המקור לכאבי ראש

ומה הקשר בינם לבין הרפיה נפשית, פעילות פיזית קבועה וצריכת סיבים תזונתיים?

אא

פעם ערכתי אבחון בגלגל העין לאשה הסובלת מכאבי ראש שנים רבות. שאלתי אותה אם היא סובלת מעצירות (היו לכך סימנים בעיניה). ותשובתה היתה: "ממש לא, אני נכנסת לשירותים אחת ליומיים!". השבתי לה, שכשאין יציאה אחת ביום לפחות, נחשב הדבר כעצירות. ציינתי בפניה את דברי הרמב"ם ב"יד החזקה": "לעולם ישתדל אדם שיהיו מעיו רפין כל ימיו, ויהיה קרוב לשלשול מעט.  וזה כלל גדול ברפואה, שכל זמן שהראי נמנע או ייצא בקושי, חולאים רבים באים".

יתכן שכאבי הראש קשורים לעצירות שממנה היא סובלת, וזאת משתי סיבות. ראשית, עצירות עלולה לנבוע מכך ששרירי המעי מכווצים, כגון כשאדם מתוח, וזה יכול לגרום להתכווצויות כלי הדם ושרירי הגולגולת במוח, שגורמים לכאבי ראש. שנית, במצב של עצירות בו שוהה הצואה במעי הגס זמן רב, נספגים הרעלים חזרה לזרם הדם, דבר שגורם להעמסה של רעלים על הכבד ועל הדם וכשהרעלים מגיעים לראש תהיה התוצאה כאבי ראש.לאור זאת המלצתי לטפל בשלושה ערוצים:

א. עליה ללמוד איך להימנע מלהיכנס למתחים ולהגיע להרפיה. צריכת המינרל ´מגנזיום´ מסייע בהרפיית שרירים ובכך מסייע גם במניעת כאבי ראש ועצירות.

ב. עליה לצרוך מזונות שמסייעים ליציאות קלות יותר, כגון: מים מרובים , שמן זית מכבישה קרה, מיץ לימון סחוט עם כוס מים, אכילת סלק אדום מבושל או חי, ומי-הבישול שלו. עלים ירוקים כגון : חסה , פטרוזיליה , סלרי, כוסברה, שמיר. צריכה של סיבים תזונתיים הנמצאים בירקות, פירות ודגנים כגון אורז מלא, קוואקר, ועוד. במקביל יש להימנע ממזונות נטולי סיבים תזונתיים כגון : קמח לבן, אורז לבן, וכדומה.

ג. פעילות פיזית קבועה, כמו צעידה למשך כחצי שעה ביום. פעילות פיזית מסייעת להפגת מתחים ומכאן - להרפיית השרירים. כמו כן, פעילות פיזית מסייעת בהמרצת פעילות האיברים השונים וזרם הדם, דבר התורם לסילוק הרעלים מהגוף. כן תורם הדבר להמרצת פעילות המעי הגס ומכאן לסילוק פסולת הנמצאת בו אל מחוץ לגוף.

אישה זו ושכמותה שנכנסו לתהליך זה, הרוויחו כמה דברים : שיפרו את היציאות שלהם, עוצמת ותדירות כאבי הראש פחתו, ובלי להתכוון... גם ירדו במשקל.

אליהו שכטר הוא אירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותכאבי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה