוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה