נטורופתיה ורפואה טבעית

מבשלים ארוחת צהריים: באלו כלים אתם משתמשים?

לא פחות מהמאכלים עצמם, חשוב באיזה כלי המזון התבשל. אלו כלים בטוחים לבישול, ובמה כדי להימנע משימוש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשוב לנו לבדוק מה אנו אוכלים. לא פחות חשוב באיזה כלי המזון התבשל, ומה הוא ספג בדרך.

כלי הבישול שלנו עשויים מחומרים שונים, מה הטוב ביותר?

כלי זכוכית הם הכלים הבטיחותיים ביותר לשימוש. אין פליטה של חלקיקים, גם בטמפרטורות גבוהות ביותר. הם נוחים פחות בגלל הכובד, אבל מבחינה בריאותית הם הטובים ביותר.

נירוסטה היא סגסוגת של מתכות, שילוב של ניקל, כרום ופלדה, ונחשבת לבטיחותית. ישנם מעט אנשים שרגישים לניקל, לכן יש לשים לב: כאשר הכלי שחוק, עלולות להשתחרר כמויות קטנות של ניקל, ומי שאלרגי לחומר – כדאי שיקפיד להשתמש בכלים לא שחוקים ושרוטים.

כלי מנירוסטה שמעלה חלודה הוא לא תקין, וכנראה הוא סוג של חיקוי לא מוצלח.

לטפלון יש יתרון: המזון לא נדבק אליו, ולא צריך להשתמש בשמן. עיקר הבעיה היא עם החומרים הרעילים שמשתחררים בחום גבוה ובעיקר כאשר הכלי נשחק ונשרט. החלקיקים נפלטים ונספגים במזון. ההמלצה להשתמש בטפלון כמה שפחות, ואם משתמשים – לדאוג שהחום לא יהיה גבוה, ולוודא שהמגע עם הסיר או המחבת הוא רק בכף מעץ, שלא תגרום לשריטות.

סיר או מחבת מטפלון שנשרט – סיים את תפקידו.

סירים עם עיצוב צבעוני ויפה, בעלי ציפוי קרמי שהמזון לא נדבק אליו, קלים לניקוי ומאפשרים בישול עם מעט שמן. הבעיה היא שרובם מכילים עופרת וקדמיום, שני חומרים שמשתחררים ומחלחלים למזון, ועלולים לגרום למחלות.

זה קורה כאשר הציפוי נסדק או נשרט. לכן חשוב להחליף את הכלים לעיתים קרובות, ולא להשתמש בכלי פגום. גם כלי אמייל, כאשר הם מתקלפים, חלקיקים מהם ייספגו במזון ויזיקו.

כלים מברזל יצוק עמידים לאורך זמן ומוליכים חום בצורה שווה. הם מתאימים לבישול ממושך. הברזל זולג למזון, ויש בכך יתרון לסובלים מאנמיה. לאנשים שיש להם עודף ברזל – הבישול בכלים אלה לא מומלץ.

אלומיניום הוא חומר קל, נוח, זול ומפזר חום ביעילות, אבל כלים אלו לא מומלצים, בעיקר במזון חמוץ, מלוח וחריף, מפני שאלומיניום שחודר למזון עלול לגרום לבעיות זיכרון ולמחלות של מערכת העצבים המרכזית. כלי אלומיניום ישנים או שרוטים יגרמו לנזק גדול יותר.

תבניות חד פעמיות גם הן עשויות מאלומיניום.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:כליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה