דיכאון וחרדות

לחוצים? קבלו 10 טיפים לחיים רגועים יותר

מאז הלחימה, ובעיקר בתקופה הזו של השנה, אנו נוטים להיות לחוצים ומתוחים. האם חיים רגועים הם בכלל ניתנים להשגה או שמדובר בפנטזיה פרועה? להלן 10 טיפים שיוכלו לעזור לכם לחזור לאיזון

אא

בעולם המודרני והמתקדם, חיים רגועים נראים כמעט כמו משימה בלתי אפשרית. כל יום אנו רודפים אחרי מטלות, מנסים להשלים משימות ונתקלים באינספור אתגרים וניסיונות. ומפלס הלחץ? רק עולה ועולה. אך האם זה ייתכן שחיים רגועים הם רק חלום שאינו ניתן להשגה? בוודאי שלא. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם ליצור חיים מאוזנים ורגועים יותר, גם בתקופות של מתח וחרדה:

  1. מצאו זמן לרגיעה יומית – הקדישו זמן בכל יום לפעילות שמשרה הרגשה של רוגע ונינוחות. זה יכול להיות טיול בטבע, ציור, האזנה למוזיקה או תרגול יוגה.
  2. תפילה והתבודדות - התפילה יכולה להיות כלי מדהים שמוביל לרוגע רוחני. זהו זמן שבו ניתן להתבונן, להתפלל ולהתחבר עם השם, מה שיכול לסייע בהפחתת רמות הלחץ והדאגה. אתם יכולים להתפלל מהסידור או להקדיש זמן להתבודדות לדיבור חופשי עם השם. אם אין לכם שעה ביום, התחילו מחמש דקות במקום שקט. דברו עם השם, ספרו לו מה מפריע לכם, בקשו תשובות. לפעמים רק עצם השיתוף גורם לרוגע.
  3. נהלו את הזמן שלכם – תכננו את לוח הזמנים שלכם ליום, לשבוע ולחודש הקרוב. כך הלו"ז שלכם יהיה הרבה יותר מסודר ולא ייצור הרגשה של "בלאגן" בראש. כמו כן, תוכלו לקבוע בדיוק מתי לבצע משימות ומתי לנוח.
  4. התמקדו בהווה – אל תחשבו מה יהיה בעוד שנה, בעוד חודש או בעוד דקה. חיו את הרגע הזה, התמקדו במה שאתם עושים עכשיו. הרי גם ככה אתם לא יודעים מה יקרה בעתיד, והעבר שלכם אינו חשוב כרגע, אז החזירו את הפוקוס להווה.
  5. זוזו - פעילות גופנית יכולה להפחית רמות של חרדה ולהקל על הנפש. נסו למצוא זמן, גם אם קצר, לפעילות ספורטיבית כמו הליכה, ריצה, שחייה, או כל פעילות פיזית אחרת שאתם אוהבים.
  6. טפלו בעצמכם – כמו שהגוף זקוק לטיפול, כך גם הנפש. הכניסו לסדר היום שלכם זמן לטיפול עצמי של הנשמה. אתם יכולים להאזין להרצאות מחזקות, לקרוא ספר טוב או לכתוב על היום שעבר עליכם.
  7. הקפידו לישון מספיק - שינה טובה היא מרכיב חשוב מאוד בחיים רגועים. נסו ליצור סביבת שינה מרגיעה ונקייה מרעשים וגירויים. הקדישו מספיק זמן כדי לישון, הגוף שלכם זקוק לזה. ידוע שכאשר איכות וזמן השינה שלנו נפגעים, אנחנו הרבה יותר עצבניים וחסרי סבלנות. שינה היא לא מותרות, היא חובה.
  8. פשוט תנשמו - למדו טכניקות של נשימה עמוקה ומרגיעה. נשימות נכונות יכולות לעזור לגוף להירגע אך גם יסייעו לכם להתמקד ברגע הזה ולהפחית את רמות החרדה.
  9. חשבו חיובי – התמקדו בדברים החיוביים בחייכם. זה יכול להיות דברים גדולים שהשגתם בחיים כמו משפחה, לימודים וכו', אך זה יכול להיות גם דברים פשוטים כמו הנוף מהחלון, כוס הקפה בבוקר, פידבק חיובי שקיבלתם מהבוס, רגע מצחיק עם הילדים ועוד. חשוב לתת דגש ולהתרכז בדברים החיוביים בחיים בשביל לשמור על ראיית עולם אופטימית.
  10. התנתקו ממה שמלחיץ אתכם – נסו להפחית את הזמן שלכם מול המסכים, החדשות, המדיה החברתית ומקורות אחרים שרק גורמים ללחץ וחרדה.

 

ולסיכום, זכרו שתמיד יש את שבת. גם אם היה לכם שבוע מורט עצבים, בסופו תגיע השבת, שתאפשר לנו לנוח, לעסוק בדברים רוחניים ולבלות זמן איכות עם המשפחה והחברים. נשמתו של האדם יכולה ממש לחוות את העולם הבא בשבת, והעצירה הזו ממרוץ החיים היא הכרחית בשביל לחיות חיים רגועים יותר.  

תגיות:חרדהלחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה