בריאות ותזונה

ציפורן חודרנית: קבלו 4 טיפים טבעיים ומוכחים להקלה על הכאב

מי שחווה כאבי ציפורן חודרנית בחייו – יודע עד כמה זה כואב זה, כשהציפורן 'שוכחת' את תפקידה ומתחילה לגדול בכיוון עקום אל תוך הבשר. לרוב נגרמת התופעה מגזיזת ציפורניים בדרך לקויה, אך לעתים יש והיא נובעת מסיבות גנטיות ותורשתיות. לפניכם 4 דרכים טבעיות להקלה על הכאב הבלתי נסבל הזה

ציפורן חודרנית (צילום: shutterstock)ציפורן חודרנית (צילום: shutterstock)
אא

מי שחווה כאבי ציפורן חודרנית בחייו – יודע עד כמה זה כואב זה, כשהציפורן 'שוכחת' את תפקידה ומתחילה לגדול בכיוון עקום אל תוך הבשר. לרוב נגרמת התופעה מגזיזת ציפורניים בדרך לקויה, אך לעתים יש והיא נובעת מסיבות גנטיות ותורשתיות, פציעת רגל או הליכה לאורך זמן בנעליים שאינן מתאימות לרגל.

את הסימפטומים של ציפורן חודרנית, אי אפשר לפספס: רגישות מקומית באזור, גירויים ואדמומיות, נפיחות ובעיקר – כאב עז שבא לידי ביטוי עם כל נגיעה קלה במקום. הזנחת המצב וחוסר הטיפול בו מסוכנת ביותר היות וציפורן חודרנית יכולה לגרום לזיהומים בגופנו.

הדרך הקונבנציונאלית להסרת ציפורן חודרנית היא אצל רופא המוסמך לכך – שמרדים את אזור הציפורן בהרדמה מקומית, ומסיר את הציפורן מבלי שהמטופל ירגיש את הכאב הנלווה לתהליך הכירורגי.

אנשים רבים חושבים שהם יכולים לעשות זאת בעצמם, תוך שהם סובלים את הכאב העצום שכרוך בכך, אך עצתנו היא לא לגזור את הציפורן בעצמכם ולא לקחת את הסיכון המיותר (שלעתים עלול להסתבך).

איך מטפלים בציפורן חודרנית? צפו

 

1. מריחה של שמן עץ התה על מקום הכאב

שמן עץ התה התגלה בסוף המאה ה-18, על ידי קבוצת מלחים שיצאה למסע חיפוש אחר יבשות חדשות. באוסטרליה, גילו המלחים את שמן עץ התה, שמופק מעלעליו של העץ ומכיל רכיבים אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים.

המרכיב הפעיל שהתגלה בשמן הוא תרכובת אורגנית המתקראת Terpinen-4-ol, ומחקרים שנעשו על יעילותה בריפוי מחלות עור לסוגיהן – העלו ממצאים משמחים במיוחד. בנוסף לכך, שמן זה מכיל רכיבים בשם טרפנואידים, המאופיינים ביכולת חיטוי פנומנלית של העור, ממזיקים ומזהמים למיניהם.

להקלת הכאב של הציפורן החודרנית, פצעי עור או מחלות שונות של העור – ניתן לטפטף מספר טיפות משמן עץ התה על המקום הנגוע ולחזור על הפעולה כל אימת שהכאב מתעורר.

 

2. אמבטיות של חומץ תפוחים

חומץ תפוחים מתמחה בריפוי והקלה על כאבים הנובעים ממחלות עור למיניהן, לרבות ציפורן חודרנית. בזכות תכונותיו האנטי-בקטריאליות, חומץ התפוחים מומלץ על ידי מטפלים אלטרנטיביים רבים. על מנת להקל על כאבי הציפורן החודרנית, פטרת ציפורניים/רגליים וכל כאב אחר שקשור לזה, יש למהול חומץ תפוחים בתוך גיגית עם מים, ביחס של 1:2 ולהשרות את הרגליים באמבטיה הטבעית למשך כשעה מדי יום. לאחר הטיפול, יש לייבש את הרגליים היטב, ובפרט באזור של בין האצבעות.

 

3. מה הקשר לכדורי כותנה?

הכאב שנובע מציפורן חודרנית יוצר לחץ בין הציפורן לאצבע. מה שאפשר לעשות כדי להקל במעט על הכאב הוא להחדיר כדור כותנה סטרילי ברווח שנוצר בין הציפורן לאצבע (ניתן לעשות זאת באמצעות הרמת הציפורן עם פינצטה, אך רק במקרה שזה אכן אפשרי ואכן ישנו רווח שכזה).

 

4. אמבטיות של מלח אפסום

מלח אפסום הוא מינרל טבעי מאנגליה, שמורכב ממגנזיום וסולפט. הוא לא מיועד למאכל אלא לשימוש חיצוני, וניתן להשיג אותו בבית המרקחת ללא מרשם רופא, או בחנות טבע.

ההתמחות שלו היא בכל מה שקשור לריפוי מחלות עור, החל מהסרת עור קשה ברגליים וכלה בהקלה על כאבי ציפורן חודרנית וריכוכה. כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הרגליים באמבטיית מים חמימים עם כוס מלח אפסום, למשך עשרים דקות עד חצי שעה מדי יום. חשוב מאוד: לאחר הטיפול, יש לייבש היטב את הרגליים, גם בין האצבעות.

תגיות:כאביםציפורנייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה