חדשות בעולם

ארדואן תקף את חוק הלאום, נתניהו הודה לו על ה"מחמאה"

בנאום בפני חברי מפלגתו, תקף נשיא טורקיה את ישראל על החוק החדש שאושר בשבוע בכנסת: "רוחו של היטלר קמה לתחייה"

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

שלא תגידו שזה לא היה צפוי: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שחרר שוב את חרצובות לשונו כנגד ישראל. העילה הפעם היא חוק הלאום שהתקבל בשבוע שעבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

בנאום שנשא היום בפני חברי מפלגתו, תקף ארדואן בחריפות את החוק הישראלי החדש. לקול מחיאות הכפיים של חברי מפלגתו הוא אמר כי החוק מהווה "הוכחה מעבר לכל ספק, כי ישראל היא המדינה הציונית, הפאשיסטית והגזענית ביותר בעולם".

הנשיא הטורקי המשיך ותקף: "אין הבדל בין אובססיית 'הגזע הטהור' של היטלר להשקפה של הממשלה הישראלית לפיה האדמות העתיקות שייכות אך ורק ליהודים. רוחו של היטלר, שגרר את העולם לאסון גדול, קמה לתחייה מחדש בקרב בכירים ישראלים מסוימים". ארדואן הוסיף כי חוק הלאום הישראלי "מעניק לגיטימציה לדיכוי ולמעשים פושעים נגד העם הפלסטיני": "המתקפות של ישראל על השטח הפלסטיני הן פשע נגד האנושות. הטנקים, הארטילריה, המטוסים והטילים בהם היא משתמשת נגד אזרחים פלסטיניים, שמבקשים אך ורק להגן על אדמותיהם, מעידה כי ישראל היא מדינת טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של ארדואן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ארדואן טובח בסורים ובכורדים וכולא רבבות מאזרחיו בכלא. העובדה שה'דמוקרטור' הגדול ארדואן תוקף את חוק הלאום – זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה. טורקיה, תחת שלטונו של ארדואן, הופכת לדיקטטורה חשוכה, ואילו ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה, גם לפני החוק וגם אחרי החוק".

חוק הלאום, שהינו חוק יסוד, מעגן את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי. החוק מקבע את סמלי המדינה, את ירושלים כבירתה ואת השפה העברית כשפתה, את עקרון קיבוץ הגלויות ואת מעמד השבת ומועדי ישראל. מהצעת החוק המקורית הוסר סעיף ההתיישבות הנפרדת שקבע כי תתאפשר הקמתם של יישובים ליהודים בלבד. הנוסח המרוכך שאושר כתחליף קבע כי "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה". עוד נקבע בחוק, כי המדינה תשקוד על הבטחת שלומם של בני העם היהודי ואזרחיה המצויים בצרה בשל יהדותם או אזרחותם וכן תפעל בתפוצות לשימור הזיקה בין המדינה ובני העם היהודי ולשימור המורשת שלהם.

תגיות:ארדואןחוק הלאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה