בריאות ותזונה

מדלגים על ארוחת בוקר באופן קבוע? אתם בסיכון גבוה לבעיות לב

מחקר שנערך בספרד מצא כי ארוחת בוקר גדולה קשורה לבריאות טובה יותר – בעוד דילוג על ארוחת בוקר קשור לשלל גורמי סיכון למחלות קשות

  • י"ג תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה שלא נשמע על יתרונותיה של פת שחרית, עדיין קל לדלג עליה במירוץ המטורף של החיים. אבל למי שחושב שדילוג קבוע על ארוחת בוקר הוא בסך הכל אילוץ סביר של אנשים עסוקים, כדאי לקרוא את המחקר החדש המגיע מספרד: אנשים שמדלגים באופן קבוע על ארוחת בוקר, מצא המחקר, מצויים בסיכון גבוה יותר לנזק לעורקים המוביל להתקפי לב ושבץ מוחי. בנוסף, מדלגי ארוחת הבוקר הם בסיכון גבוה יותר לסבול מהשמנה מסוכנת לבריאות, מלחץ דם גבוה, ומכולסטרול גבוה.

המדענים בחנו קבוצה של 4052 גברים ונשים מהעיר מדריד, שלושה אחוזים מתוכם דילגו באופן קבוע על ארוחת בוקר. 69 אחוזים אכלו ארוחת בוקר דלת-קלוריות, בעוד השאר צרכו ארוחת בוקר עשירה שכללה יותר מחמישית מתצרוכת הקלוריות היומית שלהם.  

לאחר בירור נתוני ארוחת הבוקר של המשתתפים במחקר, הם עברו בדיקות רפואיות. נמצא כי הסתיידות עורקים – הגורם המוביל להתקפי לב ולשבץ – היתה שכיחה במיוחד אצל מדלגי-ארוחת-הבוקר, ומצויה הכי פחות בקרב אלה שאכלו ארוחת בוקר גדולה ועשירה. ממצאים דומים התגלו כשנבדקו המרקרים לבעיות לב ומחלות מטאבוליות. בנוסף, מדלגי ארוחת הבוקר היו בממוצע בעלי המשקל העודף הרב ביותר בין משתתפי המחקר, וסבלו מלחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, וסוכר גבוה בדם.

ראש צוות המחקר, ד"ר חוזה פנלאבו מבית הספר לתזונה של אוניברסיטת טפטס האמריקאית, אומר: "מלבד הקשר הישיר לגורמי סיכון לבבים, דילוג על ארוחת בוקר עלול להוות סימן לתזונה ואורח חיים בלתי בריאים באופן כללי, מה שמזוהה כמובן עם הסתיידות עורקים. הממצאים שלנו חשובים עבור אנשי מקצוע בתחום הבריאות וניתן להשתמש בהם כמסר פשוט לשינויים באורח חיים ולגיבוש אסטרטגיות לבריאות הציבור, כמו גם לעדכון המלצות תזונתיות".

בין ההוכחות שמצא המחקר לכך שדילוג על ארוחת בוקר הוא סימפטום לאורח חיים בלתי בריא באופן כללי, הוא העובדה שמדלגי ארוחת הבוקר נטו יותר לצרוך ג'אנק פוד, לשתות אלכוהול, ולעשן.  

תגיות:בריאותתזונהארוחת בוקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה