חדשות יהדות

"דיזינגוף, ראש עיריית ת"א, שמר בעצמו שלא יכנסו רכבים לעיר בשבת"

ח"כ הרב ישראל אייכלר קרא בכאב בדיון בכנסת ליוזמה החצופה של חכי"ם חילונים לתחבורה ציבורית בשבת: "מה שנשאר מצביון השבת הוא שאין תחבורה ציבורית, ואם רוצים לבטל גם את זה, אז אפשר להכריז בזאת על הקמת מדינה חילונית דמוקרטית לכל אזרחיה, בלי שום מעמד לדת היהודית". הוא סיפר גם מה עשה ראש העיר של ת"א למען השבת. צפו בדבריו המרתקים והעוצמתיים

  • י"ח אב התשע"ז
אא

אייכלר הטיח דברים קשים במשתתפי הדיון בכנסת בפגרה: "אני לא מדבר בכלל על השבת עצמה, שאנו כיהודים מאמינים שהקב"ה נתן לנו את השבת כמתנה ואסור לנסוע בכלל, גם לא במונית, גם לא לעשן. אבל מייסדי הציונות, לא אני, הם קבעו שיהיה צביון יהודי למדינה.

"דיזינגוף, ראש עיריית תל אביב, עמד בעצמו לשמור שלא יכנסו רכבים לעיר בשבת. לנו כשומרי תורה, שמירת השבת הוא דבר מובן מאליו, אבל עכשיו דנים על צביון המדינה. מה שנשאר מהצביון היהודי במדינה זה שאין תחבורה ציבורית בשבת. גם יהודים לא דתיים רוצים צביון יהודי, הם רוצים להרגיש אווירה של שבת. אם אתם רוצים לאפשר כאן תחבורה ציבורית בשבת, תכריזו על מדינת כל אזרחיה, ללא שום זיקה לדת".

אחד ממשתתפי הדיון הציג את עצמו כמצביע ליכוד, ואמר כי הוא סבור שעל המדינה לאפשר לאזרחיה לנסוע בכל זמן שיחפצו.

בעוד הרוחות סוערות השיב לו אייכלר מיניה וביה: "אתה בוחר בליכוד? מה אמר מנחם בגין בכנסת כשהפסיק את טיסות אל-על בשבת? הוא ציטט את דבריו של אחד העם: 'יותר מששמרו ישראל את השבת – שמרה השבת על ישראל'. הדגל הישראלי לא יתנוסס בשמי אירופה בשבת, כי זה יהיה חילול כבודה של מדינת ישראל".

 

תגיות:הרב ישראל אייכלרתחבורהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה