בריאות ותזונה

נחשף הסוד לסוכרתיים: כך תיהנו מפירות הקיץ, מבלי שהסוכר יקפוץ לשמיים

המיתוס נשבר: אבטיח הוא לא הפרי שמכיל הכי הרבה סוכר, ומסתבר שגם סוכרתיים או גבוליים עם הסוכרת - יכולים ליהנות ממנו. כיצד? קראו בפנים את תשובתו של הרופא האמריקני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקיץ כבר כאן והפירות שממלאים את רשתות המזון קורצים לכולנו, אם כי סוכרתיים צריכים להיזהר פי כמה כשהם מתפתים לתחוב לסל הקניות פירות שמפוצצים בסוכר. 

אלא שכסוכרתית לשעבר שמנסה לשמור על רמה סבירה של סוכר בדם - גיליתי השבוע בשורה שדי שימחה אותי, ואותה אני זוקפת לזכות מאמר שכתב הרופא האינטרנטי האהוב עליי - ד"ר אקס. "המיתוס אומר שבאבטיח למשל יש הכי הרבה סוכר, אבל זה ממש לא נכון", הוא כותב. "מנגו וענבים הם הכי מתוקים, והסוכר שמצוי בהם שווה ללא פחות מארבע כפיות".

לדבריו, במנת אבטיח בינונית ישנם כשבעה אחוזי סוכר לעומת פירות כמו תפוח, אפרסק, ענבים, מנגו, ואגס - ששם הסוכר נע בין 10-15% למנה ממוצעת. "אני לא אומר שהסוכרתיים צריכים להימנע כליל מאכילת פירות. כן, גם מכאלה שיש בהם סוכר גבוה", הוא אומר ומפתיע: "אני לא ממליץ לאכול מהם הרבה כמובן, אבל אם אתם צורכים מנה סבירה של פרי כלשהו ביחד עם חלבון כמו יוגורט - הסוכר לא יגרום לנזק משמעותי", הוא מסכם.

תגיות:פירותסוכרסוכרתבשורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה