בריאות ותזונה

חוזרים לחיים: גם אתם אוכלים רק אוכל מבושל?

לאחר אחת מהרצאותיי, ניגש אלי בחור צעיר והתוודה: "אני לא אוכל כלל ירקות ופירות חיים, אלא מזון מבושל בלבד". עניתי לו שאם הוא חפץ בבריאות תקינה, יש להקפיד על אכילה של מזון חי - ירקות ופירות. אז למה תמיד כדאי לפתוח ארוחה בסלט ירקות חי, ומהי בעצם הבעיה עם מזון מבושל?

אא

לאחר אחת מהרצאותיי, ניגש אלי בחור צעיר והתוודה: "אני לא אוכל כלל ירקות ופירות חיים, אלא מזון מבושל בלבד". עניתי לו שזהו דבר שלילי, ואם הוא חפץ בבריאות תקינה כדאי שיתחיל לצרוך מזון חי - ירקות ופירות. רבים הם האנשים שאני פוגש בקליניקה הנמנעים ממזון חי וטרי. במאמרי זה אני מבקש לעסוק בחשיבות של ריבוי בצריכת מזונות חיים והפחתה של מזונות מבושלים, צלויים וקלויים. מה, אפוא, הנזק במזון המבושל?

א. הבישול משנה את הרכב החלבונים ואת איכותם. בעיקרון, החלבונים אינם נספגים בגופנו באופן ישיר. עליהם לעבור תחילה תהליך של פירוק לחומצות אמיניות, שהן אבני היסוד של החלבונים בגוף, ובדרך זאת נספגים הם בדם וברקמות השונות. בשעת הבישול עובר החלבון שינויים פיסיים וכימיים שונים. דוגמה לשינוי זה הוא התקשות הביצה והתקרמות החלב. החומצות האמיניות כבר אינן במצבן הטבעי, דבר שמוריד את ערכן.

ב. חימום של שמן גורם לו להתקלקל, להתחמצן ובעצם להפוך לרעל. בפועל כמעט כל מזון בטבע מכיל שומן, ואם כן אם המזון שעליו מתבססים מבושל בלבד, יהיה זה מזון המבוסס על  שמן מחומצן, רעיל.

ג. הבישול הורס חלק ניכר מהוויטמינים. וויטמינים רגישים מאוד לחשיפה לאור, דרגות חום שונות ועוד. לדוגמא ויטמין C מתפרק בבישול.  ירקות העשירים מאוד בוויטמין זה כגון ברוקולי, פלפל כרובית, אפונה ירוקה, שעועית ירוקה ועוד שרגילים לאוכלם בבישול - הוויטמין המצוי בהם לא ישרוד. אי לכך כדי לשמור על הוויטמינים השונים, מומלץ לאכול ירקות, פירות ונבטים טריים.

ד. הבישול הורס את האנזימים. חילוף החומרים בגוף נזקק לאנזימים. נוכחותם במזון בשעת העיכול היא תנאי הכרחי לניצול המזון על ידי הגוף. האנזימים נהרסים בקלות בדרגת חום נמוכה יחסית. אי לכך אכילת ירקות ופירות חיים  תבטיח אספקה של אנזימים לסיוע לתפקוד מערכת העיכול ולרוב אף מניעה של עצירות והפרעות עיכול שונות.

ה. אכילה מופרזת: מזון מבושל אינו מצריך לעיסה רבה, וכך גורם לאכילה מרובה היוצרת עומס רב על המערכות המשתתפות בתהליך העיכול, מתישה אותם ואף עלולה להביא לעצירות והפרעות עיכול שונות ולאורך זמן מזקינה אותם.

יש אפוא להקפיד על אכילה של מזון חי. רצוי לעולם לפתוח ארוחה בסלט ירקות חי. כך נבטיח קבלה של אנזימים נאכל פחות ונשמור על בריאותנו. לבריאות.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה