בריאות ותזונה

לא רק מוצרי חלב: 4 מזונות עשירים בסידן

לא צריך מוצרי חלב בשביל לצרוך סידן. ד"ר מאיה רוזמן חושפת 4 מקורות צמחיים למינרל שכל כך חיוני לבריאות העצמות שלנו

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

בין אם אתם רגישים ללקטוז או פשוט לא אוהבים מוצרי חלב, דעו שהגוף שלכם זקוק לסידן - וישנן דרכים אחרות להשיג אותו.

"הסידן חשוב לבריאות העצמות שלנו, לחוזק ולצפיפות שלהן (בכל גיל) וליכולת השרירים והעצבים בגוף לפעול". התזונאית ד"ר מאיה רוזמן מסבירה שגם טבעוניים יכולים לצרוך סידן בכמות מספקת, ולא רק ממה שחשבתם. "כולנו יודעים על המקורות הפופולריים ביותר – טחינה ושקדים. אבל אלו מכילים גם הרבה קלוריות ולכן הכמות הנצרכת מהם יחסית נמוכה. למשל, במנה של 10 שקדים יש כ-30 מ"ג סידן בלבד", מסבירה ד"ר רוזמן.

אם כן, כמה סידן צריך לצרוך ביום? ד"ר רוזמן משיבה שאדם מבוגר זקוק לכ- 1000 מ"ג סידן ליום בממוצע, ועדיף עם ערך קלורי נמוך.

להלן 4 מקורות צמחיים מפתיעים לסידן:

סלרי
הסלרי הוא ירק שעשיר בסיבים תזונתיים ומשביע לאורך זמן. במאה גרם של סלרי יש רק 16 קלוריות ו-40 מ"ג סידן. כלומר, סלט שמכיל 250 גרם סלרי יכיל כמות סידן שווה ל-3 כפות גבינה.

ברוקולי
הברוקולי עשיר בנוגדי חמצון אנטי סרטניים, ואחד הירקות עם הכי הרבה ערך תזונתי. ברוקולי מכיל 47 מ"ג סידן במאה גרם, כך שצלחת עם 300 גרם ברוקולי מאודה תכיל כמות סידן כמעט כמו בפרוסת גבינה צהובה. ד"ר רוזמן מדגישה שאם מבשלים את הברוקולי במים, חלק מהסידן עובר אליהם, ואם מסננים את המים לאחר הבישול - מפסידים חלק מהסידן. לכן, עדיף לאדות, להקפיץ או  לאפות ברוקולי.

כרוב ירוק
כרוב ירוק מכיל כמות גדולה מאוד של ויטמין C , הרבה סיבים תזונתיים וחומרים אנטי-סרטניים. כמות הסידן בו היא 40 מ"ג למאה גרם. מנת סלט כרוב תכיל כמות סידן כמו ביוגורט. גם כרוב מוחמץ מכיל סידן באותה כמות.

כרוב קייל
מבחינת כמות הסידן, כרוב קייל לוקח בגדול. הוא מכיל 150 מ"ג סידן במאה גרם. הוא טעים לאחר חימום קצר ולכן מומלץ לחתוך אותו לחתיכות קטנות ולהוסיף אותו לפסטה או לתבשיל אחר.

תגיות:סידןבריאותתזונהד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה