הריון ולידה

בת 65 שעברה אולטרסאונד, הדהימה את הרופאים - לא תאמינו מדוע

בשנת 2005 זכתה אנגרט רוניגק לתואר 'האמא הכי מבוגרת בגרמניה', כאשר שברה שיא וילדה בת בגיל 53. אלא שהיום, 12 שנה אחרי, היא עושה זאת שוב - כנגד כל הסיכויים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנת 2005 זכתה אנגרט רוניגק לתואר 'האמא הכי מבוגרת בגרמניה', כאשר שברה שיא וילדה בת בגיל 53. אלא שהיום, 12 שנה אחרי, היא עושה זאת שוב - כנגד כל הסיכויים. 

"כשהתברר שאני בהיריון, כל הרופאים אמרו לי שזה לא אחראי להביא ילד לעולם בגילי, והציעו לי לעשות הפלה", היא משחזרת. "אבל אני התעקשתי להמשיך עם ההיריון, ולא להקשיב לאף אחד".

וזוהי רק ההתחלה. "כבר באולטרסאונד הראשון שביצעתי הרופאים היו המומים. הם אמרו לי שאני נושאת בגוף שלי, לא פחות ולא יותר - ארבעה עוברים. זה היה משהו שלא יכולתי בכלל לדמיין", מספרת אנגרט. 

הסיפור שלה הצית דיון מעמיק בסוגיה האם לאם בגיל כזה מותר להרות, אבל לאנגרט התשובה ברורה. "הכל מכוון מלמעלה, ואם שם החליטו שאני אהיה אמא לארבעה, מי הם הרופאים או כל אותם גורמים אחרים שיחליטו שאני לא ראויה? נכון, בחלומות הכי הזויים שלי לא חשבתי שאני אהיה אמא לארבעה תינוקות בגיל כזה, אבל מי אני שאחליט לקחת מהם את החיים?".

אבל הרופאים חששו, ובצדק. הם החליטו ליילד את אנגרט בניתוח קיסרי בשבוע ה-26, היות ולא האמינו שהרחם שלה יוכל להתמודד שוב עם לחץ של לידה רגילה. והנה זה פלא - כשהקב"ה רוצה, שום דבר לא יכול לעמוד בפני רצונו: אנגרט הביאה לעולם ארבעה ילדים - שלושה בנים ובת, שנולדו בריאים ושלמים. 

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הריוןנשיםנסמבוגרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה