נטורופתיה ורפואה טבעית

פטריות, ולא בסלט: פטרת כף הרגל

אלו טיפולים טבעיים קיימים לפטרת כף הרגל, ומתי חשוב לפנות לרופא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פטרת כף הרגל היא זיהום פטרייתי עיקש ומטריד, התוקף את כף הרגל בעיקר בין האצבעות והציפורניים, ומעורר תחושה של צריבה וגירוד.

לחות וחום מספקים לפטרייה סביבה שבה היא מתפתחת בנוחות. אנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הרגלים חשופים יותר להדבקות בפטרת כף הרגל. כדי למנוע הידבקות, יש להיזהר מללכת יחפים במקלחות ציבוריות, חדרי אמבטיה ואולמות התעמלות.

על פי רוב, ניתן לטפל בפטרת כף הרגל באמצעות טיפולים ביתיים, אך לעיתים מתפתח זיהום חיידקי בנוסף לזיהום פטרייתי. במקרה כזה, פנו לרופא עור.

הטיפול הטבעי הוא: להשרות את הרגליים במים עם 5 טיפות שמן אתרי רוזמרין, 5 טיפות שמן אתרי לבנדר וכף חומץ תפוחים במשך 15 דקות. לאחר מכן ליבש היטב, ולמרוח על האזור שמן עץ התה ושמן קלנדולה.

יש לקחת תוסף פרוביוטיקה בערב לפני השינה. כדאי לאכול כרוב כבוש, וכן מיסו- פולי סויה מותססים העשירים ב"חידקים טובים". טלו בכל יום 1-2 כפות זרעי פשתן טחונים המסיעים לטיפול בפטרת. יש להימנע מתזונה עתירת סוכרים, ויש לשתות 10 כוסות מים מידי יום. אכלו מזונות כמו שום, בצל, אצת ספירולינה ומיץ עשב חיטה, המסייעים בניקוי הגוף מרעלים.

תוסף של אכיניצאה מסייע לחזק את מערכת החיסון כדי להילחם בפטריות.

לפטרת ציפורניים ניתן לקנות תמיסה מיוחדת המיועדת לטיפול בפטריות ציפורניים.

 

זיהום עור מקומי

ישנו סוג של זיהום בשם "פרונקל". זהו זיהום תת-עורי, נפיחות מסביב לזקיקי שיער בעורף בית החזה. הוא מתבטא בכאב וניתן לראות ראש מוגלתי לבן. אסור לנגוע בזיהום, ואין צורך בטיפול אנטיביוטי. במקום זאת יש לשים רטיה של מים חמים על המקום, ולאחר מכן לקחת גלד בצל, להניח על המקום ולכסות בפלסטר. לאחר כמה שעות המוגלה מתנקזת ויוצאת החוצה. אפשר למרוח דבש או משחת פרופוליס לריפוי מושלם.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:זיהוםהרבנית רחל בצריפטרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה