אוכל מעט - מתברך במעיו

אנחנו מתפתים לאכול דברים רבים ומגוונים, ואז נוצרים כאבי בטן וגזים, מאחר שריבוי המזון בבטן גורם לו להירקב ולתסוס. אז מה הפתרון?

אא

אנשים רבים סובלים ממערכת העיכול. גזים וכאבי בטן, עצירות או שלשול אינן תופעות נדירות במחוזותינו, ומה שהיה פעם נחלתם של אנשים מבוגרים בעיקר, הפך לנחלתם של צעירים.

אך מדוע זה כך? הרי אנו מוקפים בהרבה אוכל עשיר ומגוון. מעודדים אותנו לאכול הרבה, ואומרים לנו שזה מאוד בריא. אנחנו אכן מתפתים לאכול דברים רבים ומגוונים, ואז נוצרים כאבי בטן וגזים, מאחר שריבוי המזון בבטן גורם לו להירקב ולתסוס. אז מה הפתרון? יש כאלו שיאמרו: אל דאגה, יש כדור שירגיע את הגזים והכאבים, וכך נוכל להמשיך לאכול כאוות נפשנו. אלו הנוקטים בגישה טבעית אומרים לנו שלא צריך להשתמש בכדורים כיוון שיש צמחים סופחי גזים כגון: קימל, שומר ועוד.

הדבר מזכיר לי בחור בן 28 שהגיע אלי לטיפול עם עצירות קשה ממנה הוא סובל כבר שמונה שנים. שאלתי אותו: "איך אתה מתמודד כל השנים עם הבעיה?". תשובתו הייתה שללא שתייה של תה טיבטי, אין לו יציאות. כלומר, כדי שתהיינה לו יציאות הוא שותה שלש פעמים ביום תה ואז הכל מסתדר. שאלתי אותו מה הוא אוכל וכמה, ותשובתו הייתה שהוא לא אוכל ארוחה מסודרת, אלא בכל הזדמנות שמתחשק לו (וזה קורה הרבה פעמים) הוא אוכל, ובדרך כלל מדובר באוכל קנוי - בורקסים, פלאפל או שווארמה וכדומה. כדי ´להשקיט את המצפון´ הוא קונה לפעמים סלט ירקות.

הוא כבר הבין שההתנהלות הזאת שלו הייתה בעוכריו והנזק כבר נגרם. המעי הגס שלו כבר עצל ומנוון. התנועות הטבעיות שלו כבר נחלשו והן אין יכולות להניע את הפסולת אל מחוץ לגוף, כמו שריר בכל מקום בגוף שאם אינו פעיל הוא מתנוון ולא יצליח לפעול. משום כך הוא נזקק לתה הטיבטי שמשמש כעין קביים למעי הגס. אמרתי לו שהפתרון אינו לתת לו תה טיבטי מסוג אחר כי אם שינוי בגישה למזון ולאוכל בכלל. ובכן, אל לנו ללכת שבי אחרי מה שאומרים לנו. רצוי דווקא לאכול מעט ובוודאי לא להעמיס, להקשיב לבטן, ללמוד מה הכמות האמיתית הנצרכת לגוף שלנו ולא ללכת אחרי העיניים שבדרך כלל אינן שבעות ורוצות עוד.

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותכאבי בטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה