בריאות ותזונה

חוששים מדמנציה? אלה המאכלים שישפרו את תפקודי המוח שלכם

דמנציה היא תסמונת שבה קיימת ירידה בתפקודים הקוגניטיביים, כמו זיכרון, דיבור וכדומה. התזונאית הבכירה נאהיד עלי אומרת שישנם 3 סוגי מזונות שיכולים להפחית את הסיכון לדמנציה

אא

ככל שאנו מתבגרים, הדאגות שלנו בנוגע לבריאות הקוגניטיבית שלנו מתעצמות. דמנציה היא תסמונת שבה קיימת ירידה בתפקודים הקוגניטיביים, כמו זיכרון, דיבור וכדומה, והיא עלולה לפגוע משמעותית באיכות חיינו ועצמאותנו. עם זאת, מחקרים חדשים מצביעים על כך שעם תזונה נכונה, אנו יכולים להפחית את הסיכון לדמנציה.  

התזונאית הבכירה נאהיד עלי התראיינה לאתר מירור ואמרה כי "כרופאה שחוקרת תזונה ואת בריאות המוח, ראיתי ממקור ראשון את הכוח שיש למזון שלנו לסייע בהגנה מפני דמנציה ככל שאנו מזדקנים. כמה אפשרויות פשוטות יכולות לעשות הבדל אמיתי".

לדבריה, ישנם 3 מזונות שיכולים להפחית את הסיכון לדמנציה ולגרום לנו להרגשה כללית טובה יותר:

פירות יער

עלי ממליצה להכניס לתפריט שלנו פירות יער, כמו אוכמניות, תותים ופטל. לטענתה, הם "מזונות מוחיים מדהימים" שיכולים לשמור על מוח בריא. "זה כל כך פשוט. חופן או שניים מדי יום - בין אם זה לזרוק אותם לתוך דייסת שיבולת שועל, יוגורט או סתם לאכול אותם כמו שהם כחטיף".

דגים

דגים שומניים, כמו סלמון, נחשבים לבעלי השפעה חזקה על המוח. הם עשירים באומגה 3, שחשובה לבריאות הגוף וקריטית לתפקוד תאי המוח. אומגה 3 היא קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות, שבין השאר, מסייעת בשמירה על מערכת הלב והדם, מאזנת את רמת הכולסטרול בגוף, מונעת היווצרות דלקות, שומרת על המוח ועל יכולות קוגניטיביות כגון קשב וריכוז. היא גם עוזרת להפחית דלקת במוח, הקשורה לדמנציה.

אגוזים

אגוזים מעולים להזנת המוח משום שהם מכילים שומנים בריאים, חלבון וסיבים. עם זאת, עלי אומרת שאין להפריז בצריכתם משום שהם עתירי קלוריות. במחקר שנערך בסין בהשתתפות מבוגרים מעל גיל 55, נמצא כי אכילה של יותר מעשרה גרמים של אגוזים נקשרה בשיפור הזיכרון ושיפור המחשבה. בנוסף, החוקרים מצאו כי אכילה של אגוזים שיפרה את התפקוד הקוגניטיבי של מבוגרים אלה בכ-60 אחוזים ואף הצליחה לבטל התדרדרות טבעית של כשנתיים במצב הקוגניטיבי.

 

תגיות:בריאותדמנציהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה