בריאות ותזונה

ארגון הבריאות העולמי: ישראל במקום גבוה בכל מדדי הבריאות

נתונים מעודדים עולים מדו"ח הבריאות העולמי, המתפרסם פעם בשנה. מן הדו"ח עולה כי תוחלת החיים בישראל מהגבוהות בעולם, והסיכוי לשרוד מחלות לב, סרטן וסוכרת - גבוה

  • כ"א אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נתונים חדשים שמפרסם היום (רביעי) ארגון הבריאות העולמי מראים שתוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם: תוחלת החיים הממוצעת בין גברים לנשים היא 82.5 שנים – מדובר במיקום השמיני בעולם. בחלוקה לפי מינים, תוחלת החיים של הנשים בישראל עומדת על 84.3 שנים – המיקום השמיני בעולם, ותוחלת החיים של הגברים בישראל היא 80.6 – המיקום הרביעי בעולם, אחרי אירלנד, שווייץ ואיסלנד.

גם הנתונים על איכות שירותי הרפואה כאן טובים מאוד - ומציבים את ישראל במקום נמוך בתמותה ממחלות קשות, ובהן התקף לב, שבץ מוחי, סרטן וסוכרת בגיל 30 עד 70. מדד זה מעיד גם על איכות שירותי הרפואה בקהילה ובבתי החולים וגם על רמת הרפואה המונעת והחינוך לבריאות באוכלוסייה.

במדד זה נמצאת ישראל במקום גבוה ביותר, החמישי בעולם, עם סיכון של 9.3% בלבד למות ממחלות קשות. ישראל ממוקמת אחרי איסלנד, דרום קוריאה, יפן, שווייץ ושבדיה, ומתקדמת בהרבה ממדינות מערביות שנחשבות למתקדמות, ביניהן: צרפת, בריטניה, גרמניה וארצות הברית.

עוד עולה מהדו"ח כי שיעור מתן החיסונים בישראל מגיע לכ-94%. על פי נתונים מעודכנים של משרד הבריאות, שיעור ההתחסנות גבוה אף יותר ונע בין 95 ל-97 אחוזים.

שיעור צריכת האלכוהול בישראל הוא מהנמוכים בעולם, כאשר בראש שיאניות צריכת האלכוהול עומדות מדינות מזרח אירופה ובראשן מולדובה, רוסיה ורומניה. ישראל נמצאת במיקום נמוך יחסית, הרבה אחרי רוב מדינות אירופה, ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד.

עוד עולה מהדו"ח כי בשל איכות השירות הרפואי, שיעורי תמותת תינוקות ויולדות במהלך הלידה ועד חודש אחרי הלידה הם מהנמוכים בעולם. בישראל, שיעור תמותת תינוקות עד חודש אחרי הלידה עומדת על ארבעה לאלף לידות בשנה, ושיעור תמותת יולדות עומד על חמישה לכל אלף לידות.

דו"ח ארגון הבריאות העולמי, המתפרסם מדי שנה בחודש מאי, כולל נתונים מ-117 המדינות החברות בארגון. הדו"ח כולל פרמטרים של תוחלת חיים, תמותת אימהות ותינוקות בלידה, תמותת ילדים, מצב הסניטריה, שיעור השימוש באלכוהול וסמים, שיעור מתן החיסונים והסיכויים לשרוד מחלות קשות.

תגיות:בריאותתוחלת החיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה